• Anonym (undrar)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

• Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
  • Trivelina73
    Gurkan skrev 2011-11-11 13:25:14 följande:
    Gör vi?
    Jag vet många kvinnor som arbetar för att män och kvinnor ska få leva så lika de kan och där deras kön inte ska vara ett hinder för att de ska kunna utvecklas.
     men du kanske pratar om den gruppen som fastnat fullständigt, den gruppen som anser att ord som negerboll är okej att använda för det har vi alltid gjort?
    Alla hatar de här nu, men ärligt. Jag äter heldre en god underbart krämig negerboll än en torr dammig finsk pinne. Den dagen man kallar negerboll för finskboll och kallar finska pinnarna för svennepinnar så slutar jag kalla dem för negerbollar Jag lovar!
  • Delgada
    EllanEriksson skrev 2011-11-11 13:59:15 följande:
    Delgada: Jag hade skrattat åt hans patetiska försök att förnedra mig.
    Ok, men du hade tolkat det som att han sa något negativt om dig.
  • Anonym (råger)
    Delgada skrev 2011-11-11 13:54:14 följande:
    Ok, ni verkar mogna.
    Men ifall din bästa kompis kallar dig det och du vet att hon skojar så är det ju en sak, men skulle det vara lika roligt om en helt främmande gubbe kom fram på stan och kallade dig hora?
    Jag var på fest en gång och blev kallad pajas.
    Tänker fortfarande på det ibland.
  • Trivelina73
    Anonym (råger) skrev 2011-11-11 14:12:42 följande:
    Jag hade en pojkvän för många år sen som skrek hora till mig när vi bråkade. Jag tänker inte på det.
  • Delgada
    Anonym (råger) skrev 2011-11-11 14:12:42 följande:
    Ajaj, det var tråkigt. Gå på fest och ha roligt så blir man kallad pajas. Rynkar på näsan
    Trivelina73 skrev 2011-11-11 14:16:42 följande:
    Jag hade en pojkvän för många år sen som skrek hora till mig när vi bråkade. Jag tänker inte på det.
    Fast du kommer ändå ihåg det trots att det var många år sen. Skönt att du inte är tillsammans med hon fortfarande iallafall, vad är det för typ som kallar sig flickvän för hora?

Varför argumenterar folk för att hora inte är negativt laddat? Jag tycker det är jättekonstigt.
  • Trivelina73
    Delgada skrev 2011-11-11 14:25:52 följande:
    Trivelina73 skrev 2011-11-11 14:16:42 följande:
    Fast du kommer ändå ihåg det trots att det var många år sen. Skönt att du inte är tillsammans med hon fortfarande iallafall, vad är det för typ som kallar sig flickvän för hora?

Varför argumenterar folk för att hora inte är negativt laddat? Jag tycker det är jättekonstigt.
    Näh, inga problem. Jag gifte mig med honom sen. Men däremot sa jag då när han slängde de ur sig att om han någonsin skrek sånt där igen, så skulle han fan oxå få betala 500 för varje gång vi knulla framöver. Så han sa så aldrig igen.

Hora är prostituerad. Och jag anser inte det är negativt laddat, det är tråkgit att vissa säljer sin kropp för pengar, ungefär så som hemmafruar gör men då binder de sig för en man och sköter hans hem oxå. Däremot använder folk det ordet för att kränka. så som ordet kossa, fitta osv.. och ärligt en kossa är inte nervärderande det är ett djur som går på åkern och ger oss mjölk och varje kvinna sitter på en fitta. Det är HUR man använder ordet som är de felande.
  • Gurkan
    Delgada skrev 2011-11-11 14:25:52 följande:
    Av samma anledningen som de anser sig ha rätt att säga negerboll för "det har vi alltid gjort" eller "för jag har mörkhyade vänner som kallar sig det alltså är det okej" eller för "att det finns utlänningar som säger svenne och då har jag rätt att säga neger". 

• Anonym

Hur svårt ska det vara!

JA
    , det upplevs nedsättande av många, däribland jag själv som tillhör den hudtypen!!!

Det ska väl räcka, använd andra ord och skärp er!!

• Anonym (mamma)

Ts, jag undrar det samma! De som envisas med att säga det ordet: 1. Kränker och nedvärderar andra människor. 2. Framstår själva som oerhört okunniga och borde antagligen gå tillbaka till skolbänken och läsa om världens historia så de inser VARFÖR ordet inte bör användas. 3. Är väldigt egoistiska i och med att de vet om att människor tar illa upp men ändå fortsätter för att framställa sin egen hudfärg som något bättre. 4. De skulle säkert inte själva vilja bli kallade något nedvärderande som exempelvis WT, men beter sig precis som ett praktexempel.

Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?