• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Två döttrar och en son skrev 2012-08-09 22:16:59 följande:
    4,8 är alldeles för högt....:(
    Jag hade bara 2,8 och blev inte gravid.

Men TSH har vi ju pratat om förut i tråden.
    Missade du det då?

TSH ska vara en av de första sakerna de kollar ja.
    Eftersom det är så vanligt!

Det kan faktiskt vara så att det är just dålig ämnesomsättning som gjort att ni ej blivit gravida på 20 mån.....
    Känns ju jäkligt onödigt om det är så....
    Om du hade TSH 4,8 -09 så kan det ju ligga väldigt högt nu.

Det positiva i det hela om det nu bara är sköldkörteln som spökar är ju att får du bara Levaxin och får ner TSH under 2,0 så du får tillbaka fertila flytningar så har du ju alla möjligheter att bli snabbt spontant gravid!

Fattar inte att de sa att TSH på 4,8 är normalt!        
    Jag har ju förstått det nu, att det är för högt. Men du vet, man litar på vården. Samma sak som när läkaren sa att det inte ens finns möjlighet att kolla några hormoner via blodprov. Hon talade till mig som om jag vore en komplett idiot som föreslog nåt så befängt. Vaddå kontrollera hormoner via blodet? Så ja, man blir ju uppgiven för mindre. Man litar ju på dem, för att man måste.

Ja, vad det än är som är fel och som gör att det inte funkar så lär vi ju få reda på det under utredningen och förhoppningsvis kan vi få hjälp. Det känns som om vi borde vara gravida innan 2012 är slut i alla fall.
  • Nellin
    Stora My skrev 2012-08-10 08:09:29 följande:
    Trist för er där mensen dykt upp igen. Jag inväntar den också om någon dag. Känner i kroppen att det inte tagit sig denna månad heller. =(

Så jag tänkte man skulle testa Bisolvon men vad är det som gäller med det?
    Jag försökte kolla bakåt i tråden där någon länkade men hittade det inte.
    Funkar det lika bra med tabletter som med flytande Bisolvon? Hur många ml ska man ta per dag? Tidpunkt? Måste båda två ta?
    Både du och killen börjar äta Bisolvon på första mensdagen och slutar vid ÄL. En tablett om dagen, eller typ 10 ml flytande, vad du nu föredrar. Jag och min karl tar en tablett varje eftermiddag efter jobbet. Den slemlösande effekten är som starkast under de kommande timmarna efter att man tagit tabletten, så det är ju onödigt att ta på morgonen om man ändå inte ska ha sex förrän på kvällen, tänker jag. :)
  • Nellin
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-09 22:18:54 följande:
    Ja Levaxin kan en vanlig allmänläkare skriva ut åt dig!

Pergo däremot är från gyn eller fertläkare.
    Men det är ju bara om man ej har ngn egen ÄL.  
    Jag har ju i princip ingen egen ÄL. Har lyckats få EN, med hjälp av BDG. Har ju fått diagnos PCO så det är ju inte så konstigt. :)

Nåväl, nu är det snart helg och jag tänker försöka släppa läkartankar för ett tag. Om jag nu får någon ÄL denna månad så ska den komma på söndag. Nu i helgen ska vi festa loss och mysa på riktigt ordentligt. :)
  • Nellin

Hej på er! Jag sitter ute i en stuga med min man och våra vänner. Mitt ute på landet och det är skönt. Ingen stress. Testar ju inte med ÄLstickor denna månad så jag vet inte alls om jag har fått eller får någon, men hoppas gör jag ju. Den bör i alla fall komma typ idag eller i morgon i så fall. Vi har bara myst när vi haft lust denna gång, vilket har resulterat i varannan dag. Hoppas det räcker! Festat en hel del har vi gjort nu i fredags och igår, bara för att släppa lös lite. Det kanske också hjälper! Så kom igen nu Bisolvon! Kom igen kroppen! Kom igen majbebis! Jag ber med allt jag är om ett plus nu, för mig själv och för er andra!

• Nellin

Visst kan läkaren på onsdag se med ul ifall jag haft ägglossning eller inte?

• Nellin
    FridaF skrev 2012-08-12 19:33:43 följande:
    uuuuursäkta mitt sluddriga inlägg...ville lägga upp en bild men gick ju uppenbarligen inte så bra... testat med äl stickor 3 dagar nu...stegring syns men blir så hispig, tänk om jag får full imorgon, isf NÄR CA sker då äl? ska ju på vul onsdag å dom ville att jag ska kolla själv ifall äl är på ingång tidigare.då måste jag på vul tidigare...

suck....
    en till sak.. är det dumt att ta bisolvon runt äl nu då jag ätit pergotime? 
    När du får fullt utslag så dröjer det ungefär 24-48 timmar tills ägglossningen sker. Så in i sänghalmen med er redan nu!

Det där med Bisolvon och Pergo är ju svårt att svara på. Jag tänker att det säkert inte skadar om du tar en liten tablett idag och i morgon, men absolut ingen Bisolvon efter att du fått fullt utslag. Vi vill ju att ägget ska kunna fästa också. :) Men så kanske du inte bör ta någon Bisolvon alls, vad vet jag? Fråga din BM! :)

Lycka till på VUL, jag ska också göra ett på onsdag! :)
  • Nellin
    mamma0702 skrev 2012-08-12 19:14:23 följande:
    Nellin - varannan dag är Det bästa :) att sexa varje dag kan resultera i för många omogna spermier :)
    Well, vi har haft sex varannan dag i typ en vecka nu. Men det lär nog bli en sväng till ikväll, även om vi hade sex i morse. Mest för lustens skull :) Och i morgon igen. Resten är upp till kroppen. :)
  • Nellin

JZ79: Med till fredag är det ju inte så långt. Gud så spännande! Har du några symptom? Ska du testa på BIM eller vänta?

• Nellin
    JZ79 skrev 2012-08-13 10:34:48 följande:
    Ciccie, låter jobbigt Rynkar på näsan Hoppas du får en bra första dag ändå! Kram {#emotions_dlg.flower}

Här verkar mensen ha kommit idag?!?? Förvånad 5 dagar för tidigt Obestämd Fick blod på pappret nyss och får väl se om det drar igång ordentligt, den har aldrig kommit såhär tidigt förr Förvånad
    Blod på pappret behöver ju inte vara mens. Det kan ju faktiskt vara vad som helst. Nidblödning? Har det fortsatt blöda? Mörkt, rött, brunt, vattnigt, tjockt? Jag håller fortfarande tummarna för dig!
    Ciccie86 skrev 2012-08-13 06:43:16 följande:
    Så var man tillbaka på jobbet efter 6 veckors semester. Känns jätte konstigt.. Det är skumt. Har känt mig totalt lugn i 6 veckor, men direkt när jag kommer till jobbet känner jag mig stressad.. Jobbigt :(
    Trivs du inte på jobbet? Du kanske skulle må bra av miljöombyte? Att gå runt och vara stressad när man jobbar och vantrivas är ju ingen god idé. Snarare slöseri tänker jag. Eller är det bara omställningen från semester till arbete kanske? Hoppas i alla fall att du hittar ett sätt att må bättre!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus