• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Mini Rambo
    Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 23:06:40 följande:
    lite ot, tjejen säger att hon tror att hon vet vem du e hehe..
    tbx till topic, oavsett hur gammal du e så e de kärlek som räknas. e ni lyckliga så varför inte? ha inte bråttom me barn o sånt bara
    !!!! OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT !!!!

Haha jasså? Du får säga åt henne att pm:a mig här på fl.
    Men nu ska jag sova, godnatt!
  • Mini Rambo
    Anonym skrev 2011-09-14 00:03:17 följande:
    Vad spelar det för roll om det är så stor ålderskillnad, är det något som skadar dig på något sätt TS? Jag tror inte det.

Älskar man varandra, så varför inte? Som dom flesta kanske vet så mognar killar lite senare än tjejer, kanske är det därför det finns många tjejer som väljer att vara tillsammans med äldre killar? För att vara tillsammans med någon på samma nivå som en själv?

Min bästa kompis är 22 och hennes kille är 10 år äldre än henne. Dom har varit tillsammans i snart 4 år (dom var alltså 18 och 28 när dom träffades) och har barn och lever lyckligt ihop.

När min mammas kusin var 15 år förlovade hon sig med en 15 år äldre kille och dom är fortfarande tillsammans, 30 år senare!

Älskar man varandra, so go for it!
  • Friedegard
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 23:19:31 följande:
    Södra sidan är söder om Sthlm, alltså Stuvsta, Huddinge, Fleminsgberg, Tumba, Södertälje och allt det där.
    Ja i mina ögon är ju just det jag beskriver "trendigast" eftersom det är de jag jämt ser.

Det är de där som är så konstigt, bara för hon är myndig är det okey?
    Men paret här i tråden (76an & 93an) är inte okay därför att...? Hon är inte myndig? Han har barn? Hon har inte gått klart skolan..?

Halvt ot..
    Det här med att det är okey helt plötsligt med åldersskillnad när man är äldre verkar vara som att skaffa barn tidigt i ett förhållande. Två vänner till mig, 19 & 20år gamla, vart gravida när dem bara varit tillsammans i 6mån, alla höjde på ögonbrynet och försökte övertala dem till abort. Men när en släkting till mig 36 & 38år gamla vart gravida efter knappt 6mån så var alla överlyckliga för deras skull. I don't get it. På riktigt, jag fattar verkligen inte.
    Kan ju tillägga att det går mycket bättre för det yngre paret än det äldre!
    Vad är det du inte förstår? Att ett par som närmar sig 40 så är det kanske deras sista chans för att få barn men när man är 20 så begränsar man sig istället när man skaffar barn. 

Och ja det är konstigt med en karl som är över 30 som har en tjej som inte är myndig....just för att hon inte har uppnått den åldern.  
  • fenja
    Anonym skrev 2011-09-14 00:03:17 följande:
    Som dom flesta kanske vet så mognar killar lite senare än tjejer, kanske är det därför det finns många tjejer som väljer att vara tillsammans med äldre killar? För att vara tillsammans med någon på samma nivå som en själv?

Öh, jaha?!

Så jag då som är tillsammans med en sju år yngre kille, skulle det betyda att han mognat extremfort för att vara kille och att jag är ovanligt omogen för att vara tjej?!  

Vi var 24 och 31 när vi träffades, och idag sju år senare är vi 31 och 38, har snart (inom en vecka) tre barn och villa/volvo/vovve.

Han är fortfarande väldigt omogen på många sätt, men mer mogen på andra. Själv har jag alltid fått höra att jag resonerat väldigt moget, men just ett ordnat familjeliv har jag inte direkt varit intresserad av tidigare.

Det där med att killar "mognar" fortare än tjejer och att tjejer därför dras till äldre killar tror jag faktiskt är larv. Jag tror att det många gånger är osäkra tjejer med bristande självförtroende som söker sig till äldre killar/män för att få bekräftelse på att de "duger" och därför anstränger sig för att verka så "mogna" som möjligt även fast de i själva verket är småflickor innerst inne.

Har många tjejpolare som kan bekräfta samma som jag själv upplever, att det egentligen oftast är först runt 25-30 som de flesta tjejer är så självsäkra, självständiga, och trygga i sig själva så att de verkligen vet vilken typ av partner de vill ha och vilka krav de är beredda att ställa.

