Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Agnes har 74-80 nu. Har 86 i byrån oxå som hon har i bland men då är det verkligen jätte stort på henne.

Jobbigt med din sambos jobb.. Men om han hört det på omvägar kan det ju bara vara ett rykte.. Bara att han ringer chefen och hör efter om det stämmer eller ej så han är lite beredd och vet vart han står. Skulle jag gjort om jag hörde på omvägar att jag skulle få sparken när jag kom tillbaka efter f-ledigheten. Hoppas det ordnar sig i alla fall.

• LillSnurr82

Här har vi oxå en frisk tjej. Aldrig vart sjuk mer än förkyld en gång
    Sen hade hon feber en natt bara.
    Ändå är hon väldigt tunn , men äter bra tycker jag. Så hon är väl bara byggd så antar jag?

• LillSnurr82

Här äts det lite olika beroende på hur dagarna ser ut och vem av mig eller Niklas som tar henne på morgonen. Men typ ser det ut så här. Kl 8.00 en tallrik gröt 1dl, kl 12.00 lunch (samma som oss, äter allt) varm mat. Kl 15.00 fika bestående av yoghurt eller macka med vatten eller nyponsoppa. Kl 18.00 middag ( samma som oss även då) Sen får hon lite frukt eller nåt rån då och då under dagen. Välling på 200ml får hon vid läggdax på kvällen och även ibland när hon ska sova middag. Hon sover middag vid 10.00-ca 12.00 sen även ett pass vid 15.00-ca17.00 försöker nu få henne att sova senare på dagen och bara sova ett pass.. När jag tar henne på morgonen orkar jag hålla henne vaken en stund längre till typ 11.30 och då sover hon bara ett pass men när Niklas tar henne så tror jag mer att han tycker det är bekvämt att lägga henne vid 10.00 så han får tid att spela dator osv... Ghhaaa! Blir inte alls irriterad över det.. Neeeeeej då.. :/

• LillSnurr82

Hoppas att det går bra Vincents mamma:)

• LillSnurr82

Jag och sambon fick nån släng av magsjuka i går..:( han på dagen och mitt satte i gång på kvällen och hela natten. Så från 20.30-24.00 blev bäbis/magen irriterad på allt spyande så hade värsta sd/förvärkarna :( jätte nära att ringa förlossningen..

Sambon är nu uppe med pigg dotter(som tur är) och själv ligger jag kvar i sängen. Mår fortfarande illa men inte spytt på ett par timmar nu i alla fall. Sambon mår bra bara ont i kroppen.. Men beror nog på att han låg i sängen hela dagen i går.
    Hoppas det bara är nån 24timmars släng av magsjuka vi fått..

Bäbisen i magen rör sig massa nu i alla fall och inga mer sd/förvärkar har jag fått. Men trött i magen är jag så får bli en lugn dag detta.

• LillSnurr82

Skönt att Ellie är hemma och verkar må bättre!

• LillSnurr82

Jag är i vecka 28 (27+4) har oxå läst och hört att det kan sätta igång förlossningen om man får magsjukan. Men då tror jag kanske man ska ha magsjukan längre kanske. Men jag är inte den som oroar mig. Nu vet jag ju dessutom hur det känns när en förlossning startar så även om det var obehagliugt i natt så var jag aldrig rädd att bebisen skulle titta ut.. Vart dock rädd när jag gick på toa och hela toan blev full med blod..:/ men det var "bara" mina jävla hemmorojjder som sprack.. :(

• LillSnurr82

Här är det jag som tappat suget av sex sen jag blev gravid. Haft sex en gång sen jag plussa kanske :/ men vi prata om det i går och vi måste båda bli bättre på vissa saker.. Jag på att just gå med på sex,, för vill ju ha sex och tror att om vi bara kommer igång så kommer det bli bättre. Medans sambon måste bli bättre på att vara glad, hjälpa till lite mer hemma och försöka bli lite mer familjigär (stavning) han äter tex nu hellre i soffan efter att vi (jag och Agnes) ätit vid matbordet, där jag tycker man ska sitta och äta tillsammans för Agnes skull om inte annat..

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !