• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • La Lola

O fortfarande så kan ju Ts ha en viss förståelse när det gäller en 20-åring o en 30-åring.

Men båda vi två undrar vad i hela friden en 30-åring ser hos en 15-åring.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kattdamen
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 11:02:48 följande:
    Det är en åldersskillnad.
    Jag kan fråga min karl varför han vill vara med mig, om du vill få synen från en vuxen karl varför han har valt en ung flickvän.
    Jag undrar varför en vuxen människa väljer att bli tillsammans med en person som är så pass väldigt ung. Så att de är barn eller knappt vuxna. Det kvittar om det är män eller kvinnor.

Det är alltså så att det hänger på åldern för din del?
  • Kattdamen

Ja, 20-åringar förstår jag bättre. Även om när jag tänker på att bli tillsammans med någon runt 20 så skulle det kännas väldigt konstigt.

Därför jag undrar, jag ser 20-åringar som ganska små.

• TEDDEN
    Kattdamen skrev 2011-09-13 11:02:39 följande:
    När båda är vuxna, anser jag att åldersskillnad inte är några som helst problem.

Nej, jag har inte blivit lämnad för en yngre förmåga. Lyckligt gift.
    Men varför skulle det någonsin vara ett problem?
    Vad är det som säger att man inte utvecklas och mognar tillsammans? Måste man vara "klar" när man inleder ett förhållande. Isåfall är det ju högst märkligt att det ens finns ett (1) fungerande förhållande i världen.  
  • Kattdamen
    TEDDEN skrev 2011-09-13 11:06:24 följande:
    Men varför skulle det någonsin vara ett problem?
    Vad är det som säger att man inte utvecklas och mognar tillsammans? Måste man vara "klar" när man inleder ett förhållande. Isåfall är det ju högst märkligt att det ens finns ett (1) fungerande förhållande i världen.  
    Hur kommer det sig då att en del unga tjejer anser att de inte kan vara tillsammans med unga killar, om man utvecklas och mognar tillsammans?
  • Mini Rambo
    Kattdamen skrev 2011-09-13 11:01:45 följande:
    Men du verkar ju anse att för att vara en riktig man måste man vara mycket äldre? Det är väl ändå ganska åldersfixerat?
    Jag tycker inte att 9år äldre mycket äldre.
    Vissa tänder på äldre, andra på yngra, vissa på feta, andra på smala. Jag tänder på äldre.
    Jag tycker att killar i min egen ålder är alldeles för omogna för min smak.
    Jag kommer dessutom mycket bättre överens med äldre.

Så varför ska jag inte satsa på äldre? Varför slösa min tid på att hitta nån som är bland dem där 4,000000+- pers när jag vet vad jag själv passar bäst ihop med.
  • Mini Rambo
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 11:08:28 följande:
    Jag tycker inte att 9år äldre *ÄR* mycket äldre.
  • TEDDEN
    Kattdamen skrev 2011-09-13 11:07:16 följande:
    Hur kommer det sig då att en del unga tjejer anser att de inte kan vara tillsammans med unga killar, om man utvecklas och mognar tillsammans?
    Det är helt irrelevant för diskussionen. Alla har olika preferenser, precis som att jag tycker om fisk men ogillar korv.

Det finns inget rätt eller fel när det gäller relationer!   
  • Mini Rambo
    TEDDEN skrev 2011-09-13 11:10:59 följande:
    Det är helt irrelevant för diskussionen. Alla har olika preferenser, precis som att jag tycker om fisk men ogillar korv.

Det finns inget rätt eller fel när det gäller relationer!   
  • Anonym (?)

Alltså, undrar du verkligen allvarligt detta?
    Du undrar jag : varför är du tillsammans med en i din egna ålder?
    Varför bryr du dig bara om åldern?
    Varför bryr du dig inte om hur den andra människan är?

Om du träffar en helt underbar person , låt oss säga att du tror han är 2 år äldre än dig, en fräsh urläcker och helt fantastisk personlighet. Du går på dejter, faller pladask för honom, efter några veckor råkar du se hans ID kort.
    OJ han är 10 år äldre än dig, låt oss säga att du är 19 och han då är 29 - slutar du träffa honom bara för att det skiljer 10 år? Eller låter du dig följa ditt hjärta?

Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar