Inlägg från: Midvinterblot |Visa alla inlägg
  • Midvinterblot

Vuxna tillsammans med tonåringar

Kattdamen skrev 2011-09-13 14:17:53 följande:
    Och du anser att du var mycket mognare än andra i samma ålder då?
    Det är ju olika, jag är en väldigt mogen 22åring som tar hand om allt hemma, barn, mat, har jobb, djur, bakar o pysslar och vissa i min ålder bor hemma och gör inte ett skit.
    När jag var 15 var jag så pass mogen att jag kunde sköta ekonomi, hushåll och skola.

Mognaden sitter inte i åldern! Beror nog på helt andra faktorer. 

När min karl o ja träffades var han 22 och jag 18. Jag visste hur man sköter hushåll och allt och han kunde inte ens tvätta..  
  • Midvinterblot
    Kattdamen skrev 2011-09-13 14:35:19 följande:
    Så det är enbart det som definierar mogen?
    haha nej, men sättet och tänka och ansvarstagande. Kan man inte ta ansvar så kan man ju knappast sköta pengar, barn och jobb eller?
  • Midvinterblot
    Kattdamen skrev 2011-09-13 14:39:27 följande:
    Fast iofs så tycker de flesta tonåringar att de är mer omogna än andra. När man väl kommer upp i åldern inser man att så inte var fallet. Man är väldigt svart eller vitt tänkande som ung.
    Och vissa är lika dömande och ser svart eller vitt som äldre..Solig

Men varför ifrågasätta? Vill dom vara tillsammans så låt dom vara det. Så länge det inte handlar om pedofili och att de är lyckliga tillsammans så borde det inte spela någon roll?
    Finns ju både mogna/omogna tonåringar och mogna/omogna vuxna. Alla är vi olika o tur är ju de..
  • Midvinterblot
    La Lola skrev 2011-09-13 14:50:01 följande:
    Det kan ju handla om detta annars:
    sv.wikipedia.org/wiki/Hebefili
    Ja men om det skulle handla om det så borde väl männen i detta fall sticka när tjejerna inte är tonåringar längre?
  • Midvinterblot

Hebefili är en dragning till pubertala människor vilket borde betyda dragning till ungdomar i puberteten?
    Om en 50åring är tillsammans med en 30åring så kan du ju knappast kalla det Hebefili?

• Midvinterblot
    La Lola skrev 2011-09-13 15:28:05 följande:
    Men en 15-åring o en 30-åring är ok alltså?
    enligt lag så är det väl det?
  • Midvinterblot
    La Lola skrev 2011-09-13 15:41:02 följande:
    Jag undrade eftersom en 40-åring inte var ok enligt Hallon&Blåbär
    Ok, läste fel vad hon hade skrivit. Dags o ta på sig brillorna Solig
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar