Zafirah skrev 2011-09-14 10:41:08 följande:
Varför lägger du dig ens i? Jag undrar verkligen varför man på fritiden funderar så mycket kring 2 vuxna personers ålder att man t.o.m går till såna längder att man skapar en tråd om det på ett internetforum.
Och brukar du fråga om ålder på folk titt som tätt, eller hur vet du detaljerna kring just det?
Jag tror det har många orsaker; kultur, religion, uppväxt, komplex, kärlek m.m. Alla har olika skäl till varför de är tillsammans med just den personen, och kanske har vissa "bättre" skäl än andra.
Syftar då främst på exempelvis; ett par som är tillsammans för att de är kära helt enkelt, vs ett par där den ena har "daddy issues".
Jag är rätt ung och min man är 9 år äldre än mig. Vi gifte oss unga, vi har 2 barn ihop. Vi har alltid varit lyckliga med varann, vi trivs med varandras sällskap, vi har samma typ av humor, intressen och religion.
Jag lägger mig inte i. Jag har en fundering, som jag undrar över. Jag tycker inte att jag får varken vettiga eller relevanta svar. Jag är inte intresserad av tonåringarna som säger att jag är så mogen. Killarna i min ålder är så barnsliga. Det förstår jag, det är så tonåringar är.
Jag vill veta hur det kommer sig att en vuxen människa väljer en sådan ung person, som knappt är vuxen, att inleda ett förhållande med.