Två döttrar och en son skrev 2012-08-15 15:36:26 följande:
Hur har det gått idag hos läkaren??
Jättenyfiken....
Hoppas hen hade ngt hoppingivande att säga!
Hej!
Det gick jättebra idag. Jag fick en supertrevlig läkare som verkligen tog sig tid. Vi talade i över en timme, och han ställde massor av frågor som visar på att han är både kunnig och att han bryr sig. Känns skönt!
Han skickade en remiss till fertilitetskliniken direkt och bad mig kontakta dem på måndag och be dem skynda på. Han tog blodprov och kollar TSH och Prolaktin. Resten måste ju kollas på särskilda dagar i cykeln, så de testen får fertilitetskliniken ta. Han lovade att ringa mig när provsvaren kommit, så att jag får veta direkt om det finns något vi kan göra i väntan på att få komma till kliniken eller om de ser bra ut.
Han sa att han såklart inte kan säga något säkert innan alla test har gjorts (även mannen ska ju testas), men han sa att han misstänker att boven i dramat är min PCO och att vi ska ha alla förutsättningar i världen att få barn bara jag får tabletter och får igång ägglossning.
Så det känns jättebra att vara igång nu. Lite konstigt, för jag trodde aldrig att det skulle behöva gå så här långt, men är otroligt tacksam att det finns hjälp. Så nu lever vi på som vanligt och försöker såklart under tiden, men väntar dels på svar på THS och Prolaktin, samt väntar på att få komma till kliniken. Det kan ju ta några månader.
Så idag är en bra dag! :)
Hur mår ni raringar?