• IVFmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

maddiiie89 skrev 2012-10-21 20:44:30 följande:
    Ivf mamma:
    Jag måste bara fråga vad de kom sig att du fick göra ivf och hur många försök ? Frågar då jag precis opererat mig o mina äggledare är helt kass o säckat ihop så ivf va de enda sa dom o ska testa detta nu men man blir ju så nervös hur de funkar o så :)

Barn nr 1 och 2 är IVFbarn. Vi har bara gjort en behandling och det är mannens "fel". Dock har 2 läkare sagt "Det borde ha skett hemma" helt oberonde av varandra.
    Vi fick ut 7 livskraftiga embryon och det första de satte in blev J född 2008(fyller 4 år idag!!). När hon var 9 mån gjorde vi en frysåterföring som blev ett MA. 3dagar innan hon fyllde 1 så gjorde en ny återföring med fryst embryo som blev dotter nr 2, född juli 2010, tyvärr fick de tina 1 embryo innan som inte blev bra så totalt har vi 3 st kvar i frysen som tyvärr slängs nu jan-13. Barn nr 3 är hemmagjort, dock med både spermiehöjande piller och fertilitetsmonitor. Sen har jag lyckats blivit gravid 2 ggr till, förra månaden som blev MF och så denna nu
  • IVFmamma

Pratade med gyn och enligt dem var det alldeles för tidigt att se nått, jag är i 7+0(??!!) jag måste vänta minst 2 veckor för att man ska kunna se nått...

Gaaaahhh jag får boka in nått privat!

• IVFmamma
    johannap85 skrev 2012-10-22 11:26:52 följande:
    ni som fått ett pluss (gravid) med äl test, hur tydligt har ert teststreck blivit??

Kolla på mina test, där kan du se. De gröna är ÄLtest
  • IVFmamma
    johannap85 skrev 2012-10-22 11:37:41 följande:
    vet du vilken sida dom ligger på?? har kikat igenom minst 10 sidor nu, skrivs ju så hemskt på denna sida

Klicka på visa endast under mitt namn så ser du
  • IVFmamma
    banantelefon skrev 2012-10-22 12:29:12 följande:
    Någon som vet vad det där glidmedlet heter som ska hjälpa de små rackarna på sin väg?

PreeSeed
  • IVFmamma

Jag börjar fundera om BM på gyn hörde/tänkte fel. För jag nämnde min korta blödning jag hade 24-26 sep och att jag själv räknade det som mens för då är jag i v.5 idag och då är det alldeles för tidigt för VUL. Jag nämnde dock att jag hade ÄL den 17... Jag får nog försöka göra ett privat VUL och se om de tar mig på allvar

• IVFmamma

Devil mom skrev 2012-10-22 17:51:07 följande:

Tjejer jag har ju som ni vet väntat på min mens, men den har ju ännu inte dykt upp....
    Visst fasiken är detta ett positivt utslag på ett ÄL test?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester