• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Solrosen 83 skrev 2012-06-23 18:35:39 följande:
    Nu har även jag kommit tillbaka till civilisationen efter en midsommar på landet utan teckning till mobilen. Haft det kanonbra med strålande väder, god mat och trevligt sällskap. Är ju bara i början på min cykel så jag passade på och unnade mig ett antal glas med rödvin för att hålla värmen under kvällen Glad

Ciccie: Tråkigt att mensen kom. Skickar över några styrkekramar!

Nellin: Håller humöret uppe än är det ju inte kört om mensen inte kommit. Du har ju inte BIM förrän på måndag så det kan ju fortfarande vara något. Har du testat igen efter du fick din skugga och sett om det blir likadant eller starkare?

Själv går jag och väntar och hoppas på att få äl här inom den närmsta tiden. Förhoppningarna är väl inte allt för höga med tanke på hur min cykel sett ut det senaste året. Men än ger jag inte upp. Är ju sommar och sol för tillfället och inte allt för länge kvar till semestern. 
    Visst finns alltid chansen så länge mensen inte kommit, men jag menar... att vara gravid med såhär mycket bruna flytningar är väl inte särskilt normalt?
  • Nellin

Nu kom det mer blod i toan när jag kissade, så nu kom nog mensen. Kräks Usch vad jobbigt. Vilken besvikelse!
    Men men... försök 16 är kanske vår tur.

Kram på er! 

• Nellin
    SiriSue skrev 2012-06-24 16:03:53 följande:
    Usch då... Men som sagt, har du kanske börjat få regelbundna ägglossningar är ju sannolikheten att ni blir gravida långt mycket större!
    Ja, jag hoppas verkligen att jag kan få ÄL även denna cykel, att det inte bara var en tillfällighet. Om det blir så, så borde inte ett plus vara alltför långt bort. :)
  • Nellin
    mamma0702 skrev 2012-06-24 21:16:41 följande:
    Så var äl slut för denna gång tror jag .. Dag 17 idag så det borde den vara :) orkade inte testa med stickor den här gången men hade faktiskt lite äl känningar .. Ni som har äl flytningar - när man har såna där sega eller vad man ska säga .. Typ äggvita.. Hur lång tid efter brukar ni ha äl??
    Såna flytningar börjar några dagar innan ÄL. Den SISTA dagen med dessa flytningar är den dagen då du har ÄL. Så egentligen vet du ju inte förrän någon dag efteråt, när du märker att du inte längre har dem flytningarna. :)
  • Nellin

Ja hörrni... jag vet inte riktigt vad kroppen sysslar med. Det kommer lite blod då och då när jag är på toan, men i bindan kommer bara lite bruna flytningar. Den där riktiga och rejäla mensen kommer liksom inte igång. Inte har jag särskilt ont i magen heller. Jag bara väntar på att det ska komma rikligt och tjockt med mörkt blod. Ja ni vet ju vad jag väntar på. Men det är bara fjös som kommer.

Då bör jag egentligen inte räkna detta som första mensdagen va? Det gör man väl först när det kommer igång på riktigt? 

• Nellin

Jag misstänker att det är så, och vill minnas att jag också läst det. Jag har själv räknat så förut, men blev lite osäker nu. Jag får helt enkelt sudda ut M i min kalender och vänta tills den hoppar igång på riktigt.

• Nellin

Okej, tack för era svar! Idag har jag BIM så kanske att mensen kommer igång på riktigt idag då.

Måndagsångesten infinner sig här på morgonkvisten och jag vill ha semester!!!

Ha en fin vecka! 

• Nellin
    72dagar skrev 2012-06-25 07:21:33 följande:
    Nellin, det känns fortfarande hoppfullt tycker jag, för du brukar väl inte ha sådana bruna flytningar? Näst sista pergodag idag. Dr tor. Hoppas att vi får besked att jag haft äl, såå nervös. Hoppas hoppas. Bapumba, dålig sköterska du stötte på. Hon borde ju dragit ALL info.

Jag tror inte det finns så mycket hopp, men nej, jag brukar inte ha såhär. Särskilt inte små blödningar som sen försvinner. När jag får mens så får jag MENS, pang på bara. Så vet inte vad detta är. Idag har det också bara kommit bruna flytningar än så länge, inget blod i toan. Testade negativt i morse. Får ha tålamod så kommer den nog snart. Är ju BIM idag trots allt.
  • Nellin
    Kanske 4a: Jag beklagar verkligen! Usch vilket tråkigt besked! Hoppas blödningen kommer igång snabbt och att kroppen kommer tillbaka snabbt. 
  • Nellin

Uppdatering: Ingen blödning, men bruna flytningar fortsätter. Det är ungefär samma mängd och färg som det brukar vara på sista mensdagen, om ni hajar? Jag tror att den håller sig borta för att jag tänker på det för mycket. Så nu ska jag försöka att fokusera på andra saker och så får den komma när den kommer. Jag är ju inte gravid i alla fall, för jag fick ju negativt i morse. Så det var dem BIM-dagen det!

Hur mår ni andra? 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus