Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Jag hitta oxå hit. Detta blir ju perfekt :)
Jag hitta oxå hit. Detta blir ju perfekt :)
Agnes blir oxå förbannad när hon inte får som hon vill. Då skriker hon rakt ut med jätte hög ljus ton.. Bara skär i öronen , oftast så pass att hon till slut får som hon vill. Vet fel men vad gör man ? När dom är så här små kan man ju inte bli arg och säga till dem att vara tysta , dom förstår ju inte :(
Jo om det är saker hon inte får göra så får hon så klart inte göra det. Då brukar jag också lyfta bort henne och säga nej eller ajabaja och sen försöka roa henne med nåt annat. Men om vi äter så vill hon alltid ha vad det än är och även om hon har ätit precis eller har egen mat.. Humör har tjejen kan jag lova.. Men det är bara kul :)
Toksnippa: tror en del tyckte det var "jobbigt" med den långa tråd starten (?)
Och att det skulle vara roligare om det stod födelsedatum i tråd starten istället. Så fatta jag det som i alla fall.
Åh Agnes vakna kl 01 , jag hann sova 1 timme typ.. Nu är klockan snart 04 och hon vägrar somna om. Är uppe och kör gärnet.. Jätte spännande vill jag lova :(
Varför ännu en till ny tråd? Denna funkar väl bra eller? Hmm..
Agnes kommer minst vara hemma till efter sommaren i alla fall. Kommer nog kanske skola in henne då i alla fall och ha henne på förskolan några timmar/ dag . Men får se om vi får in henne på nåt bra ställe. Funderar på dagmamma faktiskt. Min mamma var dagmamma när jag var liten , ibland fick jag vara på dagis men då rymde jag faktiskt hem för jag inte trivdes bland så mycket barn.
Får se hur jag känner längre fram, kanske inte alls känner för att lämna bort Agnes när jag är hemma med liten eller så kanske det kommer vara jätte skönt att bara ha liten hemma några timmar/ dag. Vi får se!
Här är det 4 mån innan start man ska söka. Lättare att få plats efter sommaren då alla 6-åringar slutar för att börja skolan.
Tror inte man ska vara för renlig och rädd för parfymer och sånt som finns i det mesta.. Barnen blir ju bara mer känsliga av att aldrig få vara i närheten av smuts och bakterier.. Lika så med djur... Visst finns säkert de som verkligen inte tål vissa saker. men tex min syster är djurallergiker, men hon vägrar vara det. Så hon har både hund och katt och rider.. Inga problem alls, så länge hon umgås med dem konturnerligt. Åker hon bort några veckor och inte träffar dem så känner hon av dem i några veckor när hon kommer hem igen. Men sen är det lugnt igen. Så jag är sån som faktiskt (med undantag) tror att allergier beror på för lite kontakt, och att det är bra med lite skit här och där. Tror helt enkelt att vi är för renliga därför allergier finns. Kan ha fel, men min filosofi! :)
Jo det kanske du har rätt i aprilbarn. :) Fast jag nojjar inte så mycket över sånt heller, eller nu med Agnes är jag lite mer försiktig.. Men annars , nej!