Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Åh i morse blev jag moster till en liten prins :) mitt tredje syskonbarn. Hade tydligen gått fort, svåger hade ringt mina föräldrar vid 8.30 att de skulle åka in till förlossningen strax och att mamma och pappa skulle ta hand om mina två andra syskonbarn. Nu var precis mamma , pappa och mina syskonbarn här och berätta att en liten pojke kommit till världen.. :D tog alltså mindre än 3 timmar från att de åkte hem ifrån tills lilla killen var ute!

SUPER GLAD!!!!

• LillSnurr82

Ja, nu är jag nyfiken på vikt och längd .. Bm hade ju sagt att barnet skulle väga mycket mer än 4 kg..

• LillSnurr82

4040g tung och 53 cm lång var killen :)

• LillSnurr82

Magsjuka har vi än så länge sluppit :)

• LillSnurr82

Usch så ont i pattarna jag börjat få,. Aj aj vaknat flera ggr i natt pga det :(

• LillSnurr82

Ja just det. Hur har det gått aprilbarn??

• LillSnurr82

Nu när det är så fint väder så är vi ute och leker så mycket som möjligt.

Sen åker vi till badhuset/babysimmet en gång i veckan. Är i stallet. Åker till mormor o morfar eller kusinerna.. Hittar på bus inne som leka kurragömma, måla med fingerfärg, pusslar.. Ja man får vara påhittig. Sen är Agnes rätt självgående så hon kan leka själv jätte länge medans jag gör annat.. Väldigt skönt :)

• LillSnurr82

Klart hon kommer vara frisk kry.. Flickor är ju dessutom starkare vid födseln. Så klara sig Oliver som var prematur så kommer ju eran dotter klara sig galant!

Men förstår att höra om dödsfall så nära inpå sin egen förlossning inte är så kul.. Men försök att inte tänka så mycket på det, det skulle vara mitt råd !

• LillSnurr82

Min syster är fortfarande kvar på bb med sin son. Han andas tydligen för fort och hade nåt högt värde. De skulle nu göra ultra ljud på hjärtat och ser det bra ut får de åka hem.. Hoppas hoppas..

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !