• IVFmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Semlan79 skrev 2012-10-15 09:32:17 följande:

Då hoppas jag du får ett STARKT positivt test nästa gång, och en fin liten bebis i juni! När har du bf? Jag har kring 8/6

9/6 har jag räknat ut här på FL
  • IVFmamma
    TiAmo skrev 2012-10-15 10:13:01 följande:
    Mitt första barn kom till världen med ur-akut snitt (jag sövdes) pga att hans hjärtljud gick ner mycket under värkarbetet.
    Mitt andra barn, vår änglason hade cystbildningar i lungloberna och i v.35 började jag få värkar (hade 7 liter vatten i magen plus han). Iaf så höll han på att få hjärtsvikt i magen, så det blev akut-snitt.

Tredje barnet mådde bra, men fick inte föda vaginalt så det blev planerat snitt.

Samma sak gäller detta barn, jag får inte föda vaginalt.

Inte säkert att det blir 1-2 veckor före, jag fick mitt tredje barn nu i jan med plan. snitt och det blev endast 4 dgr före BF 
  • IVFmamma

Dagens tester, ÄLtestet(vet inte varför jag fft kollar med ÄLtester, desperat kanske?) är fft väldigt positivt. Gravtestet..ja positivt är det ju men ...
  • IVFmamma
    TessLiihten skrev 2012-10-15 11:32:24 följande:
    Nu har jag varit inne. Och det är MA. Så nu ska jag hem och ta tabletterna

Nej så trist! Kram till dig
  • IVFmamma

Tog ett digitalt idag, är i v.7(6+1) och det visar fft 1-2 veckor så MA/MF eller jag räknar mig som inte gravid vad gäller mat, jag ska åka Finlandsfärja imorrn och tänkte frossa i mögelostar på buffen.

• IVFmamma
    IVFmamma skrev 2012-10-16 15:46:53 följande:
    Tog ett digitalt idag, är i v.7(6+1) och det visar fft 1-2 veckor så MA/MF eller jag räknar mig som inte gravid vad gäller mat, jag ska åka Finlandsfärja imorrn och tänkte frossa i mögelostar på buffen.

Får jag ingen mens innan nästa måndag så ringer jag KK och ber om VUL
  • IVFmamma

Tyvärr är jag ensam hemma med 3 små barn, jag packar med bindor strl xxl och värktabletter. Jag har haft 3 MA tidigare och då har alltid sjukvården fått tvinga ut fostret antingen med tabletter eller skrapning så jag misstänker samma sak denna gång. Dessutom vet jag att de ej gör nån åtgärd förrens v.7+0

• IVFmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-16 16:58:30 följande:
    IVF-mamma... du har inte fått blödning, du får fortfarande positivt på gravtest... jag förstår inte ... du är ju gravid... Visst förstår jag att du misstror för att det digitala inte slår om till 3+ men de gör inte alltid det, dessutom så är det känt att vi som gjort ivf ibland är långsamma i hcg-produktionen så det kan ta något längre innan man kommer upp i "normala" halter. DU ska absolut inte riskera något genom att vräka i dig mat som inte är bra för fostret, ring in till din klinik och fråga vad de har att säga om det hela...se till att kolla upp ifall där finns något och det går att ordna med barnvakt eller vad det nu var som hindrar dig att kolla upp dig... TÄNK bara om du åker på resan, vräker i dig mögelost och sen kommer hem och fortfarande är gravid?????? Det där med hormonstegringar är inget som kan eller ska mätas hemmavid, det gör man enbart med blodprov, inget gravtest, inte ens de digitala kan säkerställa var i graviditeten vi är.

Tyvärr så har denna situation hänt mig förut, plus på testet, ingen blödning osv. men jag var inte gravid. Eller alla mina MA har varit på detta sättet. Denna grav är ingen IVFgrav utan hemmagjord.
  • IVFmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-16 17:11:24 följande:
    ta hand om dig...när har du VUL inbokat på kliniken???

Tyvärr inget inbokat men jag tänkte ringa nästa måndag och boka en tid då jag inte känner mig ett dugg gravid.
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-16 17:12:23 följande:
    "Hemmagjord"...förlåt men det lät så gulligt Jag förstår om det har hänt förr och att det skapar en viss känsla. Men jag är obotlig optimist (iaf när det gäller andra)

Jag är samma när det gäller andra men en obotlig pessimist vad gäller mina egna graviditeter, detta är graviditet nr 6(har haft en otrolig tur inom IVF"branchen" och hemma
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester