• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Milou3 skrev 2017-11-12 12:51:16 följande:

Förstår att du är orolig över blödningen!

Men vänta någon dag innan du testar igen.

Ja tack för stt du lugnar mig. Tiden går bara så sakta och jag är så orolig bara :/ vet stt jag skulle gett samma råd själv till någon annan!
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2017-11-12 14:50:53 följande:

De är så svårt att säga.. jag tycker du ska boka in en tid på vul på kk för att kolla och även ta blodprov på hCG. De har ju mer koll på hur mycket det kan öka osv

Ja men det värsta är att sådan är svårt o få till här. Dels måste jag till en annan stad. Sedan är det typ omöjligt o få boka in vul innnan vecka 8 :(
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2017-11-12 16:58:55 följande:

Fast om du trycker på om att du är rädd för x och har svaga plus som ökar men inte tillräckligt för att veta om det är okej.

I Sverige får de inte neka dig vård. Så ring och säg det.

Sen förstår jag om det är jobbigt att åka till en annan stad.. men kanske värt det.

Eller så väntar du och ser hur testen ser ut om typ 3-4 dagar. Är det ett mf så kommer testet bli svagare är det ett x kan de försätta va så svaga.

Tack för stödet! Jag tänkte ringa barnmorskemottagningen här i byn imorgon och rådfråga.. har ett cb plus kvar som jag tänkte ta nu ikväll. Det blir exakt två dygn efter första cb plusset så tänkte jämföra o se hur det ser ut
  • ensamärstark
    fr0deliii skrev 2017-11-12 17:53:41 följande:

Om du är orolig är det all anledning till att kolla upp! Kanske för tidigt för att göra VUL men läkare kan åtminstone följa ditt HCG genom blodprov för att se så att det stiger som det ska. Enligt info som jag fått ska HCG fördubblas på 2 dygn vid normal graviditet.

Jag drabbades nämligen själv av ett X i somras. Fick, precis som du, min mens precis som vanligt, när den skulle komma, dock var den i mindre mängd än vanligt. Tyckte att det var konstigt och tog därför ett CB Plus som var så svagt att både jag och min sambo tolkade det som negativt (nu i efterhand kan jag se på bilden jag tog att det faktiskt var svagt positivt) så vi tänkte inte mer på det. Veckan därpå skulle jag börja testa med ÄL test igen och fick smiley (CB digital) på första testdagen, mkt konstigt då prognos för ÄL var först ett par dagar senare, så jag åkte och köpte ett CB Digital som mkt riktigt visade på Gravid (1-2v). Redan dagen efter hade jag en liten blödning. Gick till BM ett par dagar senare och tog ett nytt gravtest som fortfarande visade positivt. Ett par dagar senare fick jag en ny blödning. Åkte in till en privat klinik och fick göra VUL. Läkaren misstänkte först MA. Vi åkte hem men eftersom jag fortsatte att småblöda i en vecka åkte vi in till samma ställe igen. Denna gång såg han att jag hade blod i buken och misstänkte därför X. Skickade upp oss till gynakuten på SöS där vi fick bekräftat X i höger äggledare. Följde HCG i blodet under ett par dagar och det beslutades för medicinsk behandling (metotrexat) men bara två dagar senare fick jag akut ont och åkte in. Mer blod i buken och befarad sprucken äggledare. Operation ett par timmar senare och nu en äggledare fattigare.

Jag menar absolut inte att skrämma upp dig men är du orolig så är det viktigt att du kollar upp så att allt står rätt till. :)

Lycka till <3

Men fy så hemskt!! Detta är ju helt klart en mardröm!! :(
  • ensamärstark
    barn02och10 skrev 2017-11-12 18:44:57 följande:

Tycker visst att det ser ut att vara stegring på dina test. Kan du inte lägga upp en nytagen bild på det du tog för två dagar sedan? Lättare att se då!

Alla dessa togs för typ exakt 2 dygn sedan. Har tyvärr inga fler bilder

• ensamärstark
    UngmammatillE skrev 2017-11-12 18:48:50 följande:

Hej igen! Tog ett ÄL-test nu på kvällen. Vet att de inte riktigt är positivt. Men EXAKT såhär såg mitt test ut dagen innan ÄL... hade ÄL för 7 dagar sen så de är 7 dagar kvar till BMI. Vad tror ni?

Hur menar du? Tror du stt du inte haft äl eller hur menar du? :)

Du ska inte använda dig av äl test i graviditetstest syfte för det kan vara fruktansvärt missvisande
  • ensamärstark
    barn02och10 skrev 2017-11-12 18:51:39 följande:

När man ser en nytagen bild på CB:t från i fredags så ser det inte ut att vara så stor skillnad från det du tog nyss. Tycker dock inte att du ska ta ut något i förskott att det är missfall på gång för det kan ju också vara helt normalt! I början när jag var gravid med mitt tredje barn stegrade inte mina graviditetstest som jag förväntade mig heller, men det gick bra ändå och graviditeten fortskred normalt.

Tack för peppen, jag ska försöka att inte vara så negativt men det är så svårt då vi vill detta så mycket o hade en kemisk graviditet förra månaden :(
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2017-11-12 19:05:39 följande:

Fast jag tycker nog det är rätt okej plus så här tidigt:)

Tycker nog inte mina plus stegar jättemycket heller i början.

Hoppas

Jag vet ju inte vart i cykeln jag är. Men ringer KK imorgon iallafall eller till en privatklinik i staden bredvid som jag brukar gå till som gyn. Dom är bra
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2017-11-12 20:30:20 följande:

Bra:) o om de säger nej för tidigt för bil, säg jag vill ta blodprov och se om man ser nått i äggledaren.

Säger de nej iaf, säger du bara att, ni får inte neka mig vård.

Kan man se om det är i äggledaren via ultraljud eller blodprov nu?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester