Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Nej den gör nog inte det.. Tror vi ska försöka på 1-dags regeln till att börja med. Att man väljer en dag i veckan som man måste ta sig tid att ha sex på vare sig man har lust eller ej. Hört det ska vara effektivt.. Lusten kommer nog tillbaka bara man kommer igång som sagt.

• LillSnurr82
    thegoddess skrev 2012-03-30 10:35:38 följande:
    Efter 10 nu på 4an. Om det vita gifterna hur bra är det för våra barn. Spännande!!

Såg lite på det.. Men kolla härom dagen när de prata om att de håller på med en studie som visa att mjölkdrickandet kunde vara orsak till cancer/diabetes. Jag är själv laktos intolerant och har aldrig druckit ett endaste glas mjölk i hela mitt liv då jag tycker det är fruktansvärt äckligt rent ut sagt . Mamma kämpa med mig som liten men fick mig aldrig att dricka det.. Nu är det jag som kämpar med att Agnes ska dricka mjölk, men så fort jag ger henne det så tar hon en klunk sen lämnar hon tillbaka glaset/flaskan.. Vet inte om jag ska skita i att träla med henne, jag menar det funka ju inte på mig.. Och jag mår bra fast jag aldrig druckit det. Äter dock mycket yoghurt , ost har mjölk i teet osv (laktos fritt då) . Så får väl köra på den linjen med henne med tror jag. Vad sa de i dag om de vita giftena då? Såg bara början.. När hon den första prata on hur hon kämpa med att få en diagnos på sin son inte tålde mjölk osv..
  • LillSnurr82

Nu ska jag bege mig till bm för v 29 kontrollen (28+4) får se vad hon säger om alla kämpiga sd/förvärkar jag haft/har. Ska i alla fall be henne undersöka mig så jag kan slappna av om allt är som det ska om inte annat. Har vart med hunden hos veterinären också då han haft ont i öronen i ca 2 års tid fram och tillbaka. Vi har behandlat men inget har hjälpt, så nu kolla dom honom riktigt ordentligt och tog prover ur öronen.. Som dom ska skicka på analys. Stackarn, veterinären kunde inte ens se hörselgången när hon kolla in i öronen så geggig var/är han. Kanske därför han är så trög när man ber honom om saker, han hör inget,. Haha.. Får i alla fall reda på i slutet av nästa vecka vad det är för nåt som flyttat in i hans öron och som inte kan tänka sig att flytta.. Ingen billig historia.. Men skönt att få det riktigt utrett så han får rätt behandling.

• LillSnurr82

Hemkommen från bm. Lågt järn på 110 så bm tyckte jag skulle äta järn men blir så hård. Ska testa hemofer, lite mildare mot magen. Hjärtljud låg på 150 sf mått 28 ligger fortfarande på 8kg + i vikten.
    Fick ordinerat att ta det lugnt i helgen pga mina sammandragningar jag haft, blev det inte bättre skulle jag komma in med morgon urin på måndag morgon för analys för urininfektion som kunde vara orsaken till det. Blev det värre eller om jag börja läcka vatten eller börja blöda skulle jag ringa förlossningen.

• LillSnurr82
    Momalicious skrev 2012-03-30 17:28:24 följande:
    Ville hon inte kolla tappen på dig? :/

Nej hon sa att jag skulle ringa förlossningen om det blev värre. Men hon tog urin prov som såg jätte bra ut (visa alltså ingen urinvägsinfektion) men då hade jag ju precis vart och kissat oxå.. Så bättre med morgon urin så skulle komma in med ett rör på måndag morgon om jag inte redan vart på förlossningen och blivit undersökt då. Var tydligen vanligt att magen blev irriterad när man haft magsjukan och kunde ta flera dagar innan det la sig. Så är väl bara att vänta och se :/
  • LillSnurr82
    Stronza simpatica skrev 2012-03-30 20:01:03 följande:
    Lillsnurr: blir så trött när jag hör om vissa bm i Sv, varför kan de inte kolla om du har en uvi med en gång istället för art du skall avvakta på att det blir sämre? Varför inte göra ett test för mkt gör att vara på det säkra istället för att dra ut på ngt dom ote är bra om fu nu har det? Det är det jag gillar med sjukvården här, iaf under graviditeter, så är det så himla petiga och du får göra prover på prover hela tiden baraså att de kan utesluta allt man kan få under en graviditet. Visst är de övergivna men helldre det känner jag osökt läge.

Hon gjorde ju urin prov men det kan ju vara missvisande iomed att jag precis hade kissat. Så för att vara säker skulle jag komma in på måndag morgon med morgon urin om det inte blivit bättre efter att legat still på soffan/sängen i största möjliga mån under helgen.
  • LillSnurr82

Får alltid göra urin prov, blodprov och så kollar de pulsen. Förstår inte varför ni blir upprörda, tycker jag fick den hjälp och de råd jag ville ha. Beror nog INTE på Sverige vilken vård man får utan om vilken bm man har...

• LillSnurr82
    Mama Jessie skrev 2012-03-30 21:34:49 följande:
    Jag tror det hänger mest på vilken bm man har och inte vilket land man bor i:)

Håller med!
  • LillSnurr82
    Momalicious skrev 2012-03-30 21:49:07 följande:
    Min BM tyckte bara allt var normaaalt hela tiden. Sjukt irriterande. Typ när jag hade massvis med regelbundna förvärkar var det normalt men jag ringde förlossningen iaf och de ville ha in mig och kolla tappen. När jag hade massa vätska i kroppen var det inget att klaga på för hon hade minsann sett värre.

Så irriterande! Jag bytte ju bm då jag inte alls hade förtroende för min förra. Så att man kommer bra överrens och känner att man blir tagen på allvar tycker jag är viktigt! Finns nog både bra och dåliga bm som i alla andra yrken. Så det ska man nog inte beskylla ett visst land för tror jag verkligen inte
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !