• TEDDEN

Vuxna tillsammans med tonåringar

Kärlek, gemenskap, vänskap- som i alla relationer?
    Är ålder något som styr känslor? 

• TEDDEN

Det är din åsikt ja, men det är väl totalt ointressant vad du tycker om andras relationer? 

Det är lika ovidkommande som att jag tycker att det är konstigt att en för mig, högst oattraktiv människa är tillsammans med en snygg. Bara mina egna fattiga åsikter som kommer till tals, ingen annan bryr sig.

• TEDDEN
    Kattdamen skrev 2011-09-13 10:09:13 följande:
    Jag undrar ändå varför en vuxen människa vill vara tillsammans med någon som nästan är ett barn.
    Jag svarade på det i mitt första inlägg. 
  • TEDDEN

TS

Är det mer ok att man är tillsammans med någon som är 40 år när man själv är 30 år?  

• TEDDEN
    Kattdamen skrev 2011-09-13 10:20:20 följande:
    För mig, ja. Då är båda vuxna.
    Så vad är enligt dig den "magiska gränsen" för när det är ok med ålderskillnad? 
  • TEDDEN
    Kattdamen skrev 2011-09-13 10:31:05 följande:
    Du är alltså runt 30 och tillsammans med en 15-åring?
    Ja, jag har ett litet harem med små söta pojkar på 15 år. Själv är jag 50. 

• TEDDEN

TS

Jag undrar lite över din bestämda åsikt i detta. Vad grundar den sig på? Själv blivit lämnad för en yngre förmåga?

Helt ointressant vem som blir kär i vem, enligt mig! Finns det ömsesidig kärlek och respekt så bör väl det vara det allra viktigaste i var mans relationer. Att du sen har en hang up gällande detta är ju synd, trist att du dömer ett förhållande grundat på ålder.

Men just ja, det var ok enligt dig att vara 30 och tillsammans med någon som är 40.

Undrar fortfarande när du tycker att det är ok med ålderskillnad.   

• TEDDEN
    Kattdamen skrev 2011-09-13 11:02:39 följande:
    När båda är vuxna, anser jag att åldersskillnad inte är några som helst problem.

Nej, jag har inte blivit lämnad för en yngre förmåga. Lyckligt gift.
    Men varför skulle det någonsin vara ett problem?
    Vad är det som säger att man inte utvecklas och mognar tillsammans? Måste man vara "klar" när man inleder ett förhållande. Isåfall är det ju högst märkligt att det ens finns ett (1) fungerande förhållande i världen.  
  • TEDDEN
    Kattdamen skrev 2011-09-13 11:07:16 följande:
    Hur kommer det sig då att en del unga tjejer anser att de inte kan vara tillsammans med unga killar, om man utvecklas och mognar tillsammans?
    Det är helt irrelevant för diskussionen. Alla har olika preferenser, precis som att jag tycker om fisk men ogillar korv.

Det finns inget rätt eller fel när det gäller relationer!   
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar