• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Mellamella

Sålänge båda parter är vuxna tycker jag det är helt okej, även om jag har lite svårt att förstå mig på vad t.ex en femtioåring har gemensamt med en tjugoåring...
    Men när vuxna intresserar sig för och till och med riktar in sig på små femtonåringar, då är det uppenbarligen någon som inte riktigt stämmer.

Thats my story and I'm sticking to it
  • Anonym (lol)

Det kan inte vara så att HON är 93:a och född sent på året vilket innebär att hon är 17!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NU!!!!!!!!!!!! och fyller 18 iår!!!!

• Kattdamen
    Anonym (lol) skrev 2011-09-13 14:22:17 följande:
    Det kan inte vara så att HON är 93:a och född sent på året vilket innebär att hon är 17!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NU!!!!!!!!!!!! och fyller 18 iår!!!!
    Flickvännen var snart 17. Du får det inte till det hur du än försöker.
  • La Lola
    Anonym (lol) skrev 2011-09-13 14:22:17 följande:
    "joo, jag är strax över 30 och min flickvän och sambo är snart 17"

Han kan ju ha skrivit fel iofs....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Midvinterblot
    Kattdamen skrev 2011-09-13 14:17:53 följande:
    Och du anser att du var mycket mognare än andra i samma ålder då?
    Det är ju olika, jag är en väldigt mogen 22åring som tar hand om allt hemma, barn, mat, har jobb, djur, bakar o pysslar och vissa i min ålder bor hemma och gör inte ett skit.
    När jag var 15 var jag så pass mogen att jag kunde sköta ekonomi, hushåll och skola.

Mognaden sitter inte i åldern! Beror nog på helt andra faktorer. 

När min karl o ja träffades var han 22 och jag 18. Jag visste hur man sköter hushåll och allt och han kunde inte ens tvätta..  
  • Kattdamen
    Midvinterblot skrev 2011-09-13 14:33:26 följande:
    Det är ju olika, jag är en väldigt mogen 22åring som tar hand om allt hemma, barn, mat, har jobb, djur, bakar o pysslar och vissa i min ålder bor hemma och gör inte ett skit.
    När jag var 15 var jag så pass mogen att jag kunde sköta ekonomi, hushåll och skola.

Mognaden sitter inte i åldern! Beror nog på helt andra faktorer. 

När min karl o ja träffades var han 22 och jag 18. Jag visste hur man sköter hushåll och allt och han kunde inte ens tvätta..  
    Så det är enbart det som definierar mogen?
  • Midvinterblot
    Kattdamen skrev 2011-09-13 14:35:19 följande:
    Så det är enbart det som definierar mogen?
    haha nej, men sättet och tänka och ansvarstagande. Kan man inte ta ansvar så kan man ju knappast sköta pengar, barn och jobb eller?
  • angeiica
    Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 11:58:33 följande:
    joo, jag är strax över 30 och min flickvän och sambo är snart 17
    jag antar att du skrev karl 76 för att du är född 76 och 35 är inte strax över 30, det är 18 år mellan dig och din tjej. DET är för stor ålderskillnad. Det är bara äckligt att se såna par på stan.
  • Kattdamen
    Midvinterblot skrev 2011-09-13 14:38:29 följande:
    haha nej, men sättet och tänka och ansvarstagande. Kan man inte ta ansvar så kan man ju knappast sköta pengar, barn och jobb eller?
    Fast iofs så tycker de flesta tonåringar att de är mer omogna än andra. När man väl kommer upp i åldern inser man att så inte var fallet. Man är väldigt svart eller vitt tänkande som ung.
  • IsDimma

Jag är 26 och har väldigt lite gemensamt med den enda tonåring (19) jag umgås med (hon är ändå rätt lik mig som jag var som tonåring men det känns sååå längesen) och har svårt att se att jag skulle passa ihop känslomässigt med någon så ung. Men å andra sidan så kunde jag ju gå extremt långt åt andra hållet med en äldre man så varför inte. Man vet ju aldrig.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar