sommar 77 skrev 2011-09-29 15:00:34 följande:
Finns Nan HA på affärerna?
Eller heter alla NAN så?
Det finns ett antal olika NAN i affären, här hemma äter den ena tvillingen NAN pro och den andra tvillingen Semper, man får helt enkelt vara lyhörd för vad som fungerar bäst för just ens egen bebis. Tvillingen som äter NAN blev hård i magen av Semper.
Blev akutsnittad så produktionen kom inte igång förrän efter 5 dagar och har för övrigt inte haft särskilt mycket mjölk och ingen av tvillingarna är speciellt bra på att suga från bröstet så jag pumpar och ger dem blandat med mjölkersättning, fungerar bra det med.
Vi har med oss förvärmda flaskor i termosfacket i skötväskan när vi ska någonstans, jättepraktiskt. Tetrapak har vi köpt någon gång när vi inte haft möjlighet att blanda pulver och vatten och det fungerar det med.
Vi matade småttingarna med små mängder var 3:e timme i början men vartefter lär man känna sin bebis och då talar de själva om när de är hungriga.
På det BB där mina små föddes dömde de mig aldrig, jag fick till och med höra av en i personalen att får jag det inte att fungera med amningen så gör de inget, det bebisar behöver är en glad och utsövd mamma.