• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nu har jag sett att testerna ökar jättefint!! O detta är väl ganska starkt för att vara på äl+12 va? Nu ska jag tagga ner, slappna av och njuta av att må dåligt. Hahaha

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2017-12-05 09:27:01 följande:

Kan ju inte låta bli att bli avundsjuk;)

Fast jag inte är redo för att bli gravid igen just nu så blir man så sugen på att få ta gravtest;)

Jag förstår det! :) det är ju verkligen en härlig känsla o få se när testerna blir positiva!!
  • ensamärstark
    MammaMia1012 skrev 2017-12-05 09:39:37 följande:

Hejsan, skulle behöva lite hjälp! Första gången med ÄL test. Har stegring nu, men tror ni att det blir ÄL ikväll eller imorgon? Eller ännu senare? Tänkte ta ett till test typ 18 tiden? Eller vad tror ni? Tacksam för era expertutlåtanden

Nah snarare om någon dag eller två. Testet är inte positivt ännu och äl infaller oftast 12-48 timmar efter positivt test
  • ensamärstark

Brösten ömmar inget typ längre. O idag blev INGEN höjning på stickorna. Äl+13... fan om det blir missfall en tredje gång här nu :(

• ensamärstark
    frestelsen skrev 2017-12-06 07:22:27 följande:

Försök att inte tänka så.. de med symtom går upp och ned hela tiden i början.

Vet att jag va nojig hela tiden just för jag fått mycket mf med..

Jag hade inte snabb stegring heller så säga.. fick inte +3 på digitala förens v.7.

Nu sitter han här, 6 månader och mumsar gröt:)

Vet att det är svårt men försök att slappna av

Men stickorna har ju visat en ganska tydlig stegring varje morgon. O idag bedömer jag dagen nästan svagare än gårdagens :(

Det är så svårt att slappna av när man haft två missfall tidigare jag vet att det inte är bra o gå o oroa sig i onödan men jag kan inte rå för det
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2017-12-06 07:53:55 följande:

Jo jag vet att de är svårt.. jag hade 3 mf och kämpade i 2 år innan vi lyckades..

Det finns massa olika faktorer att testen ser svagare ut.

Ditt urin kan va mer utspädd, sen är testen inte gjorda att visa stegring på så sett..

Är de mycket svagare så kan man förstå att hCG är på väg ned..

Har du bild på testen?

Det är svagare idag ser jag nu till och med :(

Det nedersta som inte står något på är från idag

• ensamärstark
    Malni skrev 2017-12-06 08:30:12 följande:

Det där skulle jag inte oroa mig för!!

Jag är gravid i v.10 och hade 20 test hemma och har gjort slut på allihop haha!!

Och det kan variera har jag konstaterat!

Och jag har sett det lilla hjärtat, och den lille var i rätt storlek, så det kan nog vara så utan att det är någon fara!!

Och jag tyckte dina sträck såg nästan lika starka ut :)

Testar du imorgon är det säkert starkare, och tar du digitalt så får du nog positivt nu!

Grattis <3

Ja jag har redan fått positivt på digitalt. Men det fick jag förra månaden med när det slutade i missfall.

Usch så orolig. Men det lugnar lite när du säger att det ändå kan variera. Men är morgondagens lika svag eller svagare sp får jag nig tyvärr förbereda mig på missfall nr 3
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2017-12-06 08:36:23 följande:

De kan se ut så i början.

Tror inte du behöver oroa dig

Hoppas du har rätt. Morgondagens test får nog avgöra tänker jag
  • ensamärstark
    Malni skrev 2017-12-06 08:55:27 följande:

Ja oroar sig gör man hela tiden, det gör jag också!

Men jag tror det kommer gå bra för dig!

3 missfall är väldigt ovanligt!

Och ja dom kan variera en hel del, plus att dom är ju inte riktigt tänkta att användas på det sättet, även om jag gjort det själv haha :)

Jag har ju varit dum o googlat och där har folk lagt upp klockrena stegringar på sina graviditetstest
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester