• Anonym (undrar)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

• Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
  • Anonym
    kort kjol skrev 2011-11-12 23:24:56 följande:
    Jag säger neger om svarta. Men det betyder inte att jag ser ner på dem eller tycker de är mindre värda. 
    Absolut inte! Ser inget rasistiskt med det ordet. Då är väl nigger värre isåfall? Fast det ordet använder jag inte.
    Jag skulle inte ta illa upp om ngn kallar mig svenne eller viting eller liknande. Jag är stolt över att vara vit. Tycker alla människor ska vara stolta över sin hudfärg. Svart, vit, mulatt eller brun.

Jag vill  INTE bli kallad neger!! Jag är Afrikan!
  • kort kjol
    Anonym skrev 2011-11-12 23:31:24 följande:
    Afrika är ju en världsdel.. 
  • Anonym (A)
    kort kjol skrev 2011-11-12 23:59:11 följande:
    Afrika är ju en världsdel.. 
    Själv är jag europé. Vad är du?
  • kort kjol
    Anonym (A) skrev 2011-11-13 00:03:39 följande:
    Själv är jag europé. Vad är du?
    Svensk sist jag kollade.. 
  • Anonym (A)
    kort kjol skrev 2011-11-13 00:04:37 följande:
    Svensk sist jag kollade.. 
    ok, europé då. Sverige är alltså ett land som ligger i Europa. På samma sätt kan man t.ex. vara stockholmare, svensk och europé samtidigt. Hoppas du förstår vad jag menar.
  • kort kjol
    Anonym (A) skrev 2011-11-13 00:11:54 följande:
    ok, europé då. Sverige är alltså ett land som ligger i Europa. På samma sätt kan man t.ex. vara stockholmare, svensk och europé samtidigt. Hoppas du förstår vad jag menar.
    Jodå, jag förstår. 
  • outlast
    Anonym (undrar) skrev 2011-11-11 11:07:00 följande:
    Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!!
    Såga neger? Är inte det olagligt?
    En negersägande människa
  • kort kjol
    outlast skrev 2011-11-13 00:19:15 följande:
    Såga neger? Är inte det olagligt?
  • Jamo
    EllanEriksson skrev 2011-11-11 12:32:15 följande:
    Mina svarta vänner kallar sig för neger. Varför är det ok för dem? För det verkar det ju vara.

Sedan så betyder neger negro och negro betyder svart. Hur kan en färg vara rasistisk?
    Nigger kommer från negro och kan då inte räknas som rasistiskt?
  • EllanEriksson
    Anonym skrev 2011-11-12 23:31:24 följande:
    Det är väl din nationalitet? 
    Annars refereras du väl som svart i hudfärg? Eller sött chokladbrun? Oskyldig
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?