• little mommy

Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)

Tänkte kolla ordentligt hur många som drabbas oavsett men.

Men för att det ska funka måste man skriva ja om man fått bristningar även om det inte var med besvär, för en som fått lika många bristningar på samma ställe kan ha haft stora besvär

Så för att göra det enkelt bristningar=bristningar = förlossnings skador.  

Ni röstar nej ska tillhöra dom som ej fått  förlossningskador
    inga bristningar, inga blödningar, inga infektioner, inga problem mer än liiite svullen och öm. (normalt)

Ni som röstar Ja ska tillhöra dom som har förlossningskador
    framfall alla sorters 
    1,2,3,4 graden bristningar
    blödningar
    infektioner
    smärta,
    obehag
    stygn
    klipp
    Brytit svans kotan eller spricka i den
    problem vid sex efter. 
    övriga problem relaterat till förlossningen 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 09:05
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m59594952.html

En annan tråd på hur "snabbt" man var läkt efter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 10:57
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m61232496.html

NY TRÅD MED FLER ALTERNATIV

• Svar på tråden Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)
  • Hallonmusen83

två smååååå stygn med första sen andra inget , hade blödning efteråt som mens någr veckor sen försvann den

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Kaos85

8 stygn. Men helt som ny efter det hade läkt :) Sex var lite obekvämt i början men det kanske var för att jag var så rädd att det skulle göra ont..

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • Jaylene

Total sfinkterruptur grad 4 fick jag. Såhär fem månader senare har jag inte direkt några men. Lite svårt att hålla gaser bara, men jag tror att det kommer bli bättre än såhär. Ibland kan det hugga till ordentligt i ärren, men går snabbt överä

• Krake
    Tygtiiger skrev 2011-09-22 16:25:57 följande:
    Stygn och obehag är väl för tusan inte förlossningsskador?? Är inte det att kraftigt nedvärdera de som faktiskt fått besvär efter en förlossning? Ungefär som att jämföra ett par stygn efter ett skärsår med någon som fått amputera fingertoppen. Jag misstänker att det här är en tråd som bara syftar till att visa att ALLA minsann får förfärliga men efter vaginala förlossningar så det är bättre med kejsarsnitt. Varför inte starta en exakt likadan tråd med snitt och se hur många som fått skador inkl blivit sydda eller känt någon form av smärta eller obehag efteråt?
    Undrar hur många som gjort KS utan stygn och obehag som följd
    Moster, inte monster.
  • Krake

Förresten undrar jag vad TS menar med "inga blödningar". Den kvinna som inte blöder efter förlossningen är i livsfara.

Moster, inte monster.
  • little mommy
    Krake skrev 2011-09-23 09:04:15 följande:
    Förresten undrar jag vad TS menar med "inga blödningar". Den kvinna som inte blöder efter förlossningen är i livsfara.
    Ja nej jag menar blödning, inte blödningar.

Alltså då man tappar massa blod vid förlossningen och blir dålig pga av det.
    alla har ju vanliga blödningar utöver det  
  • Makka Pakka

Svarade Nej på senaste förlossningen.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Tygtiiger
    Krake skrev 2011-09-23 09:02:59 följande:
    Undrar hur många som gjort KS utan stygn och obehag som följd

Precis min poäng Man framställer ofta snitt som en så praktisk lösning för då riskerar man inga förlossningsskador, men när man då ser en tråd som räknar en grad-1-bristning som förlossningsskada kan man ju undra hur ett jävla buksnitt ska kategoriseras??

Jag är i andra änden av skalan eftersom jag är lite snitträdd - jag gillar inte tanken på att någon ska skära upp mig, helt enkelt. Men jag har vänner som har snittats, en del har verkligen bara seglat igenom sina snitt, snabb läkning och inte särskilt ont, men enstaka har stora problem fortfarande åravis efteråt. Det tillhör tackochlov inte vanligheterna, men det gör ju faktiskt inte en total sfinkterruptur heller!
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Minnie7

Har gjort KS och hade ont av snittet i två veckor. Blödning 400 ml. Nu vid vaginal ont fortfarande (bebis 5.5 mån) och blödning 1800 ml då. Blä för vaginala förlossningar! Min kropp är inte gjord för att föda barn. Har alldeles för sköra slemhinnor.

Svar på tråden Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)