• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

pysselkiisen skrev 2012-08-15 23:13:20 följande:
    Fick samtal från gyn idag och känner mig lite deppig :( Blodprovet visade att jag inte haft någon ÄL förra månaden, förhoppningsvis så innebär det ju inte att jag aldrig har ÄL men förra månaden var knepig med mellanblödningar och annat trams (vilket jag aldrig har annars!). Ska in på nya blodprover så fort min mens kommer igen, så nu väntar man igen då! Denna eviga väntan är olidlig!

Ja förresten, lillasyrran som ju blev gravid på 2 sekunder har just fått veta att hon har 2 embryon i magen... enäggstvillingar minsann. Känns som att jag lever i en mardröm :( Hon verkar inte speciellt lycklig över att vara gravid över huvudtaget och reagerade knappt när läkaren berättade om de både hjärtanen som slog (jag var med). Hon sa att jag ju kunde få den ena >.< hyggligt!

Fått höra värsta kommentaren också i veckan: syrran berättade för en bekant till familjen att hon väntade tvillingar (hon har typ berättat det för alla nu trots att hon bara är i v7+3) då vänder sig damen till mig och frågar "men du då Sandra? Du är ju mycket äldre, vet du inte hur man gör barn eller?" Har ni hört något värre?? Visserligen vet hon inte om hur länge vi försökt men hon vet att vi börjat en utredning :( Jag blev så ställd av kommentaren att jag inte förmådde svara!

Ser att det händer saker hos er också även om det man helst av allt är att få ett plus! Varje steg på vägen är dock ovärderliga. Kämpa på girls! 
    Men vilken hagga! Du skulle frågat henne om hon inte vet hur man gör när man tänker innan man öppnar käften. "Vet du inte hur man skäms?", skulle jag fråga henne. Usch!

Så småningom kommer du också få ett plus, och du kommer att vara så himla glad även för din systers tvillingar. Hon kanske är chockad själv att det är två. Hon kanske behöver lite tid på sig innan hon också kan glädjas. Det är ju trots allt en stor nyhet och en stor omställning. Jag förstår såklart hur du känner, och du får känna så så länge det behövs! En vacker dag kommer den känslan att försvinna och bytas ut mot en mycket härligare. :)
  • Nellin

FridaF: Det är riktigt dåligt skött av vården, och det är ju inte första gången. Usch, jag skulle vara så arg! Men om det varit något allvarligt, så skulle han ju inte gå på ledighet utan att se till att någon annan kontaktade dig. Särskilt inte om han ville utlysa sexstopp. Så försök ta det lugnt nu och mys på. Det är bra att ni myst i förrgår och igår. Varför inte ta en sväng idag också, för det är nog idag själva ägglossningen har skett. Så in i sängen med er! :)

Tänk om du får tvillingar! Vilken grej det skulle vara. :) Eller trillingar! Eller fyrlingar! Haha! Eller i alla fall en liten härlig unge. Du har ju stora chanser i alla fall. Jag hejar och hejar här hemma!

Kram! 

• Nellin

Liten uppdatering från mig här då...

Jag vet som sagt inte om jag fått någon ÄL denna månad eftersom jag inte testat (för att släppa på pressen). Läkaren igår gjorde ingen undersökning eller VUL, eftersom allt detta kommer göras på fertilitetskliniken. Så jag går i ovisshet. Men OM det nu kom någon ÄL så kom den i så fall i söndags eller måndags. BIM är den 26:e.

Jag tycker mig känna lite stickningar och molningar emellanåt. Särskilt på vänster sida, vid äggstocken. Detta kan ju vara precis vad som helst, men någonting känner jag i alla fall. Allt annat är som vanligt och än så länge är det ju så himla tidigt.

Jag vågar inte hoppas någonting och läkaren sa till mig att chanserna att få plus utan hjälp och behandling är inte så jättestora. Visst KAN det hända, men han trodde på att vi behöver lite hjälp på traven och sen har vi alla möjligheter i världen. Så jag hoppas ingenting, utan försöker helt ställa in mig på att inte få något plus förrän vi får rätt medicin och hjälp. Men en liten gnista finns ju alltid, som dör först när mensen kommer. :) Sån är jag!

