• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Pastell skrev 2012-08-08 21:31:26 följande:
    Nellin: Jag hoppas BDG funkar för dig, du fick väll äl av det om jag inte minns fel en månad?

JZ79: Hejja hejja! Har hört massa bra om den appen och många som tycker den är bra och har gått ner.

mamma0709: Tack. Förstår dock inte hur jag lyckats själv....jag brukar alltid ge upp men antar vilja är så jävla stark just nu både om bebis och bröllop + att jag ser ju faktiskt betydligt snyggare ut nu än annars hahha
    Ja, jag fick ju äntligen igång ÄL med hjälp av BDG. Sen slutade jag, för att jag var snål, och då kom det ingen ÄL. 
    :( Så nu jäklar knaprar jag för glatta livet här, hehe...

Duktig du är som gått ner så i vikt!
  • Nellin
    72dagar skrev 2012-08-09 18:59:21 följande:
    Orkar inte med det här. Så galet ledsen. Väntat å längtat i 2 år nu.
    Ge inte upp!
    Ge inte upp!
    Ge inte upp!

Du kommer att få det som du längtar efter, på ett eller annat sätt. Jag vet att det svider och ibland vet man inte var man ska göra av sig själv i all hopplöshet, förtvivlan och besvikelse. Kanske kan du ha nytta av att tala med någon?

Du får vara galet ledsen, men ge inte upp!
    Och glöm för tusan inte bort allt det andra i livet som faktiskt betyder något!

Hjärta
  • Nellin
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-09 20:00:41 följande:
    När som helst kan du ta det!
    Då borde detta ju vara en av grejerna som de kollar nu på onsdag när jag ska dit på första besöket med läkaren? Jag har nämligen aldrig några flytningar av det slaget. Jag har ju fått ETT positivt ÄL-test, så ägglossning har jag ju haft, men inga flytningar. Och 2009 hade jag TSH på 4,8. Det testades av helt andra orsaker då, men jag minns denna siffra så väl, och fick då beskedet att det var helt normalt. Men nu för tiden räknas ju inte 4.8 som normalt längre, så det kanske är där problemet ligger.

Jag har ju fått tid den 15 på vårdcentralen pga att vi inte blir gravida. Tror ni de gör sådana tester där eller kommer jag bli tvungen att skickas till fertilitetskliniken först? Man vill ju inte gå och vänta i tre månader på att ens få börja göra blodprov och grejer, nu när man ändå fått en tid och dessutom försökt i 20 månader.
  • Nellin

Och kan man förresten få Levaxin direkt från vårdcentralen? Kan man få Pergotime därifrån, eller måste det ske via fertilitetsklinik?

• Nellin
    JZ79 skrev 2012-08-09 20:46:19 följande:
    Nellin: Levaxin kan du få på vårdcentralen. De kollar lätt med blodprov om du behöver sånt. Pergo tror jag inte att de skriver ut...
    Okej, tack!
  • Nellin

Och nu är det ju tyvärr såhär att man inte alltid kan lita på att läkarna vet vad de pysslar med. Vissa är jättebra, pålästa och kunniga, medan andra är helt ovilliga att samarbeta. Så vad bör jag be om att de kollar när det tar mitt blod? Förutom TSH alltså...

Om i alla fall JAG är påläst när jag kommer så kan jag kräva att få svar på det som behövs. 

• Nellin

... en gång fick jag nämligen höra av en läkare att man minsann inte kan kolla hormoner via blodprov. "Det finns inget sådant". Helt vansinnigt var det! Jag fick kriga i evigheter innan jag fick göra ett blodprov, och det var hos en annan läkare något år efter incidenten med satmaran.

Så jag litar inte riktigt på att få den hjälp som jag verkligen behöver. Men sen kan jag ju ha tur och hamna hos en bra läkare som faktiskt kan sitt jobb och som VILL hjälpa andra.

Vad bitter jag just lät! 

• Nellin
    JZ79 skrev 2012-08-09 21:05:50 följande:
    Nellin, dessa prover ordinerade min gynläkare vid första utredningsbesöket: TSH, Tyroxin-fritt, FSH, LH, Progesteron, Prolaktin, SHBG, Testosteron total, anti-TPO, Hepatit A+B+C, HIV, Syfilis, anti HTLV I/II och Rubella ak. Allt kan tas och ordineras av vårdcentral.
    Wow! Det var inte illa! Tack för hjälpen!

• Nellin
    JZ79 skrev 2012-08-09 21:16:03 följande:
    så lite så =) Bara hoppas de tar så mkt som möjligt, desto fortare går det ju på gyn/fertilitetsmottagning sen  Glad
    Ja precis. Jag är så himla otålig.
    Och jag hoppas såklart att det tar sig nu i helgen, på sista egna försöket. Man vill ju klara det själv, och man vill ju slippa en massa tabletter och behandlingar. Man vill inte vänta.
  • Nellin
    Solrosen 83 skrev 2012-08-09 22:02:26 följande:
    Nu är jag tillbaka från min semesterresa. Ska sätta mig och läsa i kapp det ni skrivit men det lär ta en stund för det var väldigt mycket nytt här.

I morgon ska vi till gyn och påbörja vår utredning. Känns lite pirrigt men ska bli väldigt skönt att få hjälp att få ordning på min cykel så vi förhoppningsvis snart kan få vårt plus.

Testat med äl stickor under resan då jag borde haft äl då  men inte fått något utslag alls. Haft lite ont i tjejmagen ett par dagar och mått illa vilket jag trodde berodde på äl men ändå visade testen ingen stegring. Extremt märkligt! 
    Har du haft det gött på resan?

Det kan ju faktiskt vara så att du bara missat stegringen. Det är nog lätt hänt, särskilt för de kvinnor som har en väldigt snabb stegring. Vi kan ju hoppas det i alla fall. :) Skönt i alla fall med utredning! Snart får du ditt plus ska du se, nu när ni får hjälp. :)
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus