• Loreena

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Idag var jag ute med min 1årige son och lekte. Vi brukar gå runt i området och stanna en stund vid varje lekpark innan vi traskar vidare på nya äventyr. I området där jag bor finns det en rätt dålig kommunal lekplats, med endast en gunga, en sandlåda och en fallfärdig klätterställning. Annars så finns det lekparker utanför hyreshusen och så finns det ju bostadsrättsföreningarnas gårdar. Hur som helst, vi var på en av de finare gårdarna som hörde till HSBs bostadsrättsförening.

Då kom det en dam och sa att vi inte fick vara där och leka om vi inte bodde i något av HSBhusen. Får de göra så verkligen? Det satt ingen skylt och det var inga stängsel runt om. Bara en vanlig gård inramad av bostadsrättshus i tegel från 60talet.

Saken är ju den att de precis rustat upp gården, så den är toppmodern och det skär sig lite mot den nedgångna kommunala lekplatsen som ligger precis bredvid.
    Jag blir så ledsen över det här.. Vi ska inte bo kvar i området så länge till så mig kvittar det egentligen - men barnen som bor här och är fast här i förorten och inte kan flytta härifrån. Ska inte de kunna få lea på vilken lekplats de vill?

• Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(
  • TheCoopers
    Argo skrev 2011-10-20 15:47:37 följande:
    Jag tror att det mest handlar om det sistnämnda för er som går på om hur svårt det är att förstå om området är privat eller inte. Skiter man i det så gör man. Då kan man klampa på hur som helst, var som helst.
    och du bor i en by?
    I'm the me I choose to be ...
  • Argo
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-19 17:57:46 följande:
    Använd inte ordet "man" för alla har inte koll på det.
    Om jag går ner och frågar i centrum som ligger 100 meter bort är jag övertygad om att inte ens hälften har en aning hurvida min gata/lägenheterna är bostadsrätter eller ej. om jag så frågar 100 per som är bosatta här.
    Just det: "man".

Så svårt är det inte att veta vilka hus som är vad på ens egen gata och i den närmaste omgivningen. Och alldeles särskilt om man brukar ta sig in på en särskild gård för att utnyttja deras saker. 

Med normalbegåvning då.

Och med den normalbegåvningen följer dessutom folkvett nog att försöka ta reda på i förhand om något är privat eller inte.
  • Argo
    TheCoopers skrev 2011-10-20 15:51:59 följande:
    och du bor i en by?
    Ja, på sätt och vis. En by med ungefär 900.000 innevånare.
  • Argo
    TheCoopers skrev 2011-10-20 15:51:40 följande:
    men vem har sagt att det är det materiella ?

det är en park som hon inte vill dela med sig av . Hon är löjlig .
    Du.
  • vadskajaghetadå
    Argo skrev 2011-10-20 15:53:02 följande:

Så svårt är det inte att veta vilka hus som är vad på ens egen gata och i den närmaste omgivningen. Och alldeles särskilt om man brukar ta sig in på en särskild gård för att utnyttja deras saker. 

Med normalbegåvning då.

Och med den normalbegåvningen följer dessutom folkvett nog att försöka ta reda på i förhand om något är privat eller inte.
    Ok jag har förklarat detta för dig tillräckligt utan framgång, så du får helt enkelt tro att folk är underbegåvade.
  • TheCoopers
    Argo skrev 2011-10-20 15:54:22 följande:
    Ja, på sätt och vis. En by med ungefär 900.000 innevånare.
    då så
  • TheCoopers
    Argo skrev 2011-10-20 15:53:02 följande:

Med normalbegåvning då.

inte speciellt begåvat att tjata om normalbegåvning . Låter som någon med dåligt självförtroende eller dålig diskussion teknik ...
  • Argo
    Mirva skrev 2011-10-19 20:16:51 följande:
    Det finns ju ingen vettig människa som tar och kollar upp ett hundratal eller som i vårt närområde femhundra hus huruvida de är hyresrätts- eller bostadsrättshus och dessutom kollar upp deras detaljplan, för det måste man också göra eftersom man inte vet om lekplatsen som ligger utanför ett hus ligger på bostadsrättsföreningens mark eller inte. Det är ju snarare en människa med något slags utvecklingshandikapp som skulle göra något sådant.
    Det är iofs knappast tal om 500 fastigheter som man har koll på utan sin närmaste omgivning. Kvarteren där man bor. Något som inte kräver mer än lite förstrött allmän-intresse för att ha koll på.

Kombinera denna tämligen normala begåvning med lite folkvett så försöker du dessutom ta reda på om gården du håller på att ta dig in på är privat eller inte.
  • TheCoopers
    Argo skrev 2011-10-20 16:04:31 följande:
    Det är iofs knappast tal om 500 fastigheter som man har koll på utan sin närmaste omgivning. Kvarteren där man bor. Något som inte kräver mer än lite förstrött allmän-intresse för att ha koll på.

Kombinera denna tämligen normala begåvning med lite folkvett så försöker du dessutom ta reda på om gården du håller på att ta dig in på är privat eller inte.
    Så om man bor på söder i Stockholm så ska man veta vilka parker som hör till vilken fastighet i Vasastan , på Östermalm osv ?

Mycket troligt

Eller om man bor i Bromma ska man ha koll på alla fastigheter i Alvik , Traneberg , Äppelviken , Bromma plan , Abrahamsberg , Riksby osv ....
  • Argo
    TheCoopers skrev 2011-10-20 16:08:57 följande:
    Så om man bor på söder i Stockholm så ska man veta vilka parker som hör till vilken fastighet i Vasastan , på Östermalm osv ?

Mycket troligt

Eller om man bor i Bromma ska man ha koll på alla fastigheter i Alvik , Traneberg , Äppelviken , Bromma plan , Abrahamsberg , Riksby osv ....
    Skrattande

Nu läste du inte så lite fel va?

Skrattande

Jag skrev faktiskt precis tvärtom. Signaturen talade om 500 fastigheter och jag sa att jag avsåg den närmaste omgivningen/gatan där man bor.
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(