• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2011-09-13 16:08:22 följande:
    Nej. Har dock aldrig träffat varken en 15-åring eller en 20-åring som är så pass mogna att jag skulle kunna tänka mig ett förhållande med dessa.
    Men herregud, du är ju kvinna. Eller hur? Visst, det finns äldre kvinnor som tycker om yngre killar (-20år) också, men i regel brukar det väl ändå vara män som dras till yngre tjejer. Eller har jag helt fel?
    Yngre killar är oftast väääldigt omogna, eftersom vi tjejer i regel mognar fortare än vad killar gör...
    Så det är väl då inte så konstigt om du inte hittat någon kille i den åldern som passar dig...

Hur kommer det sig att du frågar egentligen? Är du avundsjuk på att vi yngre kvinnor "stjäl" alla riktiga män? Drömmer
  • duvetmia

Kattdamen skrev 2011-09-13 16:29:51 följande:
    Nej, och jag funderar på hur det kommer sig att folk får för sig att bli tillsammans med någon så ung. Är det för att de vill ha någon att styra över? Att de är mentalt omogna?

Att yngre vill ha en äldre kan jag förstå. De tror de är mognare än vad de är, de vill ha någon som kan styra, och vill leka vuxna.

Men vadå "leka vuxen", när man är 20 är man väl ändå vuxen?

Jag skulle vara tillsammans med min sambo även om han var lika gammal som mig. Det är inte åldern det handlar om utan personligheten. 
    Kattdamen skrev 2011-09-13 16:08:22 följande:
    Nej. Har dock aldrig träffat varken en 15-åring eller en 20-åring som är så pass mogna att jag skulle kunna tänka mig ett förhållande med dessa.
    Du har säkerligen träffat en hel del karlar i din egen ålder som du inte heller kan tänka dig att ha ett förhållande med.

• miimma

Fast, det är dessutom inte bara yngre som "tror" dom är mognare än dom är. Kan lika gärna gälla dig. Dra inte alla över en kam...

Är själv mogen för min ålder, har alltid varit, och det är inget jag själv påstår. Är tillsammans med en som är 30 och jag är själv 18, och vi väntar barn. Det fungerar perfekt, det är inte olikt något annat förhållande alls. Ingen av oss är mer omogen än den andra.

Så det du skriver här förstår jag inta varför du ens bryr dig om, eftersom du inte verkar lyssna på svaren du får.

Förstår inte riktigt att du ens lägger ner tid på detta, det är upp till var och en, sköt du ditt, så sköter alla andra sitt...    

It's a child, not a choice <3
  • Jaja88

Jag har bara läst ts, men det är väl ändå stor skillnad på 15 eller 20?

När man är 20 år man ju vuxen ju! När jag var 20 så hade jag både jobb, lägenhet sambo och allt sånt!

Nu är jag 23 och har fortfarande samma sambo fast nu har vi en villa och en son också!

• Polly S

jag har inga problem med åldersskillnad, men då mellan vuxna människor.

jag undrar precis som TS vad vuxna ser i barn?
    (jag träffar 15-16-åringar varje dag, och hur smarta, mogna  och trevliga de än är så är de inte vuxna)

• sötarara
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 11:08:28 följande:
    Jag tycker inte att 9år äldre mycket äldre.
    Vissa tänder på äldre, andra på yngra, vissa på feta, andra på smala. Jag tänder på äldre.
    Jag tycker att killar i min egen ålder är alldeles för omogna för min smak.
    Jag kommer dessutom mycket bättre överens med äldre.

Så varför ska jag inte satsa på äldre? Varför slösa min tid på att hitta nån som är bland dem där 4,000000+- pers när jag vet vad jag själv passar bäst ihop med.
    Instämmer till fullo!
  • sollo

jag är 19 och min sambo är 33 vi har en 7månaders bebis och för oss funkar allt jätte bra flera av mina vänner är tillsammans med äldre. vad är problemet? det handlar om personlighet inte åldern

• Anonym (4)

Jag blev ihop med min man några dagar innan jag skulle fylla 17 och då var han 28. Vi hade sett varandra första gången en månad tidigare. Det var 3,5  år sedan och vi har varit gifta i drygt ett år. Vi har samma värderingar och passar helt enkelt ihop och vi blev kära vid första ögonkastet. Min man har sagt att han trodde att jag var i alla fall över 20 år när vi träffades och faktiskt tyckte att det inte var helt bekvämt att jag var så ung som jag var, men eftersom han älskar mig så flydde han inte för det...

• supermode

Men hur många 30+are är ihop med 15 åringar då? det existerar ju knappt ens. 

• Anonym (ung fru)

Tror ni missförstår TS. Jag tror inte TS stör sig på själva åldersskillnaden i sig utan mer på hur gammal (ung) den yngsta parten är.

Jag är 35 och min man är 46 = 11 års skillnad. Det är inget som varken vi eller omgivningen regerar på men om jag varit 15 och min man 26 är sitsen helt annorlunda. Om man är en normalt funtad 26-åring är man på en helt annan plats i livet än när man är 15. Det är i princip omöjligt att föhållandet blir på "lika villkor".

Man ÄR ett barn när man är 15 och då tycker jag inte det är ok att en 26 är ihop med denna 15-åring.      

Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar