• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Micaela89

det beror väl på hur man är som personer också? behöver ju inte vara så att personen går och verkligen LETAR efter någon som är yngre utan det bara blir så...själv var jag 19 när jag träffade min kille som var 31. vi hade en massa gemensamt och vi fattade tycke för varandra på en gång och det blev kärlek snabbt. vissa kompisar rynkade på näsan men det sket vi i. det har dom ändå ingenting med att göra! dessutom ser han yngre ut och är inte direkt "gammal" i sättet och jag kanske är ganska mogen för min ålder.
    vad jag vill säga i alla fall är att vi har det jättebra, varit förlovade i två år, vi ska ha barn i mars och om lite mer än en månad gifter vi oss. :)
    ålern är absolut ingenting vi tänker på.
    man KAN faktiskt ha mycket gemensamt fast det skiljer flera år!

• Boll
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 11:08:28 följande:
    Jag tycker inte att 9år äldre mycket äldre.
    Vissa tänder på äldre, andra på yngra, vissa på feta, andra på smala. Jag tänder på äldre.
    Jag tycker att killar i min egen ålder är alldeles för omogna för min smak.
    Jag kommer dessutom mycket bättre överens med äldre.

Så varför ska jag inte satsa på äldre? Varför slösa min tid på att hitta nån som är bland dem där 4,000000+- pers när jag vet vad jag själv passar bäst ihop med.
    Du tror alltså på fullaste allvar att det finns 4 miljoner killar i din ålder, i Sverige? Intressant.
  • Zafirah

Varför lägger du dig ens i? Jag undrar verkligen varför man på fritiden funderar så mycket kring 2 vuxna personers ålder att man t.o.m går till såna längder att man skapar en tråd om det på ett internetforum.
    Och brukar du fråga om ålder på folk titt som tätt, eller hur vet du detaljerna kring just det?

Jag tror det har många orsaker; kultur, religion, uppväxt, komplex, kärlek m.m. Alla har olika skäl till varför de är tillsammans med just den personen, och kanske har vissa "bättre" skäl än andra.
    Syftar då främst på exempelvis; ett par som är tillsammans för att de är kära helt enkelt, vs ett par där den ena har "daddy issues".

Jag är rätt ung och min man är 9 år äldre än mig. Vi gifte oss unga, vi har 2 barn ihop. Vi har alltid varit lyckliga med varann, vi trivs med varandras sällskap, vi har samma typ av humor, intressen och religion.

• Kattdamen
    Zafirah skrev 2011-09-14 10:41:08 följande:
    Varför lägger du dig ens i? Jag undrar verkligen varför man på fritiden funderar så mycket kring 2 vuxna personers ålder att man t.o.m går till såna längder att man skapar en tråd om det på ett internetforum.
    Och brukar du fråga om ålder på folk titt som tätt, eller hur vet du detaljerna kring just det?

Jag tror det har många orsaker; kultur, religion, uppväxt, komplex, kärlek m.m. Alla har olika skäl till varför de är tillsammans med just den personen, och kanske har vissa "bättre" skäl än andra.
    Syftar då främst på exempelvis; ett par som är tillsammans för att de är kära helt enkelt, vs ett par där den ena har "daddy issues".

Jag är rätt ung och min man är 9 år äldre än mig. Vi gifte oss unga, vi har 2 barn ihop. Vi har alltid varit lyckliga med varann, vi trivs med varandras sällskap, vi har samma typ av humor, intressen och religion.
    Jag lägger mig inte i. Jag har en fundering, som jag undrar över. Jag tycker inte att jag får varken vettiga eller relevanta svar. Jag är inte intresserad av tonåringarna som säger att jag är så mogen. Killarna i min ålder är så barnsliga. Det förstår jag, det är så tonåringar är.

Jag vill veta hur det kommer sig att en vuxen människa väljer en sådan ung person, som knappt är vuxen, att inleda ett förhållande med.
  • Micaela89

tycker mest att det verkar vara du som inte lyssnar när vi försöker förklara hur det är i våra fall...

• Micaela89

dessutom brukar man väl inte "välja" vem man bir kär i?

• Kattdamen
    Micaela89 skrev 2011-09-14 10:56:52 följande:
    tycker mest att det verkar vara du som inte lyssnar när vi försöker förklara hur det är i våra fall...
    Men du är inte en äldre person som är tillsammans med en så pass ung människa. Jag är inte intresserad av din syn på saken.
  • Micaela89

nehej? men jag är fortfarande tillsammans med en äldre man och kanske vet hur han tänker?
    så vi yngre får inte försvara våra förhållanden när vi tycker att det du skriver är skevt?

• Zafirah
    Kattdamen skrev 2011-09-14 10:50:42 följande:
    Jag lägger mig inte i. Jag har en fundering, som jag undrar över. Jag tycker inte att jag får varken vettiga eller relevanta svar. Jag är inte intresserad av tonåringarna som säger att jag är så mogen. Killarna i min ålder är så barnsliga. Det förstår jag, det är så tonåringar är.

Jag vill veta hur det kommer sig att en vuxen människa väljer en sådan ung person, som knappt är vuxen, att inleda ett förhållande med.
    "Jag har en fundering"... En fundering som inte blivit besvarad trots 25 sidor med svar? Det verkar lite fanatiskt. Har din man bedragit dig med en ung kvinna, eller varför undrar du så, att det är på gränsen till besatthet?
  • Anonym
    Micaela89 skrev 2011-09-14 10:56:52 följande:
    vet du det är rätt många som ändrar sig senare i livet och undrar vad de höll på och vill ha saker ogjort. Så det du tycker är bra nu behöver inte betyda att du tycker är bra sen...
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar