Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Grattis till godkänt prov April barn och jätte spännande med grav testet i morgon, håller tummarna :)

• LillSnurr82

Agnes äter det vi äter 1-2 ggr/dag ibland får hon en burkmat/dag i stället för ett av målen vi äter. Sen äter hon gröt 1ggr/dag (frukost) och en extra fet yoggi + 1 rån med Smör (och ost ibland) en gång/dag. Sen välling till kvällsmat och välling när hon ska sova på förmiddagen. Hon äter alltid själv, brukar hjälpa henne ibland men då blir hon oftast förbannad! :)

Lite frukt slinker ner mellan varven oxå . Hon är nu inne i en bra period när det gäller mat!

• LillSnurr82

Skulle jag vara dig skulle jag ta mig in till sjukhuset NU och inte vänta på att sambon kommer hem om flera timmar. Kosta vad det kosta vill hade jag tänkt om det var Agnes det gällde som mådde dåligt...

• LillSnurr82

Mena att jag skulle åkt in om jag så skulle behöva betala dyr taxi och hur jobbigt och krångligt det än var att ta sig till sjukhuset/ läkaren

• LillSnurr82

Jag är inte mycket för träning. Mer än ridning då.. Men att gå ut och gå, simma och zumba är träningsformer som funkar för mig. Rör hellre på mig än ger upp godsaker :) allt för stor gotte gris för det :) Fast sen är jag ju inte överviktig eller missnöjd med min kropp och har aldrig vart beller.. (mer än nu när jag är gravid och den första tiden efter grav innan alla kilon försvunnit.. Hoppas att kilona försvinner lika fort efter denna grav som med förra)

• LillSnurr82

Agnes pratar med massa.. Man förstår vad hon menar, precis som Anna säger mycket sch-ljud.. :) kiss och bajs kan Agnes säga och säger det typ varje gång hon kissar eller bajsar..haha! I stallet brukar hon också springa runt och plocka häst bajs och ropa bajs och låta som hästarna :) Sen kan hon flera djur ljud som hund, katt, tupp, kossa, får osv.. Kommer en del 2 ords meningar oxå, men kommer inte i håg allt hon kan säga... Kul är det med språket i alla fall..

• LillSnurr82

Haha! Agnes har oxå fått en potta, sätter henne på den innan läggdax varje kväll men än har inget hänt..mer än att hon sitter och skrattat, hoppar och vrålar kiss.. Därimot har hon bajsat i toan en gång..:) brukar uppmuntra och berömma henne när hon sitter på pottan även om inget kommer, just för att hon ska se det positivt.. I sommar blir det nog hårdträning med pottan när man är i sommarstugan där bon kan springa naken större delen av dagarna :) så kanske man bara har ett blöjbarn dagtid sen när syskonet kommer..

• LillSnurr82

Agnes kissa precis på pottan.. Jag gjorde seger dansen och hon var super nöjd och ville inte gå av pottan :D gullungen

• LillSnurr82

Beror ju på hur barnen är, Agnes kissar typ varje gång vi tar av henne blöjan och älskar att sitta på pottan så då är det läge att träna.. Själv tycker jag att när barnen kan prata och säga till att de är nödiga så ska blöjan bort.. (dagtid i alla fall) aldrig för tidigt att bli blöjfri, finns inget negativt med det!

• LillSnurr82

Det ända vi kommit på att Agnes inte gillar är fil.. Annars äter hon allt som vi gett henne.. :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !