• little mommy

Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)

Tänkte kolla ordentligt hur många som drabbas oavsett men.

Men för att det ska funka måste man skriva ja om man fått bristningar även om det inte var med besvär, för en som fått lika många bristningar på samma ställe kan ha haft stora besvär

Så för att göra det enkelt bristningar=bristningar = förlossnings skador.  

Ni röstar nej ska tillhöra dom som ej fått  förlossningskador
    inga bristningar, inga blödningar, inga infektioner, inga problem mer än liiite svullen och öm. (normalt)

Ni som röstar Ja ska tillhöra dom som har förlossningskador
    framfall alla sorters 
    1,2,3,4 graden bristningar
    blödningar
    infektioner
    smärta,
    obehag
    stygn
    klipp
    Brytit svans kotan eller spricka i den
    problem vid sex efter. 
    övriga problem relaterat till förlossningen 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 09:05
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m59594952.html

En annan tråd på hur "snabbt" man var läkt efter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 10:57
    www.familjeliv.se/Forum-3-149/m61232496.html

NY TRÅD MED FLER ALTERNATIV

• Svar på tråden Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)
  • 071001

Ja, bristningar, men har ingen koll på grader eller nåt sånt. Blev sydd utvändigt och invändigt. Inga långvariga obehag av detta, inga permanenta men.

• Fröken Sophia

Fick några mindre bristningar, som syddes och läkte på mindre än en vecka.

Men hörrni - glöm inte att träna kniiiiipövningar under graviditeten

• little mommy
    tahira skrev 2011-09-22 13:43:35 följande:
    Men så kan man ju inte resonera?

Vad som skedde med MIG under förlossningen, kan ju inte mätas med utgångspunkt i vad som skedde med andra? Det blir ju helt galet. 

Det är som att jag skulle ta tre alvedon för att jag var sjuk, och ingenting hände av dessa tre alvedon. Däremot tog "Lisa" tre alvedon och fick leverskador. Skall man då klassa mitt läkemedelsintag som att jag fått skador - eftersom någon annan som tog lika många alvedon fick bestående men och därför hör det till skador?

Jag blev klippt för att slippa skador. Precis som vissa opererar bort födelsemärken i preventiva syften. Inte kan man kalla ett litet ärr från att man tagit bort ett födelsemärke för skada?
    nej min tanke var att ALLA  som fått bristningar, blivit sydda, eller värre osv skulle alla räknas till "skador" just för man vet inte vilka som hade besvär eller inte. men däremot då vet man hur många som brister, vilket då kan bli en skada för vissa.
    och samtidigt får man veta hur många som faktiskt går helt helskinnade genom en förlossning. :)
  • Lindreas
    little mommy skrev 2011-09-22 14:07:37 följande:
    nej min tanke var att ALLA  som fått bristningar, blivit sydda, eller värre osv skulle alla räknas till "skador" just för man vet inte vilka som hade besvär eller inte. men däremot då vet man hur många som brister, vilket då kan bli en skada för vissa.
    och samtidigt får man veta hur många som faktiskt går helt helskinnade genom en förlossning. :)
    Du borde haft med ett alternativ "ja, men inga bestående men". För de allra flesta spricker litegrann, men några behöver inte sys alls, en del får ett stygn "för syns skull" och några sys mycket och mår dåligt av det.

Jag syddes med fem inre och ett flertal yttre stygn, fick granulationsvävnad och njurbäckeninflammation. Men jag mår bra idag.
  • little mommy
    Lindreas skrev 2011-09-22 14:13:25 följande:
    Du borde haft med ett alternativ "ja, men inga bestående men". För de allra flesta spricker litegrann, men några behöver inte sys alls, en del får ett stygn "för syns skull" och några sys mycket och mår dåligt av det.

Jag syddes med fem inre och ett flertal yttre stygn, fick granulationsvävnad och njurbäckeninflammation. Men jag mår bra idag.
    Ja jag tänkte på det men sen tänkte jag det låter som Mvc att nästan alla får sys men dom "flesta" får inte bestående men. trots att väldigt många kanske lidit i månader för att sen bli bra utan "bestående men" men har ändå haft dom månaderna med problem innan. så kändes mest rättvist med bara ett ja eller nej.

• huxflux

Hematom stort som tennisboll i slidan (gjorde mer ont än själva förlossningen), infektion i livmodern 2 veckor efter förl.

• cosinus

Röstar inte då jag hade en pyttebristning invändigt med ettan som det sattes något stygn i. Har aldrig märkt av det sen.

Med nummer 2, 3 och 4 har jag inte ö h t fått någon bristning eller annan komplikation.

Så 1/4 ja och 3/4 nej.

• little mommy
    cosinus skrev 2011-09-22 14:24:35 följande:
    Röstar inte då jag hade en pyttebristning invändigt med ettan som det sattes något stygn i. Har aldrig märkt av det sen.

Med nummer 2, 3 och 4 har jag inte ö h t fått någon bristning eller annan komplikation.

Så 1/4 ja och 3/4 nej.
    Då kunde du nog med gott samvete röstat Nej, av så många förlossningar och inte fått någon komplikation alls eller bristningar
  • stinasundsvall

Japp! Klipp, fick en grad 3, total sfinkterruptur och tappade 2 liter blod!

Svar på tråden Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)