• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

miranda94 skrev 2017-12-02 09:26:22 följande:

Hej tjejer hoppas verkligen att vi alla får de efterlängtade plusset!

Jag åt clomid/klomifen och fick ägglossning nu är jag på äl +8 och tog ett gravtest i morse.

Igår visade den knappast något men vad tror ni om detta?

Ser positivt ut men jag har fått starka spök på dessa tester!

Men ta ett nytt igen imorgon :) visar det då med så är du nog gravid!
  • ensamärstark
    miranda94 skrev 2017-12-02 09:48:48 följande:

Tack för svar :)) fick du alltid spökstreck på dom?

Har nämligen testat som en galning med dom och hittills har de alltid varit helt negativa men idag slog de över till detta :)

Nej inte alltid. Men två-tre gånger har jag fått spök. Men om dom varit negativa innan är du säkert gravid nu. Du har inga andra test o prova?
  • ensamärstark
    1pigg1 skrev 2017-12-02 14:14:22 följande:

Har du testat progesteronkräm? (För att hjälpa ägget att fästa och stanna kvar).

Nej jag har aldrig provat det men är det försent att börja smörja med det nu?
  • ensamärstark
    dinofantast skrev 2017-12-02 18:54:37 följande:

Vad tror ni om detta? Taget på BIM. Är idag BIM+3, testade med kvällsurin igår som inte visade nåt. Jag tycker mig själv se ana något på testet jag tog på BIM, men blir osäker eftersom jag gårdagens var blankt...

Om testet är blankt i dagsläget så är du nog inte gravid tyvärr. Testet på bilden ser jag svagt på men ser inte helt ut
  • ensamärstark
    dinofantast skrev 2017-12-02 19:45:07 följande:

Mjo, så är det nog. Ska testa imorgon bitti med morgonurin om inte mensen kommer inatt. Kanske att det har varit en kemisk graviditet och att jag är sen därför.

Jag hade en kemisk graviditet i oktober. Och sedan ett tidigt missfall i november.

Nu verkar det som jag blivit gravid igen men frågan är om det håller i sig denna gång :/
  • ensamärstark

När man inte kan sova.. går upp vid 04.00 o tar detta! Hur ska jag kunna somna om nu! Haha!

Testlagret är starkare än igår med så jag får nog inse stt jag är gravid.. igen! Åh snälla högre makter låt detta lilla frö fasta o hålla i dig för glatta livet :)

Äl+10 idag!!

• ensamärstark
    Elsaida skrev 2017-12-03 00:33:40 följande:

Hej alla!

Fick barn i sep och väntar nu på mensen, ammar inte och tycker den tar lång tid på sig, (12 veckor på tisdag).

Har börjat få ett hiskeligt humör och brösten värker sjukt mycket så har testat lite för säkerhets skull.

Fick bild nr 1 i tisdags, sjukt negativt.

Bild nr 2 fick jag i onsdags morse, tycker mig skymta något men litar inte på.de testen riktigt.

Bild nr 3 fick jag i kväll, efter kalas med mycket kaffe.....vet inte vad jag ska tro....Vad tror ni?

Alla är väl negativa?
  • ensamärstark
    Elsaida skrev 2017-12-03 06:51:42 följande:

Ja kanske, här hemma syns de dock men kanske inte här, aja bara tiden kan utvisa det.

Tack för att du kollade :)

Okej ja men avvakta ett par dagar o ta ett nytt om 3-4 dagar? Då borde det synas på testet om du är gravid :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester