Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Typiskt, då hoppas vi på morgon dagen
Nåt bra har du antagligen gjort moma för att tappa så många kilon..
Det trycker på neråt i dag och bäbis är typ överallt i magen med sina armar och ben..
Usch vad tungt det går att andas i dag. :( trycker ner och får som mensvärk och stickningar Down there.. Tungt att sitta jobbigt att ligga.. Bajs känns det. Kan det inte bli juni nu.
Min sambo åker till Göteborg den 30/4 och blir borta tre veckor. Intro inför sommarjobbet. Mina föräldrar åker utomlands den 11/5 och blir borta till den 19/5.. Jag LOVAR att det är då den lille bestämmer sig för att titta ut.. Skulle inte förvåna mig.. Behöver ju både barnvakt och hundvakt och vill gärna ha med mig nån in på förlossningen, dit tar man ju inte vem som. Vill helst ha med sambon så klart, annars har jag ställt in mig på mamma som stand in tills sambon kommer om han är i Göteborg. Nu blev jag stressad över detta.. :/
Har du testat dig än 3barns mamma??
Kul att veta om någon är/blir/försöker bli gravid men håller nog med er. Man behöver ju inte lägga ut all för intim beskrivning i en tråd som inte är till för det.
Det där med pill på tappen och temp osv har jag aldrig förstått varför man ens håller på med, men det är ju en annan femma:)
Åh jag blir galen på klätter tokigt barn. Har ju fixat iordning Agnes och syskonets rum(bara ny säng till Agnes plus en till byrå till bäbis som ska in) och skötbordet står där inne. Har hyllorna under till att ha leksaker på och så har vi hyllor över där blöjor osv är. Men nu har Agnes kommit på hur man tar sig upp på skötbordet själv.. Får plocka ner henne tjugo gånger /dag typ... Hon bara skrattar åt en när man försöker se arg/sträng ut och plocka ner henne.. Ghaa! Hur får man dem att förstå att dom inte får göra si eller så??
Jo det är nog så:) bara så svårt att själv hålla sig för skratt när man gör sitt yttersta att vara sur och så skrattar ungen ut en..
Brukar inte göra så stor grej av annat "bus" hon gör. Men att klättra upp på skötbordet tycker jag inte är ok då det är ganska högt fall om hon trillar ner. Men är väl bara att kämpa på och lyfta ner henne tills hon förstår allvaret i det.
Nej hon kommer upp på skötbordet via hyllorna under och sen drar hon sig upp på själva skötbordet.. Men hon brukar dra fram saker till typ fönstren att stå på om hon vill se ut eller ta nåt som ligger där.. Så nog är dom smarta :)
På tal om smarta.. Härom dagen satt jag med ipaden (som hon älskar att pilla med, har pekböcker osv i den till henne) då ville hon ha den och blev skit sur när hon inte fick den. Efter en stund springer hon in på ena toan och börjat banka på toalocket (hon vet att jag ej gillar att hon är inne på toan) jag ropar på henne men hon kommer ej. Så efter en stund lägger jag i från mig ipaden i soffan och går till henne.. Då tittar hon på mig börjar as garva och det bara lyser i ögonen och så springer hon det fortaste hon kan förbi mig och fram till soffan och greppar ipaden.. Kan säga att hon var VÄLDIGT nöjd då :) haha! Snacka om uttänkt:)