• little mommy

Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)

Tänkte kolla ordentligt hur många som drabbas oavsett men.

Men för att det ska funka måste man skriva ja om man fått bristningar även om det inte var med besvär, för en som fått lika många bristningar på samma ställe kan ha haft stora besvär

Så för att göra det enkelt bristningar=bristningar = förlossnings skador.  

Ni röstar nej ska tillhöra dom som ej fått  förlossningskador
    inga bristningar, inga blödningar, inga infektioner, inga problem mer än liiite svullen och öm. (normalt)

Ni som röstar Ja ska tillhöra dom som har förlossningskador
    framfall alla sorters 
    1,2,3,4 graden bristningar
    blödningar
    infektioner
    smärta,
    obehag
    stygn
    klipp
    Brytit svans kotan eller spricka i den
    problem vid sex efter. 
    övriga problem relaterat till förlossningen 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 09:05
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m59594952.html

En annan tråd på hur "snabbt" man var läkt efter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 10:57
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m61232496.html

NY TRÅD MED FLER ALTERNATIV

• Svar på tråden Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)
  • little mommy
    Annaloo skrev 2011-09-22 13:05:15 följande:
    Röstade ja, men behövde bara sy fyra små ynka stygn och hade inget ont av dem alls.
    Bra då blir "statistiken" rätt  på skador oavsett besvär eller ej :)
  • Carla82

Några små bristningar med flertalet inre stygn, ett yttre stygn inga men. 

• tahira

Jag röstade nog fel.

Jag blev klippt och fick sys, men jag såg inte det som en skada, utan som ett ingrepp för att förhindra skada. Hade knappt ont och det obehag som fanns försvann efter ett par veckor. Var helt återställt till återbesöket.

Så jag röstade nej, men borde alltså ha röstat ja? Trots att det var ett aktivt val att klippa? 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Elgen

1:a förlossn: flertal både inre och yttre suturer, sprack hela vägen bak till anus, klipp, efterföljande livmodersinflammation pga rester kvar i livmodern samt, urininkontinens

2:a förlossn: flertal suturer både inre och yttre. Urininkontinens kvarstående från 1:a förlossn.

• principessan

Inflammation i livmodern efter första
    Inget på andra

• colanappen

rätt många stygn men det läkte bra och jag har inga men alls precis som innan... kan inte ens se var jag blev sydd

• little mommy
    tahira skrev 2011-09-22 13:11:48 följande:
    Jag röstade nog fel.

Jag blev klippt och fick sys, men jag såg inte det som en skada, utan som ett ingrepp för att förhindra skada. Hade knappt ont och det obehag som fanns försvann efter ett par veckor. Var helt återställt till återbesöket.

Så jag röstade nej, men borde alltså ha röstat ja? Trots att det var ett aktivt val att klippa? 
    Ja då skulle du egentligen ha rösta ja, stygn klipp osv stod på Ja sidan på trådstarten
    för som jag skrev i trådstarten en annan person med samma klipp eller stygn som du hade, kanske hade haft stora problem efter, eller livslånga men. därav hör det till förlossnings skada  
  • tahira
    little mommy skrev 2011-09-22 13:34:35 följande:
    Ja då skulle du egentligen ha rösta ja, stygn klipp osv stod på Ja sidan på trådstarten
    för som jag skrev i trådstarten en annan person med samma klipp eller stygn som du hade, kanske hade haft stora problem efter, eller livslånga men. därav hör det till förlossnings skada  
    Men så kan man ju inte resonera?

Vad som skedde med MIG under förlossningen, kan ju inte mätas med utgångspunkt i vad som skedde med andra? Det blir ju helt galet. 

Det är som att jag skulle ta tre alvedon för att jag var sjuk, och ingenting hände av dessa tre alvedon. Däremot tog "Lisa" tre alvedon och fick leverskador. Skall man då klassa mitt läkemedelsintag som att jag fått skador - eftersom någon annan som tog lika många alvedon fick bestående men och därför hör det till skador?

Jag blev klippt för att slippa skador. Precis som vissa opererar bort födelsemärken i preventiva syften. Inte kan man kalla ett litet ärr från att man tagit bort ett födelsemärke för skada?
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • 010306

2 små yttre stygn med första barnet bara inget alls med dem andra 2 men lär väll få rösta ja ändå då :P

Svar på tråden Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)