-
Jag vet att man kan få positivt men ändå ingen ÄL om man har PCO. Vad det beror på vet jag inte, och det är inte så för alla med PCO. Sen finns det kanske andra orsaker också, men just PCO:are kan få positivt test men ingen ÄL. Fast dessa personer brukar få positivt flera gånger under samma månad.72dagar skrev 2012-06-10 15:47:04 följande:Jag har samma undran men tvärt om. Utslag på stickor men ingen äl? Verkar ju tyvärr så...
-
Gullig du är! Juni ÄR min månad, det har du rätt i!BaPumba skrev 2012-06-10 17:04:14 följande:Nellin: Jag vet inte hur det funkar med ägglossning och negativa tester, men när jag gick till gyn första gången och började prata om utredning, och nästan skamset sa att jag inte testade med ÄL-tester, sa hon att jag skulle lita på kroppens signaler. Gör det du oxå! Det du beskriver låter verkligen som ägglossning så deppa inte. Juni är ju DIN månad eller hur?!
Ett ganska säkert tecken på ÄL brukar ju vara att man får äggviteliknande flytningar, sista dagen med sådana flytningar är ÄL-dagen. (Så man vet ju inte säkert att man haft ÄL förren dagen efter).
OM jag nu har ägglossning eller får inom de kommande dagarna så har vi inte missat den, för vi har sex var och varannan dag. Så jag är inte orolig över att missa den, jag är orolig över att inte få den alls. Men jag ska göra som du säger. Jag ska lita på kroppens signaler och ANTA att jag är på gång här nu.
Är på dag 14 i cykeln, så den borde verkligen dyka upp vilken dag som helst nu. -
Igår testade jag med fyra ÄL-test bara för att vara helt säker på att inte missa stegring. Min app säger ju att jag ska ha ÄL idag. Alla test var negativa och nu på morgonen har jag stickningar i vänster äggstock och mitt ägglossningstest nu på morgonen är lite starkare än igår, men fortfarande negativt.
Det är ju så himla mycket bök med det här och man blir ju besatt. Tror inte jag ska testa med ÄL-test nästa månad för jag kan inte tänka på annat.
Nu vet jag ju inte vad jag ska tro. Om stickningarna är ÄL-känning eller om det är något annat. Om stegringen var inatt när jag sov eller om det kommer senare. Hur som helst så hade vi sex igår så denna dag borde vara täckt. Hoppas verkligen att jag får se en stegring, att jag får ÄL!
Normalt har vi ju som sagt sex varje dag och har alltid haft. Just denna månad har vi lagt band på oss och bestämt att vi bara kör varannan dag. Ska se om det kanske kan göra tricket.
Snart har man slut på idéer hörrni... Om det bara kunde bli ett plus så man slapp hålla på såhär dagarna i ända.
Ha en bra måndag! -
72 dagar: Ja man blir verkligen tokig. Jag hoppas att det är som du säger, att den dyker upp här strax. Har tillochmed med mig test till jobbet som jag ska ta här strax. Vill verkligen inte missa. Men som sagt, det sticker lite i magen då och då, och har mer flytningar än vanligt. Så kanske kanske får det vara min tur att få ägglossning nu. Jag slutade med rosenrot igår och med BDG för några dagar sedan. Hoppas hoppas hoppas att det gör tricket! Och hoppas att min sambo faktiskt har några bra simmare. Det vet vi ju faktiskt inte. Han har i alla fall ätit zink denna månad, så hoppas det hjälper till! Och att vår varannan-dag-metod gör susen, istället för varje dag som vi alltid gjort innan. Jag längtar och önskar så nu!
-
Jag har precis fått ett suuuuperstarkt positivt ägglossningstest!!! Jag har aldrig fått det i hela mitt liv förut. Strecket är jättemycket starkare än kontrollstrecket! ÄNTLIGEN kan jag få ägglossning!
Tack Rosenrot och Bidrottninggelé! -
Precis som jag! Jag köpte hem för några månader sedan och testade och testade men fick aldrig positivt. Sen började jag med RR och BDG för två månader sedan och bestämde mig denna gång för att testa. Och nu ÄNTLIGEN!Solrosen 83 skrev 2012-06-11 17:52:09 följande:Vad skönt för dig att äntligen se ett ordentligt utslag. Hoppas verkligen min äl kommer igång som den ska snart också. Funderar på om jag inte ska beställa hem en ny laddning med äl-test igen. Köpte för några månader sen och testade men fick aldrig något riktigt utslag då. Blev rätt less på det eviga testande och bestämde mig för att låta bli. Får se om kroppen verkar svara något på rosenrot och bdg som jag ju också äter nu. Får jag mens om inte allt för länge nu så blir det nog att testa med äl test nästa cykel för att verkligen träffa rätt.
-
Gör som jag och testa med ÄL-stickor. Jag blev så himla lycklig när man fick positivt. Att verkligen VETA att inom några timmar får jag ägglossning! Det blir ju extra häftigt när man helt gett upp hoppet om att kunna få ÄL på egen hand.Pastell skrev 2012-06-11 20:31:14 följande:Åh försöker tolka älsymtom men det är ju omöjligt, känner ju aldrig något i magen och flytningarna är ju omöjligt att se på eftersom vi har sex så ofta, så det kan ju lika gärna vara sperma....hrmmm
Åh, allt känns så pirrigt. Vi har verkligen en chans här nu. Jag känner mig så hoppfull! Som ett barn på julafton. Tänk så långa de två kommande veckorna kommer att vara! :)
Solrosen: Jag tycker definitivt du ska testa med ÄL-stickor! Och tänk så himla många kvinnor som blivit hjälpta av rosenrot och BDG. Jag är numera en av dem och jag hoppas verkligen att jag kan säga att jag blivit gravid denna månad tack vare dessa mirakelpiller! Var i cykeln är du nu Solrosen? Finns det chans för dig redan nu? När har du BIM? -
Ja det känns så himla häftigt och overkligt. Jag kan inte minnas när jag senast kände mig så här normal. Tänk att jag minsann OCKSÅ kan! Min kvinnlighet har liksom återvänt på nåt sätt. Jag har känt mig så misslyckad som inte kan ägglossa själv och nu gör jag det. Just nu gör jag det! Vilken lycka!SiriSue skrev 2012-06-11 21:44:57 följande:Åååh vad roligt! :)
Nu ska det bara ta sig också. Och om det inte funkar denna månad så vet jag att jag kan trigga ÄL med BDG och RR. Så det finns fler chanser! -
Jag förstår. Har haft det precis likadant. Tänk att det ska vara så omständigt.Pastell skrev 2012-06-11 22:31:22 följande:Nellin: Gav upp äl-tester för några månader sen, de gav aldrig helt utslag eller missade jag toppen trots jag testade två gånger per dag. Var ju bland annat därför jag sökte hjälp, dock har det visat sig jag har äl vissa månader så jag vet inte riktigt alls...har inga tester hemma heller just nu Jag får chansa tills vidare....vi har ju sex varje dag just nu ändå när det är äl tider.
Men nu jävlar alltså! Denna vecka har vi haft sex varannan dag. Vi hade också sex igår, ikväll och kommer att ha i morgon på själva ägglossardagen. Säkert i övermorgon också. En gång om dagen. Mer än så kan vi ju inte göra! Och jag ser till att själv komma innan han gör det, för att bli mer "mottaglig". Och jag ligger kvar i minst en halvtimme efteråt.
Jag kan inte göra mer än så. Resten är upp till min kropp.
Så snälla kropp, fixa detta nu! -
Inelg: Åh hoppas! Visa bild!
Pastell: Nej jag kommer inte heller kunna hålla mig från att testa för tidigt. Har massor med test hemma. :)