• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Njcm skrev 2017-11-10 23:00:44 följande:

Men wow! Jag tror du är gravid :) borde ju visat positivt redan i söndags om de nu skulle vara ett missfall ? Håller tummarna :D

Jag tänker ju så med!!

Men jag vågar inte bli glad!!

Men samtidigt vill jag ju bli det, har beställt fler tester men det är ju helg nu. Har några billiga stickor att testa med nu under helgen för att se om strecken ökar, ökar dom så borde jag väl kunna räkna med att det ändå är en normal graviditet trots blodet?
  • ensamärstark
    MammaMia1012 skrev 2017-11-10 23:33:40 följande:

Så svårt! Vi är ju inga läkare här men jag har hört flera "historier" om de som haft "vanlig" mens men vart gravida och fått fullt friska barn vid beräknat BF. Så jag tror absolut att du kan vara gravid utan konsekvenser!

Stort lycka till! Ta fler tester imorgon och kontakta en barnmorska på måndag! <3

Jag har billiga stickor hemma o testa med under helgen o även beställt ett par dyrare tills nästa vecka.

Jag kommer säker slänga in mina test här i helgen för rådgivning !

Tack för lyckoönskningarna!! :)
  • ensamärstark
    IVFmamma skrev 2017-11-11 08:02:34 följande:

Jag blödde mer eller mindre som vanlig mens mellan v.9-16, i v.14 såg de att jag hade fått missfall på en tvilling. Det levande fostret i magen hoppar just nu i soffan

Jaså? Det var med en tanke, har tvåäggstvillingar här hemma på 8år
  • ensamärstark
    IVFmamma skrev 2017-11-11 08:25:11 följande:

Det har hänt mig tidigare (gravid med tvillingar men missfall)men då visste jag att det var tvillingar från v.7. Denna gång var det en "överraskning"

Läkarna pratade även om det kunde vara moderkakan som låg framför utgången.

Okej jag får avvakta. Tänkte ta ett nytt test imorgon o se om

Strecket är starkar eller svagare :/ jag har ju en hel del symtom o de flesta har kommit nu senaste dagarna. Därav att jag testade trots att jag trodde jag hade mens
  • ensamärstark
    Milou3 skrev 2017-11-11 08:53:28 följande:

Brukar du få mensvärk när du har mens? För om värken är mindre än vanligt ( lite mol har man ju alltid som gravid iof) och dina symptom ökar är nog ett grattis på sin plats! :)

Det är olika hur mycket mensvärk jag brukar ha. Ibland massor ibland ingen.

Jag har slutat blöda nu iaf. Tappen är tvärstängd.

Symtomen finns ju o ja dom har ju uppkommit efter jag började blöda.

Tack!! Men vågar nog ändå inte ta åt mig riktigt ännu efter helgen hopps jag att jag vet mer :D
  • ensamärstark
    Queva skrev 2017-11-11 13:09:57 följande:

Har du ont? Klumpar? Har du något test kvar? Som du kan ta om två dagar och se om de är starkare eller inte? Vissa får ju en mens. Har du varit gravid sen innan?

Inte mer än lite lätt

Mensvärk. Sticker o stramar en del i livmodertrakten.

Inga klumpar. Har slutat blöda nu.

Jag har

Billiga stickor kvar som jag tänkte testa med

Imorgon eller måndag :)

Jag blev gravid förra månaden men det blev en kemisk graviditet tyvärr,

Annars har jag tvillingar hemms på 8år
  • ensamärstark
    beso skrev 2017-11-11 14:31:30 följande:

Inte mer än lite lätt

Mensvärk. Sticker o stramar en del i livmodertrakten.

Inga klumpar. Har slutat blöda nu.

Jag har

Billiga stickor kvar som jag tänkte testa med

Imorgon eller måndag :)

Jag blev gravid förra månaden men det blev en kemisk graviditet tyvärr,

Annars har jag tvillingar hemms på 8år

Jag fick en jätteblödning med en klump på en

dm när jag var i v 10..på akuten konstaterades att bebis låg kvar o mådde jättebra! Han e 4år idag! :)

Så jobbigt att inte veta..jag vet! :(

Fortsätt testa med stickorna så håller vi tummarna för att hcg:t stiger![/quote]

Ja jättejobbigt. Men har mycket symtom o inget blod mer så hoppas det är positivt!!

Tar ett test imorgon igen!
  • ensamärstark

Jag tycker nog testet är lite starkare idag mot igår kväll på just testlagret. Vad tror ni?

Jag sluta blöda igår kväll. Nu dock senaste timmen har det kommit typ rosa/röd/lila flytningar typ.

• ensamärstark
    JohannaN2015 skrev 2017-11-11 14:36:22 följande:

Några dagar kvar till mens, vad tror ni? :)

Ser nog något här :D
  • ensamärstark
    JohannaN2015 skrev 2017-11-11 16:34:28 följande:

Här är ett annat, haha!:)

Hm här ser jag nog inget tyvärr men du är ju ganska tidigt ute :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester