• Anonym (undrar)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

• Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
  • Anonym

Neger syftar väl mest till hudfärgen? Har hört folk raljera som "vitingar" och "svennar" rätt länge och så länge ingen tycker sånt är rasistiskt så tänker jag fortsätta "acceptera" neger. Folk idag är ju helt överspända vad gäller rasism och vad som inte är rasism. Sist läste jag att programmet svagaste länken fått enorm kritik för att de sagt "har du inte alla indianer i kanoten" Tydligen var detta ett enormt övergrepp på indianer. Sen har vi Kinapuffar, fruktansvärt rasistiskt att sätta en KINES på omslaget på påsen, när vi kunde använt tomten eller nåt istället. Tydligen. Sen får vi inte säga black nogger och jag vet inte allt för trams som kommer fram.

jag tycker vi borde anmäla Kalles kaviar, en sån ursvensk produkt med, fy farao, en BLOND och ljushyad pojke på tuben. 
    fy fan vad rasistiskt...    

• Anonym (undrar)
    EllanEriksson skrev 2011-11-12 12:24:18 följande:
    Anonym: Ja men chokladboll är en "negerboll" med kokos istället för pärlsocker.
    Nej du beskriver en delikatoboll...
  • Anonym
    EllanEriksson skrev 2011-11-12 12:34:09 följande:
    Sådana ja, i mina ögon är det chokladboll då det står i alla bak- och kokböcker vi har här hemma.
    står det negerboll i dina kokböcker tryckta efter typ '95?
  • Delgada
    EllanEriksson skrev 2011-11-12 12:24:18 följande:
    Anonym: Ja men chokladboll är en "negerboll" med kokos istället för pärlsocker.
    Nej, chokladboll och negerboll betyder samma sak så du kan lugnt sluta säga negerboll.
  • Anonym (undrar)
    Trivelina73 skrev 2011-11-12 12:27:05 följande:
    Jag vet inte ärligt, gammal vana? Min vän som är homosexuell blir bög i av rena farten oxå när man talar till vardags. Vidare blir jag blir en finne, vilket oxå är lite nervärdernade med tanke på att jag är finska.
    Känner du dig kränkt av att folk kallar acne för finnar?
  • EllanEriksson

Anonym: Jag tror nyaste som det står i är ifrån 96 eller nått sånt. Ingen aning på utgivningsåren då det är mammas i böcker.

• Anonym
    EllanEriksson skrev 2011-11-12 12:27:41 följande:
    Anonym;
    Det kan ju helt enkelt vara så att jag inte har nån i min omgivning, eller ens på denna ort verkar det som ibland, som tar illa upp av den. Förutom just den personen.
    Så då har det bara blivit så att ordet har följt med.
    varför måste det vara nån i din omgivning?
    om du vet att homosexuella tycker "bög" är ett nedsättande ord (även om de själva skämtar om det), använder du det då?
  • Anonym
    EllanEriksson skrev 2011-11-12 12:37:50 följande:
    Anonym: Jag tror nyaste som det står i är ifrån 96 eller nått sånt. Ingen aning på utgivningsåren då det är mammas i böcker.
    står det negerboll där?
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?