Jag och min sambo njuter i alla fall av semesterlivet, käkade pannkaksfrukost på balkongen i morse och myser nu med kaffe och P3 i bakgrunden. Vi talar mycket om barn just nu, men med en väldigt positiv anda. Vi är nog båda lättade nu när bollen är i rullning. :)

Det finns mycket här i livet att vara tacksam för.
    Jag är tacksam för min man, min hälsa, mina vänner, mitt hem, min semester, min kommande resa och allting däremellan!

Jag är tacksam för er! 

• Nellin
    Solrosen 83 skrev 2012-08-16 17:56:15 följande:
    Blir intressant att se hur det går för er och hur länge ni får vänta för att komma till fert. klinken på USÖ. Vi bor nämligen också i trakterna och tillhör USÖ så räcker det inte med pergotime för att jag ska bli gravid så kommer vi också få en remiss dit. Skönt att kunna ställa in sig lite mentalt på ungefär hur lång väntetid det är för att komma dit.

Kunde din man inte få en remiss utskriven för sina prover direkt av läkaren? Det fick vi vid vårt första besök för utredningen i fredags nämligen så sambon har varit och lämnat prov idag. Fast visst var ni på en vanlig vårdcentral för ert första besök? Är kanske skillnad för vi har varit på kvinnokliniken här där vi bor och de kanske kan göra mer här innan vi tvingas åka till Örebro för hjälp. Tycke även det lät på läkaren här att vi skulle kunna få hjälp med att få pergotime utskrivet av henne direkt om det behövdes. Var mest om det var något problem med min sambo som det inte fanns här på orten utan han fick åka till Örebro för behandling.

Håller tummarna att ni snart får tid så ni får fortsätta er utredning! 
    Ja, vi var på vårdcentralen igår. Kanske därför han inte fick remiss för prover. Läkaren menade att både mannen och jag kommer att bli kallade till fertilitetskliniken där alla prover tas. Så det är bara att vänta!
    För om jag behöver pergo så är det ju fert.kliniken som ska ge mig detta.

Vi får hoppas att ni slipper komma till USÖ!
  • Nellin
    Solrosen 83 skrev 2012-08-16 18:25:41 följande:
    Vänta är aldrig kul Rynkar på näsan Men nu är ni i alla fall igång och inne i systemet så det är ju ett bra steg i rätt riktning.

Hoppas också vi slipper USÖ! Avskyr läkare och sprutor och sånt så det slipper jag väldigt gärna mer än nödvändigt av. 
    Ja så är det. Man får vara glad att det finns hjälp att få, även om man vill klara av det själv. :)
  • Nellin
    72dagar skrev 2012-08-16 22:10:56 följande:
    Tar äl test nu å får i princip inget teststreck. Inte lovande iom att äl borde ske lör eller sön sisådär :( fasiken.
    Det är bara torsdag idag. Fortsätt testa, det kan komma rätt vad det är. Två gånger om dagen är ju bra om du testar, för säkerhets skull.
  • Nellin
    Kravmärkt skrev 2012-08-17 07:43:45 följande:
    Testade med digitalt imorse och fick Gravid 2-3
    Men åååh grattis! Gud så roligt! Nu håller vi tummarna att allt går som på räls!
  • Nellin

Hur var det nu, kravmärkt, använde du några preparat denna gång? Vad har du för symptom?

• Nellin

Jag beklagar mensen Ciccie! Hoppas ni får hjälp snabbt! Här har det molat rejält idag och stuckit på vänster sida. Trött som ett as är jag. Blir lite orolig när det sticker så hårt på ena sidan. Hoppas det ger med sig. Har fått en hel del flytningar också. Nåväl, en dag i taget.

• Nellin

Hörrni, hur tidigt efter ÄL kan man börja känna nånting i kroppen? Jag menar, fram tills när är det bara ren inbillning och när blir det möjlighet?

Ni som vet...

Glad 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus