• Anonym (undrar)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

• Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
  • EllanEriksson
    Jamo skrev 2011-11-13 00:27:15 följande:
    Nigger kommer från negro och kan då inte räknas som rasistiskt?
    Sist jag kolla säger dem "negro" i amerika med.. 
    "Nigger" är slang för "lägre stående ras", sedan om den kommer ifrån negro kan jag inte säga då jag inte hört det. Har bara hört att det är slang för "lägre stående ras" så då betvivlar jag att det kommer från "negro". 
  • Anonym (undrar)
    EllanEriksson skrev 2011-11-13 00:31:49 följande:
    Det är väl din nationalitet? 
    Annars refereras du väl som svart i hudfärg? Eller sött chokladbrun? Oskyldig
    Varför är det så jäkla viktigt för dig att benämna människor med deras hudfärg? Är det en störning du har?
  • Anonym
    EllanEriksson skrev 2011-11-13 00:34:34 följande:
    "Nigger" är slang för "lägre stående ras", sedan om den kommer ifrån negro kan jag inte säga då jag inte hört det. Har bara hört att det är slang för "lägre stående ras" så då betvivlar jag att det kommer från "negro". 
    jaså?
    nigger kommer från negro,
    http://www.thefreedictionary.com/nigger
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2011-11-13 09:35:48 följande:
    jaså?
    nigger kommer från negro,
    www.thefreedictionary.com/nigger
    Tycker nog att alla borde känna till att ordet har negativ klang men fl lär mig att så är det minsann inte....
  • Anonym (A)
    Anonym (undrar) skrev 2011-11-13 04:25:17 följande:
    Varför är det så jäkla viktigt för dig att benämna människor med deras hudfärg? Är det en störning du har?
    Jag tycker att det verkar vara många i den här tråden som tillhör gruppen "de efterblivna inavelsfallen"... hoppas det gav svar på din frågaFlört
  • EllanEriksson

Undrar: Nope men jag sa det bara med tanke på att tråden inte handlar om nationaliteter utan hudfärg :3
    Och ängeln var ett bevis på min sarkasm om du inte förstod det :)

Anonym: Jag sa bara det jag visste :)
    Har folk här problem med att acceptera att alla inte kan veta allt?

• Anonym
    EllanEriksson skrev 2011-11-13 12:02:40 följande:
    Undrar: Nope men jag sa det bara med tanke på att tråden inte handlar om nationaliteter utan hudfärg :3
    Och ängeln var ett bevis på min sarkasm om du inte förstod det :)

Anonym: Jag sa bara det jag visste :)
    Har folk här problem med att acceptera att alla inte kan veta allt?
    du vet att nigger är ett dåligt ord och nu vet du också att det kommer från neger.

nej, alla kan inte veta allt, men ändrar man inte inställning när man blir upplyst om saker så är man ju inte så smart.
  • EllanEriksson

Anonym; Men det ändrar väl inte det faktum vad slangordet står för ? :)
    Nigger används ju som ord för "lägre stående varelse" sen att det kommer från negro är synd.
    Men för det ska man inte ta för givet att det är samma sak i Sverige.
    Svenskan och engelskan är olika språk och det gör inte att neger betyder samma sak.

Jag säger bara vad jag tycker innan ni börjar klaga om det jag just skrev.

• Anonym
    EllanEriksson skrev 2011-11-13 12:18:13 följande:
    Anonym; Men det ändrar väl inte det faktum vad slangordet står för ? :)
    Nigger används ju som ord för "lägre stående varelse" sen att det kommer från negro är synd.
    Men för det ska man inte ta för givet att det är samma sak i Sverige.
    Svenskan och engelskan är olika språk och det gör inte att neger betyder samma sak.

Jag säger bara vad jag tycker innan ni börjar klaga om det jag just skrev.
    har du sett hur neger definierades i våra ordböcker förr?
    det är ungefär det du skriver att nigger innebär.
  • Johan75
    EllanEriksson skrev 2011-11-13 00:31:49 följande:
    Det är väl din nationalitet? 
    Annars refereras du väl som svart i hudfärg? Eller sött chokladbrun? Oskyldig
    Nej, Afrika är inte ett land.
    EllanEriksson skrev 2011-11-13 00:34:34 följande:
    Jag skulle definitivt inte rekommendera att du kallar en svart amerikan för "negro", men för all del...prova.
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?