Undantag finns givetvis, men det känns mer som att ett stort bekräftelsebehov är närmare den generella sanningen till stora åldersskillnader än att tjejer "mognar" snabbare...
  • Hallon o Blåbär
    La Lola skrev 2011-09-13 15:28:05 följande:
    Men en 15-åring o en 30-åring är ok alltså?
    Självklart inte. En 15 åring med en 30 åring anser jag vara fel.
    Dock tycker jag inte att en 30 åring och 45 åring är fel.
    Ju äldre man blir destu längre åldersskillnad kan det ju vara men inte för hög (30-70år är fel)

Är man 15 anser jag att man kan hålla sig till dom under 25 år.
    Förutsatt att 15-åringen beter sig äldre, 25-åringen( eller 20 åringen) beter sig yngre så att dom är på samma nivå.
  • sextiotalist

Vet inte, men jag har två vänner som har haft sådana förhållande (då var de de unga)
    Det höll länge och jag är säker på att det var uppriktig kärlek från båda hållen.
    De fick barn tillsammans också, den ena ett barn och den andra två barn.

Det sprack till slut, men det var inte åldersskillnaden, utan att båda mina vänner blev äldre och det var i båda fallen deras första längre förhållande.

• LillaLady
    fenja skrev 2011-09-14 07:27:10 följande:

Öh, jaha?!

Så jag då som är tillsammans med en sju år yngre kille, skulle det betyda att han mognat extremfort för att vara kille och att jag är ovanligt omogen för att vara tjej?!  

Vi var 24 och 31 när vi träffades, och idag sju år senare är vi 31 och 38, har snart (inom en vecka) tre barn och villa/volvo/vovve.

Han är fortfarande väldigt omogen på många sätt, men mer mogen på andra. Själv har jag alltid fått höra att jag resonerat väldigt moget, men just ett ordnat familjeliv har jag inte direkt varit intresserad av tidigare.

Det där med att killar "mognar" fortare än tjejer och att tjejer därför dras till äldre killar tror jag faktiskt är larv. Jag tror att det många gånger är osäkra tjejer med bristande självförtroende som söker sig till äldre killar/män för att få bekräftelse på att de "duger" och därför anstränger sig för att verka så "mogna" som möjligt även fast de i själva verket är småflickor innerst inne.

Har många tjejpolare som kan bekräfta samma som jag själv upplever, att det egentligen oftast är först runt 25-30 som de flesta tjejer är så självsäkra, självständiga, och trygga i sig själva så att de verkligen vet vilken typ av partner de vill ha och vilka krav de är beredda att ställa.

Undantag finns givetvis, men det känns mer som att ett stort bekräftelsebehov är närmare den generella sanningen till stora åldersskillnader än att tjejer "mognar" snabbare...

Det finns ju självklart undantag på att vissa mognar tidigare än andra. Men varför skulle det vara larv?
    När jag var 15 år så tyckte jag inte att de 15åriga killarna va så himla mogna. 19åriga killar var betydligt mognare. Som jag nu när jag är 19 inser att de inte alls är, Jag söker hellre efter killar som är 2-5 år äldre än mig just för att det är mognare än de 19åriga killar jag har i min närhet.
    Dum spiro, spero
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2011-09-13 10:10:44 följande:
    20 kan jag också förstå, även om jag tycker att den åldersskillnaden är lite väl också. 20 och 30 är ganska stor åldersskillnad ändå.

Men speciellt de som är tillsammans med tonåringar, vad ser de egentligen?
    men det är ju samma sak om nån som är 30 ihop med en 40 åring de är  10 års skillnad där med.
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2011-09-14 08:33:39 följande:
    men det är ju samma sak om nån som är 30 ihop med en 40 åring de är  10 års skillnad där med.
    Och min mormor som var gift med en nästan 30 år äldre man och enligt alla (inte bara enligt henne själv) så var det äkta kärlek mellan dom två.
  • elinos

vadå varför?:S För att i många fall så är man kanske kär? Jag är 19 år och är ihop med en man som snart fyller 33, varför är han ihop med mig? min kile svarar såhär på din fråga: kvinnor i hans ålder är tråkiga och bryr sig bara om sitt yrke. oftast är de bittra. men sen så är jag kär i dig och trots åldersskillnaden har vi lätt att förstå varandra o mkt  grejer gemensamt. Jag har haft andra förhällande med män där åldersskillnaden är betydligt mer och har inte kännts konstigt alls. Och för att inte tala om sexlivet som blir så mkt bättre med en som är äldre och de har inte klagat heller.. Men som idag har jag och min man flyttat ihop och vi har en gemensam dotter tillsammans och allt funkar så bra så.

Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar