Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
maddiiie89 skrev 2012-10-21 20:44:30 följande:
Ivf mamma: Jag måste bara fråga vad de kom sig att du fick göra ivf och hur många försök ? Frågar då jag precis opererat mig o mina äggledare är helt kass o säckat ihop så ivf va de enda sa dom o ska testa detta nu men man blir ju så nervös hur de funkar o så :)
Barn nr 1 och 2 är IVFbarn. Vi har bara gjort en behandling och det är mannens "fel". Dock har 2 läkare sagt "Det borde ha skett hemma" helt oberonde av varandra.
Vi fick ut 7 livskraftiga embryon och det första de satte in blev J född 2008(fyller 4 år idag!!). När hon var 9 mån gjorde vi en frysåterföring som blev ett MA. 3dagar innan hon fyllde 1 så gjorde en ny återföring med fryst embryo som blev dotter nr 2, född juli 2010, tyvärr fick de tina 1 embryo innan som inte blev bra så totalt har vi 3 st kvar i frysen som tyvärr slängs nu jan-13. Barn nr 3 är hemmagjort, dock med både spermiehöjande piller och fertilitetsmonitor. Sen har jag lyckats blivit gravid 2 ggr till, förra månaden som blev MF och så denna nu