• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Mini Rambo
    mylife skrev 2011-09-13 21:01:21 följande:
    Jag skulle aldrig tillåta att min 15-åriga dotter var ihop med någon som är över 20 helst inte ens 18. Vad är det för killar som är ihop med 15-åringar och själva är över 20. Det kan ju inte stå rätt till där uppe.
    Jag går inte ut med min egen ålder men min pojkvän är 9år äldre än mig, och mina föräldrar säger inget negativt om det?
    Min mamma tycker om honom, hon är glad att jag träffade honom, hon VET att jag passar så mycket bättre med äldre killar istället för grabbar i min egen ålder. Och hon vet dessutom att jag väljer umgänge i 25-30års ålder eftersom jag tycker om deras sällskap mer. Inte f*n förbjuder hon mig att träffa varken pojkvän eller vänner pga deras ÅLDER! Dummaste JAG har hört.
  • oOOo  oOOo
    Kattdamen skrev 2011-09-13 09:48:11 följande:
    Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?
    Antar att de ser ungefär samma saker som alla andra.
  • LivL

En familjemedlem träffade sin "man" när hon var 14, han var nio år äldre.

Hon är HELT tvärtemot alla andra i familjen, lever precis som "Sara" i den där tråden.

Vi har nu inte hört något från D på flera år då de flyttat långt bort och sagt upp kontakten. Barnen får inte träffa mormor

• DeathByPickles
    oOOo oOOo skrev 2011-09-13 21:13:15 följande:
    Antar att de ser ungefär samma saker som alla andra.
    De flesta människor runt trettio år ser ett BARN när de tittar på en femtonåring, inte en potentiell partner.
    Möjligtvis ett barn som kommer att växa upp att bli en osedvanligt vacker man eller kvinna... men fortfarande en tonåring, en människa som ine är riktigt vuxen.
    Jag hänger (egentligen) bara här för att jag blivit blockad på flashback.
  • Anonym

Jag är tjej och närmar mig 30 (29) och hade förra sommaren ett förhållande några månader med en kille på 17 år. Vi möttes på en fest och han flirtade massor och han var så fin så vi hamnade i säng första natten och bytte telefån nummer och smsade en massa och bestämde oss för att gå ut på date och jag frågade om han ville följa med ut på krogen till helgen men då sa han att han inte var gammal nog... Jag höll på att tappa hakan men vi fortsatte träffas och var tillsammans ett halvår innan jag gjorde slut pga en flytt till en annan stad.

Nu är jag sambo med en kille som är 3 år äldre och oxå har barn sen tidigare och allt är så mycket enklare man tänker på samma saker och ingen ifrågasätter, men den yngre ångrar jag inte det var ett underbart halvår.

• Anonym
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 21:07:59 följande:
    Jag går inte ut med min egen ålder men min pojkvän är 9år äldre än mig, och mina föräldrar säger inget negativt om det?
    Min mamma tycker om honom, hon är glad att jag träffade honom, hon VET att jag passar så mycket bättre med äldre killar istället för grabbar i min egen ålder. Och hon vet dessutom att jag väljer umgänge i 25-30års ålder eftersom jag tycker om deras sällskap mer. Inte f*n förbjuder hon mig att träffa varken pojkvän eller vänner pga deras ÅLDER! Dummaste JAG har hört.
    eftersom det skiljer 9 år och pojkvännen närmar sig 30 så bör ju du vara 18-19.
  • Försök inte
    Anonym skrev 2011-09-13 21:17:53 följande:
    Jag är tjej och närmar mig 30 (29) och hade förra sommaren ett förhållande några månader med en kille på 17 år. Vi möttes på en fest och han flirtade massor och han var så fin så vi hamnade i säng första natten och bytte telefån nummer och smsade en massa och bestämde oss för att gå ut på date och jag frågade om han ville följa med ut på krogen till helgen men då sa han att han inte var gammal nog... Jag höll på att tappa hakan men vi fortsatte träffas och var tillsammans ett halvår innan jag gjorde slut pga en flytt till en annan stad.

Nu är jag sambo med en kille som är 3 år äldre och oxå har barn sen tidigare och allt är så mycket enklare man tänker på samma saker och ingen ifrågasätter, men den yngre ångrar jag inte det var ett underbart halvår.
    Jaha, ett underbart halvår. Hur tog han det när det tog slut? Tog han det som en vuxen? Hur mådde han? Jag menar han har knappast den erfarenheten som en vuxen snart medelålders kvinna har. Han är i stort sett fortfarande ett barn.
  • oOOo  oOOo
    DeathByPickles skrev 2011-09-13 21:17:25 följande:
    De flesta människor runt trettio år ser ett BARN när de tittar på en femtonåring, inte en potentiell partner. 
    Tja, var det så enkelt så hade ju inte systemet behövt kolla leg
  • Försök inte
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 21:07:59 följande:

Är du 15 år?

Jag har en son som är runt 25 år samt bonusdöttrar som är 15 och 16 år. Jag kan bara utgå ifårn min sons kommentarer och hans vänners. Att hänger man runt med 15-åringar när man är i den åldern då har man inte alla hemma som man brukar säga. Bonusdöttrarna tycker att de är "gamla".

Nej, jag skulle inte tillåta det. Jag skulle tycka att det var ngt fel på killen om han hängde efter en 15-åring och själv var 25.  
  • Försök inte
    LivL skrev 2011-09-13 21:15:56 följande:
    En familjemedlem träffade sin "man" när hon var 14, han var nio år äldre.

Hon är HELT tvärtemot alla andra i familjen, lever precis som "Sara" i den där tråden.

Vi har nu inte hört något från D på flera år då de flyttat långt bort och sagt upp kontakten. Barnen får inte träffa mormor

Hjärntvättad troligtvis.
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar