• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Njcm skrev 2017-12-17 17:31:47 följande:

Är detta spök ? Visst är det? Jag fik mens den 9/12 och nu testade jag för skoj skull .. visst de har ju torkat men tyckte jag anade svagt när jag tog det. Jag hade druckit väldigt mycket vätska så väldigt utspädd urin. Har ni erfarenhet ?! Borde ju inte vara gravid ? Mina bröst ömmar lite.. har fått mjölk i brösten.

Det ser mest ut som utsmetade färgrester än ett riktigt streck. Men ta ett till o se om det blir samma?
  • ensamärstark
    Marabou29 skrev 2017-12-18 08:18:00 följande:

Fick starka utslag på äl tester i flera dagar så tog ett grav test idag. Ser jag i syne ett svaaagt streck?? Är i bim -4

Testet uppe är från igår och nedre är från imorse. Den nedre visar ett svagt streck?

Jag ser streck på båda. Tror absolut positivt
  • ensamärstark
    Shybutterfly skrev 2017-12-18 11:27:04 följande:

Haha ååå jag kan inte riktigt tro det än. Var såklart tvungen ändra kontrast och ljusstyrka

Jag tror faktiskt du skulle få positivt på digital nu. Jag fick det när mina såg ut så
  • ensamärstark
    mrsLina skrev 2017-12-19 10:32:46 följande:

Holy shit. Äl +8 idag. Tog ett test imorse, visade svagt plus. Tog predictor early, visade starkare plus. Väckte gubben: du måste komma och se! Tog clearblue som visade gravid 1-2...

Ha inte känt något mer än lite ostabil i humöret, värmevallningar och ilande bröst. NC fortsätter att ligga högt i temp och gick upp till 36.99 imorse.

Men shit. Ska. Man verkligen kunna se så här tidigt att man är gravid :-O

Har ju hört att strecket kan vara tydligare och tidigare om det är tvillingar...

Just nu så går känslorna från lycklig till "vad gör vi nu?" :)

Jag plussade på äl+8 med :)

Grattis!!
  • ensamärstark
    mrsLina skrev 2017-12-19 11:06:16 följande:

Tack. Helt ofattbart! Går från lycklig till att shit vad har vi gjort! Haha. Mådde du dåligt under den graviditeten? :)

Haha jag är gravid nu i vecka 6 så har inte kommit långt. Men jag mår inte så dåligt. Mest hungrig och trött.

Med tvillingarna hade jag mindre symtom. Kände ingenting förens i vecka 7-8
  • ensamärstark
    LinaLinus skrev 2017-12-21 12:51:31 följande:

Hej! Mens om 2 dagar och tog detta äl test nyss. Kan man få pos äl test om mensen är på g eller kan det ha blivit en graviditet? Grav test visade inget på samma urin. Varit gravid 4 gr detta år så hoppas på en femte som vill stanna.

Hm.. testet är ju inte positivt ;) och ja, du kan få höjning/positiva tester när mensen ska komma. Har själv fått så vissa cykler
  • ensamärstark
    LinaLinus skrev 2017-12-21 13:06:41 följande:

Såhär ser ialf mina pos ut haha.... de va inte ens inom tiden på första kortet. Men jaha konstigt de kan öka innan mens då... typiskt får hoppas d0...

Jaså? För teststrecket är ju inte lika starkt som kontrollstrecket? Ska strunt samma ;)

Hopps såklart det kan vara graviditet för dig såklart !
  • ensamärstark
    LinaLinus skrev 2017-12-21 13:09:36 följande:

Får du alltså starkare än såhär? Jag känner av min äl så när jag tagit såhär pos test har jag haft de...

Oh ja. På mina positiva blir teststrecket mycket starkare än kontroll..

Såhär :)

• ensamärstark
    LinaLinus skrev 2017-12-21 13:19:32 följande:

Åh fan så har jag bara fått en gång vid en graviditet. Som sagt så blir mina test såhär när de e äl haha. Jag känner ju av den 2 dagar typ så kan ju hända jag testat innan eller efter ocksp.

Självklart kan det vara olika för många :) det återstår att se vad detta betyder för dig
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester