Anonym skrev 2011-09-14 00:03:17 följande:
Som dom flesta kanske vet så mognar killar lite senare än tjejer, kanske är det därför det finns många tjejer som väljer att vara tillsammans med äldre killar? För att vara tillsammans med någon på samma nivå som en själv?
Öh, jaha?!
Så jag då som är tillsammans med en sju år yngre kille, skulle det betyda att han mognat extremfort för att vara kille och att jag är ovanligt omogen för att vara tjej?!
Vi var 24 och 31 när vi träffades, och idag sju år senare är vi 31 och 38, har snart (inom en vecka) tre barn och villa/volvo/vovve.
Han är fortfarande väldigt omogen på många sätt, men mer mogen på andra. Själv har jag alltid fått höra att jag resonerat väldigt moget, men just ett ordnat familjeliv har jag inte direkt varit intresserad av tidigare.
Det där med att killar "mognar" fortare än tjejer och att tjejer därför dras till äldre killar tror jag faktiskt är larv. Jag tror att det många gånger är osäkra tjejer med bristande självförtroende som söker sig till äldre killar/män för att få bekräftelse på att de "duger" och därför anstränger sig för att verka så "mogna" som möjligt även fast de i själva verket är småflickor innerst inne.
Har många tjejpolare som kan bekräfta samma som jag själv upplever, att det egentligen oftast är först runt 25-30 som de flesta tjejer är så självsäkra, självständiga, och trygga i sig själva så att de verkligen vet vilken typ av partner de vill ha och vilka krav de är beredda att ställa.
Undantag finns givetvis, men det känns mer som att ett stort bekräftelsebehov är närmare den generella sanningen till stora åldersskillnader än att tjejer "mognar" snabbare...