• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Pastell skrev 2012-07-26 19:55:29 följande:
    Nellin: Hoppas så att du är gravid och inte mens på gång. Alla har verkligen inte ömma bröst heller, jag hade det inte den gången jag var gravid. Allt var som vanligt så att säga
    Jasså? Jag tycker brösten är det enda som alla tjatar om i början. Men då är det olika då. :)

Jag törs verkligen inte hoppas nånting. Jag har varit så himla deppig och ledsen sista veckan så om jag börjar hoppas nu och sen får negativt eller mens vet jag inte vad jag gör. Så jag försöker liksom bestämma mig för att det inte är något. Jag måste det för att skydda mig lite. Efter 19 månaders misslyckanden är jag rätt klen.

Det är svårt att inte hoppas, för det gör man ju alltid, men jag gör allt jag kan för att inte. 
  • Nellin

God morgon flickor! Nu på morgonen kom mensen och det känns så befriande. Jag var livrädd att den skulle hoppa över en hel månad pga utebliven ÄL. Men här är det och jag tog då direkt och svalde rosenrot och BDG! Hehe, jag chansar INTE denna månad, jag ska äta dom sååå noga! Och fredagen till ära är jag och min man bjudna på fest, så jag ska minsann dricka en massa vin i solen! Kram på er!

• Nellin

Inelg, det finns såklart inte ord som är tillräckliga i en sådan här situation. Jag kan bara gissa mig till hur hemskt det måste vara för dig och din man, och jag beklagar verkligen sorgen! Det är fruktansvärt och orättvist! Tusen läkande kramar till er!

• Nellin
    Vårväntanochlängtan: Åt du BDG denna månad också? Jag håller tummarna för att du får ett plus nu!
  • Nellin

Hej tjejer! Hur mår ni idag? Jag är sjukt trött och har tagit mig igenom några dagar av extrem mensvärk. Nu börjar den ge med sig, så det känns bra. Nu är det bara att HOPPAS att jag kan lyckas få en ägglossning den här månaden. Jag äter BDG och RR för fulla muggar här. Försök 20, here I come!

• Nellin
    Solrosen 83 skrev 2012-07-31 15:37:24 följande:
    Här är mensen över för denna gången så nu drar vi igång med ett nytt försöka med RR och BDG och hoppas att det får ordning på min cykel och ger äl denna månaden. Har precis fått hem ÄL stickor så ska testa med dem denna månaden tänkte jag för att se om jag får något utslag. Om jag får en regelbunden cykel igen borde äl ske  mitt under tiden vi är på semester på Kreta. Hade inte varit fel om det blev så för då kan vi nog se till att få till ordentligt med mys  Men men vi får väl se vad min kropp bestämmer sig för. Har i vilket fall som en tid hos gyn den 10 augusti så då påbörjar vi vår utredning.

Men man ska ju börja med dom tabletterna på första mensdagen. Missförstår jag dig kanske eller varför börjar du först när mensen är slut?
  • Nellin
    Rebster skrev 2012-07-31 13:12:50 följande:
    Skönt att mensen kom och att du kan äta BDG som du ville. Själv ska jag testa min ProgesterAll-kräm den här månaden och se om den kan få bort mina spottings. Kära nån vad många huskurer jag använder mig av, har innan varit väldigt kritisk mot naturläkemedel och allt men är man desperat så är man

Jag kanske också ska prova den krämen för jag har också problem med spottings. Berätta gärna om det funkar eller inte!
  • Nellin

Hej på er! Nu är det två veckor tills jag ska till vårdcentralen och sätta igång utredning. Tills dess kommer jag testa mig fram. Hoppas ju på ÄL denna månad med hjälp av BDG, men har nu också varit på apoteket och köpt bisolvontabletter. Det skadar ju inte att testa! Men jag har aldrig gjort det förut så nu undrar jag hur ni som testat detta har gjort? Enligt min app som alltid har rätt så ska jag få ägglossning den 11 augusti. När ska jag börja ta tabletterna? Hur många om dagen?

• Nellin

Och ska jag ge Bisolvon till min man också? När ska i så fall han börja äta? Och hur mycket?

• Nellin
    epedersen skrev 2012-08-02 18:51:13 följande:
    Jag har haft jättesvårt att bli med barn men då testade jag bisolvon som även gör slemmet där nere mer lättflytande=) FUNKADE KANON!!! Nu är jag mamma till en underbar pojke på 3 år och en underbar flicka på 1 år=) Testa gärna!! Det är inte skadligt och finns receptfritt. Jag hann inte ens börja min utredning=)
    Spännande! Jag hoppas det kan ha samma effekt på mig. Jag är ju inne på försök 20 nu, så det skadar ju inte att ge det en chans. Det blir sista egna försöket innan utredningen drar igång så jag testar vad som än finns. :)

Jag köpte Bisolvon i tablettform idag och har läst på lite nu. Både mannen och kvinnan ska äta, från mensen fram till ägglossning. Nu är min mens nästan slut, och det är bara 10 dagar kvar till ägglossning, men vi började i alla fall äta idag. Så vi testar och ser om det kanske kan göra tricket, tillsammans med BDG som får igång min ägglossning.

Och blir det inget plus så blir det i alla fall utredning, så det är på rätt väg. Men visst hoppas jag ju. Man har ju hört om många som blivit gravida precis när utredningen ska igång. Jag ber till högre makter att jag är en av dem!

Hur mår ni andra töser?

Vårväntan: Är du säker på att det är mensen? Hjärta
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus