• HallonS

Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!

Kan börja med att i denna tråd vill jag bli respekterad för mitt beslut och påhopp och predikor om varför man ska amma kommer att anmälas!

Jag behöver tips av er som har erfarenheter kring flaskmatning. 
    Vad behöver jag förbereda mig med? vilka ersättningar ska jag köpa hem? Vilka ersättningar finns det? Vad rekommenderar ni?     Skriv allt ni tycker är viktigt angående flaskmatning. Detta är mitt första barn och försöker suga i mig så mycket kunskap som möjligt.
     :)

• Svar på tråden Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!
  • Maariiia
    sommar 77 skrev 2011-10-26 22:41:34 följande:
    Min dotter har nog kolik, skriker mest i vaket tillstånd, men sover mycket tack å lov, har ni några tips? Har NAN HA 1 just nu.
    Stackare, jag vet precis hur det är! Enormt påfrestande. Är det kolik finns ju tyvärr inte jättemycket att göra, det är inte så uppmuntrande just nu men det blir bättre! Min dotter blev en helt annan bebis vid ca 3 mån. Från att ha skrikit sig igenom dagarna blev hon lugnt, harmonisk och glad!
    Vi testade Minifom och det blev mycket bättre, även om hon fortfarande skrek, men inte alls lika mycket.
    Testade NAN HA också men tyckte inte att det hjälpte. Det är tufft när man är mitt upp i det, men nu efteråt känner man att det var en väldigt kort tid trots allt.
    Hur gammal är din dotter? Lycka till med allt :)
  • sommar 77

Tack Maariia,

ja, det är så svårt att veta vad det är men tack och lov så sover hon mycket. Hon älskar att sova ute i vagnen, behöver knappt gunga vagnen, hon blir lugn bara hon känner friska luften:)
    Hon är 8 veckor och sover även bra om nätterna. Ja, hon sover mest men då hon är vaken är hon mest ledsen. Idag fick jag dock några leenden och jag blir så glad, man vill ju se vad det är för en liten tjej bakom all gråt:)

Hon får semperdroppar och jag inbillar mig att hon har varit mer skrikig dagen efter då jag har glömt ge dropparna.

Det är bara att anpassa sig och vara mest hemma då det är svårt att vara i väg med henne.
    Skönt att det blev bättre då hon blev 3 mån, man får hoppas det blir samma här:)

• Madame X

Sommartjej77, vad har du för flaskor? Antikolik? Som andra sagt brukar det bli bättre vid 3 mån. Har du testat bärsjal och babymassage?

• sommar 77

Har en dyr flaska från BB för 250kr, där hon får suga som från bröstet,vet ej om det är bra längre nu när jag inte längre ammar?
    Har ingen bärsjal utan bär henne mycket. Sista dagarna har non varit nöjdare och suttit långa stunder i knäet och pratat, och verkar mått bra, Men idag har det varit en liten gnälligare idag igen, men ändå bättre än de flesta dagar innan.

• Lyckobebisen

Hallå!
    Tänkte fråga er kunniga. Philips avent microsterilisator, är den värd att investera i om man bara ska flaskmata? Hur många flaskor bör man ha så att det räcker att köra den en gång per kväll i så fall och funkar de för alla flaskor, eller tar den bara aventflaskorna?

www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter liten bf 120308
  • zozarora

hej på er, verkar va en tråd för mej,, om den fortfarande är aktiv? =)

fick mitt andra barn nu den 8 nov.

han äter nan1  o det funkar kanon o har flaska från mam

tänkte på när ni skrev om att ha matolja i ersättningen, hur mycke ska man då ha?

funkar det att ha rapsolja då?

• sommar 77

Nu är min dotter 12 v och hon blir nöjdare för varje dag även om hon fort inte gillar att sitta eller ligga själv, men så har alla mina barn varit:)
    Nu struntar jag i sempers magdroppar, dem hjälpte inte.
    Kör med NANHA1 och hon bajsar 2 ggr per dag, då borde det väl vara bra? Eller tror ni NAN pro är bättre?

• lenabolin

Mitt tips är att på kvällen hälla upp 75 procent kallt kokat vatten och 25 procent skållhett vatten på termos då har man varmt vatten att bara dosera pulvret i.
    Sen att när man ska ut på stan och vara borta längre ha en termos med 75/25 och en med 50/50 så slipper man leta efter mickros

• Muminstjej

Ni som gett laktukos, hur mycket ger ni? Och hur gammal är er bebis? Min dotter är tre månader och hon blir trög i magen. Har nyss bytt till NAN PRO 1, från Semper Lemolac 1. Får se om det hjälper... Funderar på att ge lite laktukos.

Svar på tråden Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!