• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mittiprick skrev 2017-11-12 22:43:02 följande:

Var i cykeln är du?

Med tanke på hur svaga dina tester är så borde du vara Runt ?bim?. Och ja då är det definitivt för tidigt att se någon med ultraljud oavsett om det är normal graviditet eller ej.

Sen är inte ?hej mina gravtest ökar inte som jag tänker att de ska göra? en legit anledning att få undersökas. Man kan inte använda gravtest så. Men att få en gynundersökning någon annanstans än på en gynakut kanske går. Typ en vanligt gynmottagning. Men oro är inte en medicinsk indikation för undersökning/blodprov på en gynakut. Där kan man inte heller ?kräva? att få undersökas för att man inte får neka någon vård. På en akutmottagning undersöks man om det är akut, annars hänvisas man till rätt vårdnivå.Bara så du vet, så räknas det som att få vård när man får medicinskt rådgivning. Som tex ?avvakta i en vecka?.

Jag har ingen aning om vart o cykeln jag är! Jag misstänkte först att jag hade bim förra söndagen men då visade testet negativt. Och så fick jag "mensen" på måndagen o blödde i fem dagar. Sen på fredagen efter (sista blödningsdagen) såg testen ut såhär.

Jag förstår ingenting o vet inte vad jag ska göra
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2017-11-13 06:58:00 följande:

Eftersom du blöder och testen ökar så bör du visst kolla upp. Inte akut men en bokad tid. Jag vet inte riktigt när man kan se om det är nått i livmodern eller i ledaren men med att se om hCG ökar i för små mängder kan de ha koll på dig så att det inte blir superakut om det skulle va ett x.

Så jo boka för ett blodprov.

Ett blodprov kan säga mycket

Okej jag ska ringa in sen direkt när dom öppnar :)

Jag blöder inte längre. Blödde mellan måndag-fredag bara o hade lite röd-lila spottings på lördagkvällen men efter det inga spottings eller blödningar
  • ensamärstark
    Amser skrev 2017-11-13 07:18:13 följande:

Tack! Vet dock inte om det är ett riktigt plus än... men får vänta några dagar och se. Sprutan borde ha gått ur kroppen men kan sitta i upp till 10 dgr om man tagit hel dos (jag tog halv) så vi får se.

Fortsätt ta samma tester o se om det ökar. Ökar det så är det ju en graviditet :)
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2017-11-13 07:55:45 följande:

Att blödningarna har slutat är ju jättebra:) har du tagit nått mer test?

Sen är det viktigt att du tar testen på morgonen så du har samma typ av koncentration i urinet:)

Om det är ett tidigt missfall borde testen gå nedåt nu eftersom du blött klart.

Jag har tagit typ alla test kvällstid eftersom jag tog dom första då i fredags sent på kvällen.

Har inte tagit något test idag o vet inte om jag törs göra det. Ska ringa bm nu
  • ensamärstark
    blindwalk skrev 2017-11-13 09:00:55 följande:

Har haft molande värk i snart en vecka men trott att det var mensen som varit på väg... Brukar dock nästan aldrig ha mensvärk inför. Kan verkligen ett så här svagt streck indikera graviditet?

Det är positivt! Grattis!
  • ensamärstark

Jag tog ytterligare ett test. Då jag hade ett låg. Inte morgonurin.

Men det verkar fortfarande inte ske någon större stegring. Det översta togs i fredags... och det nedersta idag. Så borde hänt mer väl?

För övrigt pratade jag med sjukan och dom ber mig avvakta så länge jag inte får jätteont! Tack...

• ensamärstark
    nr 3 skrev 2017-11-13 13:33:43 följande:

Vilken ska jag lita på ? Typ 3-4 dagar till beräknad mens

Är Båda tagna samtidigt?
  • ensamärstark
    Milou3 skrev 2017-11-13 13:55:26 följande:

Jag skulle köpa ett nytt!

Varför är CB så gult? Ser nästan ut som det är fel på testet. Och det ser lite väl starkt ut för att vara 4 dagar innan bim.

Håller med här..

skulle ta nytt för cb ser konstigt ut
  • ensamärstark
    UngmammatillE skrev 2017-11-13 15:27:12 följande:

Mådde så illa idag så kände att jag blev tvungen att ta ett test. Bara jag som ser?

Ser tyvärr inget
  • ensamärstark
    Queva skrev 2017-11-13 15:11:59 följande:

Tycker det ser lite starkar ut!

Kanske lite starkare men det jag tog för fyra dagar sedan ser starkare ut :(
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester