• IVFmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kvällens test

IVFmamma skrev 2012-10-15 10:26:04 följande:

Dagens tester, ÄLtestet(vet inte varför jag fft kollar med ÄLtester, desperat kanske?) är fft väldigt positivt. Gravtestet..ja positivt är det ju men ...
    Förra måndagens test
  • IVFmamma

HCG går upp sakta men säkert, jag får inse att jag är gravid "på riktigt". Tack för eran fina pepp alla härinne! Ni är fantastiska!{#emotions_dlg.flower}
  • IVFmamma
    Everloong skrev 2012-10-23 20:36:39 följande:
    Stort grattis IVF! Fina starka plus! Har du koll på hur långt du är gången?

Jag tror själv v.7+1 idag men det återstår att se på antingen VUL eller senare RUL
  • IVFmamma
    viochdu skrev 2012-10-26 09:10:02 följande:
    Någon som vet en bra sida med bebiskläder som inte är strössel, jollyroom  och dom här "vanliga" sidorna utan ngn ANNAN sida dansk ? norsk ? ja vad som ... Ska köpa present till min kompis som fått en liten.. och hon verkar fått hela lindex kappahl och H&M av alla andra.
    -Fjärde försöket- ÄL 30/10 -- BIM 13/11

www.liandlo.com har kanonfina kläder tycker jag
  • IVFmamma
    Hjärtat3 skrev 2012-10-26 12:05:02 följande:
    Hej alla! Jag hade ett ÄL-test och ett gravtest kvar hemma som låg och skräpade men så kom jag på det att så många undrar om man kan se om man e gravid på ett ÄL-test. Bägge testerna är från idag och jag är gravid i v 6 och som ni ser på det nedre testet är strecket löjligt starkt jämfört me det på ÄL-testet. Frågar ni mig, så kan man inte se på ett ÄL-test om man är gravid. Hoppas det kan hjälpa någon i deras undran.

För mig har ÄLtesten ALLTID varit positiva när jag varit gravid, jag testade tom. i v.39 med ett av mina barn och det blev då så starkt att jag nästan bländades .
  • IVFmamma
    Hjärtat3 skrev 2012-10-26 13:19:08 följande:
    Jo, men nu syftade jag på dem som använder testen som gravtest tidigt i brist på annat.
    Är man i v 8 så brukar man veta vid det laget att man är gravid och är man i vecka 39 så bör man defenetivt vara medveten om det o då känns det ju lite onödigt att testa.

Jo men även denna gång fick jag starkt positivt på ÄLtestet samtidigt som gravtestet var svagt. För mig såg testerna tvärtom mot dina, ÄLtestet var lika starkt som ditt gravtest osv. Att jag fånade mig och testade i v.39 var för att jag har hört att test inte visa positivt i graviditetens senare skede och jag ville kolla detta och testade med både gravtest och ÄLtest som du gjort nu och båda var löjligt positiva men det är förmodligen att vi är olika personer och olika graviditeter
  • IVFmamma

Grattis Knasten!! Jag skrev i denna tråd för länge sen då jag blivit gravid spontant efter IVF och då kämpade du så du är verkligen värd ett STORT GRATTIS!!!

Frågar för en väns räkning: Hur tidigt är det möjligt att få + på test från billiga tester?

• IVFmamma

Jag frågar igen: Ni som testat tidigt, hur snabbt har ni fått + på ett testlagrettest?

• IVFmamma
    puckojag skrev 2013-01-22 15:10:16 följande:
    äl + 7 testade inte före, fick gravid på cb samma dag.  

Det var tidigt, har en kompis som undrar, hon är på ÄL +5 idag och har försökt i 12 månader, funkar det inte nu ska de söka hjälp men jag hoppas hon slipper
  • IVFmamma

Om gravtesten på ÄL+5,6(min vän är testoman värre) gär neg(både under giltig tid och efter giltig tid) men på ÄL+7 är testet supersvagt positivt efter giltig tid, vad tror ni? Jag lovade min kompis att fråga experterna på FL.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester