• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Många verkar gå tillbaka till jobbet från sin semester idag. Själv påbörjar jag min idag, tillsammans med min man. Varken han eller jag verkar veta var vi ska göra av oss själva såhär i början. Haha! Ledig på en måndag?! Jag antar att det tar lite tid att lära sig vara ledig också. :) Men vi klagar inte, vi har det gött!

Om jag nu nånsin fick någon ägglossning denna månad så borde den vara förbi idag. Nu kan vi bara vänta och se. Och på onsdag ska jag ju träffa läkaren och påbörja utredning. Nervöst!!! 

• Nellin
    Stora My skrev 2012-08-13 10:44:20 följande:

Nu har jag varit och köpt tabletterna. Blir intressant se hur sekreten osv blir vid denna äl. Har ju hört många som blivit gravida med Bisolvon-metoden, så nu håller jag tummar och tår för att vi också blir det. =)

Jag och min man har verkligen märkt skillnad! Jag brukar nästan aldrig ha flytningar, aldrig sådana där trådiga som man ska ha vid ÄL. Vårt problem kanske ligger just där, vad vet jag? Hur som helst, denna månad har jag testat med Bisolvon för första gången och man märker verkligen skillnad i sekretet. Jag har liksom blivit våtare, kan man säga. Hoppas såklart att det ska göra tricket! :)

Lycka till!
  • Nellin
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-15 15:36:26 följande:
    Hur har det gått idag hos läkaren??
    Jättenyfiken....Flört
    Hoppas hen hade ngt hoppingivande att säga!  
    Hej!

Det gick jättebra idag. Jag fick en supertrevlig läkare som verkligen tog sig tid. Vi talade i över en timme, och han ställde massor av frågor som visar på att han är både kunnig och att han bryr sig. Känns skönt!

Han skickade en remiss till fertilitetskliniken direkt och bad mig kontakta dem på måndag och be dem skynda på. Han tog blodprov och kollar TSH och Prolaktin. Resten måste ju kollas på särskilda dagar i cykeln, så de testen får fertilitetskliniken ta. Han lovade att ringa mig när provsvaren kommit, så att jag får veta direkt om det finns något vi kan göra i väntan på att få komma till kliniken eller om de ser bra ut.

Han sa att han såklart inte kan säga något säkert innan alla test har gjorts (även mannen ska ju testas), men han sa att han misstänker att boven i dramat är min PCO och att vi ska ha alla förutsättningar i världen att få barn bara jag får tabletter och får igång ägglossning.

Så det känns jättebra att vara igång nu. Lite konstigt, för jag trodde aldrig att det skulle behöva gå så här långt, men är otroligt tacksam att det finns hjälp. Så nu lever vi på som vanligt och försöker såklart under tiden, men väntar dels på svar på THS och Prolaktin, samt väntar på att få komma till kliniken. Det kan ju ta några månader.

Så idag är en bra dag! :)

Hur mår ni raringar?
  • Nellin
    FridaF skrev 2012-08-15 16:09:34 följande:
    Två döttrar och en son...
    japp äl kommer snaaaaart inträffa här! Inget sexförbud men han mummlade att jag somsagt var på gränsen till överatimulerad..
    tvillingar kan jag ta men fyrlingar....njaaaaa. haha.
    hoppas för allt vad jag är värd nu..skulle ju vara underbart att få landa i turkiet och få ett plus dagen efter
    Så himla spännande! Gud, jag hoppas verkligen att det är er tur nu. Det låter ju onekligen lovande! :)
    Tänk att vi båda ska landa i just Turkiet på BIM! :)

Tänk om det är vår månad nu!!!
    En majbebis, eller kanske två majbebisar för din del. :)
  • Nellin

Kravmärkt: Herregud, hur kan du hålla dig?! När har du BIM? Det låter ju onekligen riktigt hoppfullt! Jag hejar på dig så himla hårt här hemma! Håll oss uppdaterade!

• Nellin
    FridaF skrev 2012-08-15 22:07:07 följande:
    Fick nyss veta att läkaren sökt mig men på fel nr...
    blir skrajj nu..vad vill ha?
    Ta det lugnt. Det finns ingen anledning att stressa upp sig och måla fan på väggen. Hur fick du veta det? Har han rätt nummer nu så att han kan ringa i morgon?
  • Nellin
    FridaF skrev 2012-08-15 22:19:57 följande:
    för att vi bor i en liten stad å hon som han ringde heter lika som mig å hon känner till min syster å kontaktade henne å förklarade läget...
    jag ringde fert.kliniken å talade in på telesvararen att dom ska ringa mig. hoppas dom lyssnar av den. men tankarna går på högvarv nu då många ifrågasätter sexstopp...
    Jag förstår att du oroar dig, det skulle jag också göra såklart. Men det finns ju ingenting du kan göra nu mer än att vänta tills i morgon bitti. Och tills dess så gör det dig inget gott att göra en höna av en fjäder. Försök slappna av! Vad det än är som läkaren vill så kommer det lösa sig!
  • Nellin
    JZ79 skrev 2012-08-15 22:51:54 följande:
    Nellin, va skönt att det gick så bra på läkarbesöket!! Fick mannen en remiss för sitt prov nu eller måste ni vänta på att fertilitetskliniken ska ordinera det? Nu kommer det gå undan för er tror jag Skrattande Enligt vårdgarantin så har man rätt att få en tid inom 3 månader...å det är ju inte sååå länge! =)

Rebster och Kravmärkt, japp...Dr Majs, haha!! Tungan ute Duktig och trygg läkare med roligt namn Skrattande

Malin, mitt bmi ligger på 32 nu..planen är att hamna under 30 snarast! Sahlgrenska har sin gräns på bmi 35, men jag vill gärna ligga en bit under deras gräns. Bättre för både mig och bebis om jag inte väger alldeles för mkt vid graviditet Glad Då har vi ju gått ner ungefär lika mkt, wohoo va vi är bra! Solig

Kravmärkt..såg ditt test i en annan tråd..tror du är på tjocken!!! Solig När har du bim då? Jag hade aldrig kunnat hålla mig från att ta ett digitalt om jag fått ett svagt streck på sticka...Glad Håller tummarna!!

Frida, det är säkert ingen fara. Han kanske kom på nått han glömt å säga. Ligg ikväll så hinner ni med det ifall läkaren nu skulle säga ni inte får sexa Tungan ute Klart ni måste sexa när du har så fina ägg på G! Flört

Makens brev från gyn innehöll bara ett provrör och remiss för nytt spermaprov om ca 2 månader. Han undrade varför jag inte öppnat brevet, han tyckte inte jag skulle behöva vara nyfiken och undra vad som står i hans brev. Nästa gång skulle jag öppna å kolla tyckte han. Nu är det bara att fokusera på vikten, ligga så mkt vi orkar å hoppas att spermierna är fler och piggare så vi lyckas själva och sen ska jag snart få börja gå på min opererade fot. Verkar som jag har fullt upp Tungan ute
    Vi får vänta på att fertilitetskliniken ska kalla oss. Allt kommer att ske där hädanefter. 3 månader känns som en lång tid när man redan kämpat så länge, men det är ju inte så mycket att göra. :/

Jag håller tummarna för er nu raring!
  • Nellin

Man har ju hört om flera par som blir gravida precis när utredningen ska komma igång, för att de slappnar av lite när hjälp ändå är på väg. Jag hoppas verkligen att jag är en av dem! Jag vet att jag kommer att få hjälp och att det så småningom förmodligen leder till ett plus. Men man är ju otålig! Vi har ju hållt på i 20 månader. Jag vill inte vänta mer!

Så här går jag och hoppas att få ett plus när vi landar i Turkiet om 10 dagar. Tänk, vilken lycka! 

• Nellin
    JZ79 skrev 2012-08-15 23:07:29 följande:
    Å jag håller tummarna för er! Jo 3 månader kan kännas som en evighet, men för bara några år sedan var det typ 2 års väntetid för tex ivf Förvånad Vart bor du? Jag tillhör Västra Götalandsregionen och när vi väntade på vår första tid var det gemensam kö till flera sjukhus, så det gick väldigt snabbt att få tid. Nu har ni äntligen satt bollen i rullning å vips så blir du på smällen tror jag Solig
    Jag hoppas att du har rätt. Vi bor i Örebro just nu. USÖ heter sjukhuset, som också är det enda med fert.klinik. Min läkare idag sa att jag kan ha tur och få komma in tidigare pga PCO, vilket han skulle skriva med i remissen. Så jag ska ringa dem på måndag och trycka på lite. :)
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus