• IVFmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tess26 skrev 2012-10-14 15:05:21 följande:
    När tog du ett digitalt sist?

Måndag och onsdag,TLtesterna blir svagare oxå
  • IVFmamma
    Tess26 skrev 2012-10-14 17:03:09 följande:
    okej....i vecka 5 visade det ju gravid 3 + på det digitala. Be någon se hur det ser ut!

Visade det 3+ för dig i v.5? Jag är i v.7 imorrn och fft visar det 1-2 så jag räknar det som kört.
  • IVFmamma
    Tess26 skrev 2012-10-14 17:30:55 följande:
    nä vänta ska jag räkna...på bim +5 visade det gravid 1-2. 1 vecka senare gravid 3+....men ja det kan väl variera också? prata med en barnmorska eller någon kunnig?

Jag får ringa till BM imorrn, har nämnligen åkt på halsfluss(misstänker det starkt, åker på det 1-2ggr/år) och räknar med att få medicin, känns om det vore bra att höra vad BM säger innan jag tar medicin. Dessutom ska jag åka Finlandsfärja 17-19, tänkte då frossa i Brieost osv ifall jag inte är gravid.
  • IVFmamma

Dagens test, tog det för ca. 15 min sen, kollade inom tiden, vet ej hur lång tid jag hållit mig
  • IVFmamma
    IVFmamma skrev 2012-10-08 15:53:04 följande:

Dagens TL

Här är bilden på det TL jag tog när jag fick Gravid 1-2 på CB
  • IVFmamma
    Yarrow skrev 2012-10-14 18:00:54 följande:
    Jag tycker det ser starkare ut än innan i alla fall. Men väldigt svagt för att vara i vecka 7 men sånt är väl olika?

Så här starkt visade mitt på BIM +3-5, exakt dag vet jag inte.  Nu är det ju inte ens likadant test som ditt. Kan du inte be att få komma in för en extrakoll? Förstår att du är orolig!

Egentligen så är jag inte så orolig eller klart man är, MF/MA är aldrig kul men jag vill mest veta sanningen, är jag gravid och ska ha bebis i juni eller inte?
  • IVFmamma
    Busungar0609 skrev 2012-10-14 18:22:19 följande:
    Ivf mamma
    Om du skulle vara i v 7 nu så kan man ju se hjärtat på vul!

Jag är i v.6+0 imorrn och jag vet att de vill att man ska vänta tills v.7+0 i detta landsting innan de gör nån åtgärd
    Semlan79 skrev 2012-10-14 18:24:26 följande:

Det har ju ökat i styrka. Tog du digitalt både måndag & onsdag är det kanske inte så konstigt om de visar samma. Får nog gå lite längre tid innan det slår över!
    Jag tog ett digitalt idag som visar samma som måndagens och onsdagens , Gravid 1-2
  • IVFmamma

Jag ringer till BM imorrn och hör vad hon säger.
    Hoppas det går att komma in på KK hyffsat snabbt.

• IVFmamma
    IVFmamma skrev 2012-10-14 18:56:45 följande:
    Jag ringer till BM imorrn och hör vad hon säger.
    Hoppas det går att komma in på KK hyffsat snabbt.

Pratade med BM idag, hon tyckte att jag skulle anse mig som gravid och menade att de då och då ser fullt friska graviditeter där testen inte blir starkare.

Hon tyckte att jag skulle vänta 2 veckor och sen ta ett test, är det svagare men jag inte fått nån blödning skulle jag höra av mig till sjukhuset.
  • IVFmamma
    Busungar0609 skrev 2012-10-15 09:33:09 följande:
    Ivf mamma
    Om jag vore i din sits hade jag velat veta o bokat en tid hos privat Gyn :)

Finns bara en privat gyn i denna stad och han har så dåligt med tider. jag tänkte vänta en vecka så jag är i 7+0 som de vill att man ska vara på sjukhuset i stan och se om jag kan komma in, jag kom in förra gången när jag nämnde att jag inte känner någonting av graviditeten.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester