Mini Rambo skrev 2011-09-13 22:57:07 följande:
Ja alla har ju olika syn på hur det är idag. Min bild av samhället är från den södra sidan. Sen vet jag inte hur det är hos er. Men hos oss springer 12-14åringar och köper cigg på olika butiker. Dem springer runt med höga klackar och löshår i samma prisklass som en nyare mobiltelefon och sminkar sig bättre än många andra, dem varken beteer eller ser ut som tonåringar.
Det är inte konstigt att jag har råkat bjuda yngre tjejer på cigg, och ja det är dumt av mig att röka i huvudtaget som någon "typ" påpekade.
Men i vilket fall, att någon tycker att ungdomarna är skötsamma, andra tycker att jag ska växa upp och att jag är född i mindre fina miljöer osv. Ni har era åsikter, jag har mina.
Nu är vi lite väl OT, så tillbaks till varför äldre väljer yngre.
Jag kan skriva en hel lista eftersom jag är lycklig med min 9år äldre kille, men det är era åsikter jag är intresserad av när det kommer till topic.
Självklart har vi våra olika åsikter!
Det är bara lite svårt att hänga med i ditt resonemang när man själv inte är van vid att se 13-14-åringar som klär sig och lever som om de vore gatflickor. Och vad menar du med "södra sidan"?
Men självklart är det så att det finns "alla" sorters ungdomar och har alltid funnits. Frågan handlar mest om vad som är vanligast eller "trendigast" för tillfället. Men i mindre bemedlade förorter, är det ju inte direkt ovanligt att 12-åringar både kör moped och begår småbrott, så jag kan förstå vad du menar. Det är dock inte dessa miljöer jag brukar röra mig i och jag tror inte att det är "normen". Snarare brukar väl dessa klassas som ungdomar i riskzonen.
Själv pluggade jag en gång ihop med en tjej som var 20 och hennes kille var 29, de träffades när hon var 18. Inget konstigt med det, men då är ju båda ändå vuxna.