Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

I förrgår när jag var inne i garderoben så slängde Agnes igen dörren. Blev helt kolsvart och går ej att öppna dörren innifrån :/ som tur var var Niklas hemma.. Fast just då uppe på vinden med kartonger... Snacka om panik jag hade.. Skrek som en gris från garderoben.. Haha! Tänkte att tänk om det är så ljudisolerat att han inte hör mig. Men efter 5-10 min (som för mig kändes som en evighet) så hörde han mig och kom och öppna :) Så jag förstår vilken panik du måste haft april barn när det var barnet som blev inlåst istället...

• LillSnurr82
    LokesMammi skrev 2012-03-15 21:06:53 följande:
    Då ska inte du hälsa på hos oss! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3

Jag stör mig inte på om det är stökigt hos andra om det inte är skitigt . Men hemma vill jag ha ordning och reda, allt på sin plats.. Annars trivs jag inte..
  • LillSnurr82
    Anairda skrev 2012-03-15 21:30:48 följande:
    om du efter att du loggat in scrollar ner till dina händelser (samma sida) Så under där precis innan infot om din senaste ansökan så kan man klicka där ngnstans (krånglig förklaring jag vet!) Annars kan du ringa så skickar de papper eller ta dig till närmaste försäkringskassa o göra anmälan där :)

Tusen tack :) nu kunde jag fixa!
  • LillSnurr82

Nej jag dammsuger 1-2 ggr/ vecka men svabbar golven gör jag kanske 1 gång/ vecka (ibland inte ens det) Är mer att jag hatar oordning, att det är stökigt. Har ju hund och katt som hårar ner rätt rejält så dammsuga är ett måste minst en gång i veckan.

• LillSnurr82

Dammsugarn åker helt enkelt fram när och vart det behövs. Just nu fäller hunden drös med hår, då får man rasta dammsugaren lite oftare :) Sen beror det ju på hur man bor hur mycket skit som dras in. I vår gamla lägenhet så hade vi ju ingen trappuppgång så där stampa man ju av sig den värsta skiten i lägenheten när man vart ute, men nu stampas det ju av i trapphuset innan man kommer in.. Mycket bättre enligt mig :) Jag blir på skit dåligt humör när det är stökigt och skitigt hemma .. Det är synd om alla närvarande då.. Haha!

• LillSnurr82

Ja den har jag sett på nätet men inte irl så ska kolla in hur stor den är nästa gång vi äntrar Ikea. Vet du om den finns på mattavdelningen eller på barn?

• LillSnurr82

Thegoddess ja någon av dem tror jag det blir. :) ska spana in dem nästa gång vi åker till Ikea.

• LillSnurr82

Nej grönt är en av mina favvo färger.. Så fint ihop med rosa blev det i rummet oxå :) men finns ju grönt och så finns det ju grönt.. Alla gröna färger är inte fint. Smaken är som baken.. (sen är ju inte jag den som utbrister hur fult jag tycker något är till en person då håller jag hellre käften. Men där är vi oxå olika. Onödigt info liksom..även fast jag nu skiter i just din åsikt så kanske någon annan skulle ta illa vid sig vid en sån kommentar. Onödigt att såra/göra någon ledsen).

• LillSnurr82
    AnnaCL skrev 2012-03-17 21:05:05 följande:
    Hej här inne. Nu har jag inte skrivit på oerhört lång tid. Men läser gör jag. Ibland undrar jag om Elsa är ett överaktivt barn. Jag känner mig lite trött för tillfället. Kanske är det dags för mig att börja jobba nu? Ska ju börja om tre månader och det börjar kännas som att det blir extremt passande. Har ju varit hemma länge nu och dessutom i en stad där vi inte känner så många. Ej heller har vi familj här.  Att jag upplever henne väldigt aktiv misstänker jag beror på att våra kompisar har yngre barn som knappt kan gå än och knappt kryper. Elsa hinner ju överallt hela tiden. Det må ju vara när man är hemma men när vi är borta och hon inte får röra lika mycket så hinner man ju bli svettig som en gris. Inte, Nej, akta. Jag blir så ofantligt trött på mig själv. Att fika ute på café börjar bli lite svårt, så snart hon ätit upp sitt så börjar hon åla sig som en mask ur stolen och spänner sig som en båge när man försöker att lyfta upp henne. Jag ska sannerligen sluta klaga nu. För det mesta är det himla härligt men som sagt, det är extremt full rulle med att springa och klättra och röra i ALLT SOM FINNS. Hoppas ni har en fin helg.        

Sån är Agnes oxå.. Springer och klättrar och pillar på allt... :) är nog som sagt så en del barn är. Jag tycker bara det är härligt (oftast) att hon är så glad , utforskande, positiv och sprallig på allt..
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !