MattssonE skrev 2011-10-07 13:08:55 följande:
Du tycker alltså att man ska gömma sin personlighet och egenhet under alla år man går i skolan? Jag tycker man ska LÄRA barnen att sticka ut och lära dem att acceptera att alla är olika.
Vad händer sen när man börjar arbeta då, och man har en relativt ledig klädsel på jobbet?
Dessutom finns det ju mobbning utanför skoltid också.
Tycker inte dessa argument håller i längden. Förstår inte varför man vill skymma undan sina barn istället för att låta dem vara sig själva.
Nej, tvärtom, jag tycker att man skall visa sin personlighet, genom just personligheten, inte genom
kläder eller
prylar. Har man en åsikt tycker jag att det är viktigt att kunna uttrycka den med ord, än med kläder.
Det är viktigt att acceptera att alla är olika, men också att det inte alltid syns. Det är minst lika viktigt att lära sig lyssna på alla och höra vad de
egentligen har att säga.
Vad menar du med "vad händer sen?". Jag menar, alla britter har ju skoluniform och det är ju inte så att de av den anledningen inte vet hur de skall klä på sig när de blir vuxna? Tvärtom tycker jag att många Londoners har en otroligt bra känsla för stil och mode.
Min son får lära sig att vara
sig själv. Inte gömd bakom kläder eller häftiga assecoarer, utan bara den han är.