• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Mini Rambo
    La Lola skrev 2011-09-13 10:54:28 följande:
    Alltså...kalla de gärna något annat eftersom moral är något bra att ha.
    Ts kallar jag dock nyfiken o vetgirig.
    Men hon verkar få få svar på sin fundering......
    Riktade inte "moraltanter" mot enbart ts, utan mot alla som stör sig på åldersskillnad.
  • La Lola
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 10:56:16 följande:
    Riktade inte "moraltanter" mot enbart ts, utan mot alla som stör sig på åldersskillnad.
    Fast fortfarande så moral något bra.
    Du har också moral. Det har de flesta människor.

Jag skrev aldrig att det var enbart mot Ts.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • TEDDEN

TS

Jag undrar lite över din bestämda åsikt i detta. Vad grundar den sig på? Själv blivit lämnad för en yngre förmåga?

Helt ointressant vem som blir kär i vem, enligt mig! Finns det ömsesidig kärlek och respekt så bör väl det vara det allra viktigaste i var mans relationer. Att du sen har en hang up gällande detta är ju synd, trist att du dömer ett förhållande grundat på ålder.

Men just ja, det var ok enligt dig att vara 30 och tillsammans med någon som är 40.

Undrar fortfarande när du tycker att det är ok med ålderskillnad.   

• Mini Rambo
    Kattdamen skrev 2011-09-13 10:54:38 följande:
    Okej, du är ganska åldersfixerad då?
    Nej. Finns ingen bestämt ålder som jag endast håller mig till.
    Det var en slump att min karl är 9år äldre än mig, men vi trivs med varandra, så varför bryta pga åldern?
    Jag har träffat en kille som varit 10år äldre än min nuvarande karl, också en slump att han var såpass mycket äldre.
    Sen har jag träffar flera killar som bara varit 5år äldre än mig, men det håller inte - för jag tycker att dem inte är tillräckligt mogna.

Sen så tänder jag på män, naturligtvis. För annars hade jag ju kunnat nuppat med killar i min ålder och väntat med förhållande tills jag är äldre och en åldersskillnad på 10år är mer accepterad. 
  • Kattdamen
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 10:56:16 följande:
    Jag tror inte du har läst mitt inlägg riktigt rätt. Jag undrar vad man ser i en så ung människa, som inte är vuxen, eller knappt är vuxen. Man utvecklas en hel del mellan 20 och 25, för de flesta är det milsvid skillnad.
  • Mini Rambo
    La Lola skrev 2011-09-13 10:57:39 följande:
    Fast fortfarande så moral något bra.
    Du har också moral. Det har de flesta människor.

Jag skrev aldrig att det var enbart mot Ts.....
    Whatever, jag vill inte diskutera moral, utan åldersskillnad.
  • Kattdamen
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 10:59:50 följande:
    Nej. Finns ingen bestämt ålder som jag endast håller mig till.
    Det var en slump att min karl är 9år äldre än mig, men vi trivs med varandra, så varför bryta pga åldern?
    Jag har träffat en kille som varit 10år äldre än min nuvarande karl, också en slump att han var såpass mycket äldre.
    Sen har jag träffar flera killar som bara varit 5år äldre än mig, men det håller inte - för jag tycker att dem inte är tillräckligt mogna.

Sen så tänder jag på män, naturligtvis. För annars hade jag ju kunnat nuppat med killar i min ålder och väntat med förhållande tills jag är äldre och en åldersskillnad på 10år är mer accepterad. 
    Men du verkar ju anse att för att vara en riktig man måste man vara mycket äldre? Det är väl ändå ganska åldersfixerat?
  • Kattdamen
    TEDDEN skrev 2011-09-13 10:58:59 följande:
    TS

Jag undrar lite över din bestämda åsikt i detta. Vad grundar den sig på? Själv blivit lämnad för en yngre förmåga?

Helt ointressant vem som blir kär i vem, enligt mig! Finns det ömsesidig kärlek och respekt så bör väl det vara det allra viktigaste i var mans relationer. Att du sen har en hang up gällande detta är ju synd, trist att du dömer ett förhållande grundat på ålder.

Men just ja, det var ok enligt dig att vara 30 och tillsammans med någon som är 40.

Undrar fortfarande när du tycker att det är ok med ålderskillnad.   
    När båda är vuxna, anser jag att åldersskillnad inte är några som helst problem.

Nej, jag har inte blivit lämnad för en yngre förmåga. Lyckligt gift.
  • Mini Rambo
    Kattdamen skrev 2011-09-13 11:00:32 följande:
    Jag tror inte du har läst mitt inlägg riktigt rätt. Jag undrar vad man ser i en så ung människa, som inte är vuxen, eller knappt är vuxen. Man utvecklas en hel del mellan 20 och 25, för de flesta är det milsvid skillnad.
    Det är en åldersskillnad.
    Jag kan fråga min karl varför han vill vara med mig, om du vill få synen från en vuxen karl varför han har valt en ung flickvän.
  • Kattdamen
    La Lola skrev 2011-09-13 10:54:28 följande:
    Alltså...kalla de gärna något annat eftersom moral är något bra att ha.
    Ts kallar jag dock nyfiken o vetgirig.
    Men hon verkar få få svar på sin fundering......
    Det är lite tråkigt, tycker jag.
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar