sommar 77 skrev 2011-09-28 21:24:09 följande:
Skön tråd!!!
Med mitt första barn helammade jag, kämpade med onda bröst i 8 veckor och en mindre nöjd å mätt bebis...,men man SKULLE ju amma, hade bara hört rosenrött om denna amning...
Med mitt andra barn gick amningen bättre, gjorde inte ont alls, men efter 3 mån förstod jag att jag inte hade tillräckligt med mjölk så då slutade jag att amma och gav ersättning.
Nu med mitt tredje barn (hon är 4 veckor ) så höll jag på att svimma av smärta i brösten och hon verkade inte bli riktigt mätt, så efter 3 dagar började jag med ersättning. Både ammar och ger ersättning. Så glad att jag gör så. Funderar på att lägga ner amningen helt snart, kör mest med amningskopp, gör ont. Sen fick hon torsk och jag med lite, Jag skulle tydligen smörja mig med canesten men jag la ner direkt, my goooood vad ont det gjorde av salvan. Men hon får medicin i munnen,
Jag kör med semper. Hon verkar dock ha mycket ont i magen och kan bajsa ca 6-10ggr om dagen. Är Nan bättre då tror ni? Jag ger semperdroppar också.
Kan ändå inte låta bli att irritera mig över frågor som: Hur har du det med mjölken...eller Har det runnit till? Vad har folk med det att göra? TS, en undran bara , varför väljer du att inte amma redan nu när du är gravid? Dömer dig absolut inte som jag hoppas du förstår.
Jag kan inget annat än hålla med! Flaskmatning känns så mycket bättre för mig. Ammade i 2 veckor hela tiden omg höll på gå in i väggen. Jobbigt för tjejen ville amma varje timme fick ingen ro eller något. Men efter 2 veckor provade jag ersättning o kör med sempers nu ammar dock kanske 1.2 gånger om dagen i 5-10 min max. På BB var det ju värsta ammningshetsen hela tiden. Men nu känns flaskan så mycket bättre! Om man skulle vetat sen innan om amningen skulle jag valt flaska från dag 1!!