Inlägg från: sommar 77 |Visa alla inlägg
  • sommar 77

Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!

Skön tråd!!!

Med mitt första barn helammade jag, kämpade med onda bröst i 8 veckor och en mindre nöjd å mätt bebis...,men man SKULLE ju amma, hade bara hört rosenrött om denna amning...

Med mitt andra barn gick amningen bättre, gjorde inte ont alls, men efter 3 mån förstod jag att jag inte hade tillräckligt med mjölk så då slutade jag att amma och gav ersättning.

Nu med mitt tredje barn (hon är 4 veckor ) så höll jag på att svimma av smärta i brösten och hon verkade inte bli riktigt mätt, så efter 3 dagar började jag med ersättning. Både ammar och ger ersättning. Så glad att jag gör så. Funderar på att lägga ner amningen helt snart, kör mest med amningskopp, gör ont. Sen fick hon torsk och jag med lite, Jag skulle tydligen smörja mig med canesten men jag la ner direkt, my goooood vad ont det gjorde av salvan. Men hon får medicin i munnen,

Jag kör med semper. Hon verkar dock ha mycket ont i magen och kan bajsa ca 6-10ggr om dagen. Är Nan bättre då tror ni? Jag ger semperdroppar också.

Kan ändå inte låta bli att irritera mig över frågor som: Hur har du det med mjölken...eller Har det runnit till? Vad har folk med det att göra? TS, en undran bara , varför väljer du att inte amma redan nu när du är gravid? Dömer dig absolut inte som jag hoppas du förstår.

• sommar 77

Jag kan bli TOKIG på folks kommentarer, nu senast min mamma. Jag sa att jag kommer sluta amma och hon sa:
    -Men hur går det med närheten då?

Gaaahhh, blev så arg!!!

Nu har jag köpt NAN 1 i pulver, och Smilla verkar må bättre av det än semper.  Visst borde det vara bättre med pulverersättning då det inte är konserveringsmedel i?

• sommar 77

Eller hur, gud, att ens egen mamma säger så. Igår när jag valde att amma en gång då hon var här så sa hon till Smilla:
    -Så, nu ska du få Riktig mat!

ja ,ja, bara å strunta i det....

Hallå, man kan tycka att det är dessutom tredje barnet, tror hon jag ska ge mindre kärlek och närhet till henne bara för att jag inte ammar lika mycket, ... Man är ju mer erfaren och har verkligen förstått att bebisen mår bra om mamman mår bra!

• sommar 77

Min dotter har nog kolik, skriker mest i vaket tillstånd, men sover mycket tack å lov, har ni några tips? Har NAN HA 1 just nu.

• sommar 77

Tack Maariia,

ja, det är så svårt att veta vad det är men tack och lov så sover hon mycket. Hon älskar att sova ute i vagnen, behöver knappt gunga vagnen, hon blir lugn bara hon känner friska luften:)
    Hon är 8 veckor och sover även bra om nätterna. Ja, hon sover mest men då hon är vaken är hon mest ledsen. Idag fick jag dock några leenden och jag blir så glad, man vill ju se vad det är för en liten tjej bakom all gråt:)

Hon får semperdroppar och jag inbillar mig att hon har varit mer skrikig dagen efter då jag har glömt ge dropparna.

Det är bara att anpassa sig och vara mest hemma då det är svårt att vara i väg med henne.
    Skönt att det blev bättre då hon blev 3 mån, man får hoppas det blir samma här:)

• sommar 77

Har en dyr flaska från BB för 250kr, där hon får suga som från bröstet,vet ej om det är bra längre nu när jag inte längre ammar?
    Har ingen bärsjal utan bär henne mycket. Sista dagarna har non varit nöjdare och suttit långa stunder i knäet och pratat, och verkar mått bra, Men idag har det varit en liten gnälligare idag igen, men ändå bättre än de flesta dagar innan.

• sommar 77

Nu är min dotter 12 v och hon blir nöjdare för varje dag även om hon fort inte gillar att sitta eller ligga själv, men så har alla mina barn varit:)
    Nu struntar jag i sempers magdroppar, dem hjälpte inte.
    Kör med NANHA1 och hon bajsar 2 ggr per dag, då borde det väl vara bra? Eller tror ni NAN pro är bättre?

Svar på tråden Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!