• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

beso skrev 2017-11-24 10:04:04 följande:

Testa predictor early! Kostar 99kr på kronans apotek vet jag. Visar tidigt o e känt för att inte visa spökstreck'! :)

Hur gick det för dig? Fick du starkare test sen eller försvann det?
  • ensamärstark
    beso skrev 2017-11-24 13:33:43 följande:

Tack för att du kommer ihåg mig! :) Nej..jag sitter här efter negativa test o väntar på att blödningen ska börja..mår inte alls bra! Denna gången tog det mig hårdare.. Hur går det för dig?

Fy vad trist. Vi båda lyckades med oturen att få missfall två gånger på raken alltså :(

Jättehemskt!

Här går det ändå framåt. Har haft ägglossning nu (igår gissar jag på)

Vi har tajmat sexet fint så nu är det bara stt vänta i två veckor. Men vem har turen att blir gravid tre gånger på raken? Känns långsökt :/
  • ensamärstark
    Charlizee skrev 2017-11-26 16:03:13 följande:

Skulle köpa ett PE på apoteket igår men de fanns inte så kom hem med ett CB early... anade något svagt så plockade isär det, haha!! Vad tror ni? Testlagret visar inget eller om jag tittat jäääätte noga kan jag se något. Är det ett spök?

Alltså jag litar aldrig på svaga sträck från cb! Dom ger så in i helvete mycket spök på negativa tester och får upp hoppet hos så många. Så sålänge du inte ser något på något annat test eller märke skulle jag inte lita på det
  • ensamärstark
    mrsLina skrev 2017-11-26 16:24:06 följande:

Jag kan se en skugga på mitt test, men mensen kom senare. Ska man anta att det bara är ett spöken streck eller vad ska man tro?

har man liten halt av hcg i urinen annars eller varför skulle ett av dessa test ge utslag?

Antagligen ett kemisk graviditet (missfall som sker innan väntad mens. Men dock ser strecket färglöst ut och då räknas dom inte
  • ensamärstark
    ssangiss skrev 2017-11-28 15:55:52 följande:

Alltså jag har fortfarande graviditetssymtom?

Det känns som att jag vägrar tro på att jag inte är gravid. Åh vad detta känns jobbigt...

Har du tagit några mer tester då?

Alltså om du fått mensen o negativa tester så är du tyvärr nog inte gravid :/ ibland pekar kroppen verkligen spratt med en
  • ensamärstark
    ssangiss skrev 2017-11-28 20:44:00 följande:

Men kan ändå inte hjälpa att känna oro. Har försökt i flera månader nu. Sedan innan sommaren. Har som sagt ett missfall under den tiden och sen hände detta för några dagar sedan. Kan det verkligen ta såhär lång tid att bli Gravid? Utan att det behöver vara något fel?

Jag har inte blivit gravid på 7 år.... fram tills nu i oktober blev jag gravid - blev en kemisk graviditet...

Och sen blev jag gravid månaden efter direkt nu i november.. även det blev ett missfall :(

Så kroppen kan spela spratt ibland. Ibland förstår man bara inte helt enkelt.

Om ni bara försökt några månader är det ju absolut ingen lång tid direkt för att bli gravid..
  • ensamärstark
    ScP87 skrev 2017-11-28 20:50:58 följande:

Vet inte om de syns men tog et earley graviditetstest. I början trodde jag de var bara i syne jag såg för tyckte de var ett svagt plus men sen börjar de bli mörkare och min sambo kan tydlig se ett svagt streck Men fick också ett positivt ägglosningstest de är svårt att få de på bild men ser ni något? Får nog testa mig lite senare för att se om de är något.

Ser tyvärr ingenting på denna
  • ensamärstark
    ssangiss skrev 2017-11-28 20:51:42 följande:

Styrka till dig! Önskar dig all lycka. Jag vet inte alls vad som beräknas som "lång tid", därav min fråga. Hoppas inte du tog illa vid dig! Kram

Absolut inte, jag tog inte åt mig. Jag vet att enbart en månad kan kännas som en evighet när man väntar på något man så gärna vill ha :(
  • ensamärstark
    Linn och Robin skrev 2017-11-29 08:21:25 följande:

Är det här en rimlig ökning? Det översta från söndag, mittersta igår (ej morgonurin) och det nedre från idag? Är orolig att det är ett missfall.. :(

Svårt

O säga, en del har långsammare ökning o jag är ovan med dessa test. Babykollen va?

Skulle nog fortsätta ett par dagar till men ökning är ju ett gott tecken :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester