Inlägg från: DeathByPickles |Visa alla inlägg
  • DeathByPickles

Vuxna tillsammans med tonåringar

Anonym (ung fru) skrev 2011-09-13 18:49:31 följande:

Tror ni missförstår TS. Jag tror inte TS stör sig på själva åldersskillnaden i sig utan mer på hur gammal (ung) den yngsta parten är.

Jag är 35 och min man är 46 = 11 års skillnad. Det är inget som varken vi eller omgivningen regerar på men om jag varit 15 och min man 26 är sitsen helt annorlunda. Om man är en normalt funtad 26-åring är man på en helt annan plats i livet än när man är 15. Det är i princip omöjligt att föhållandet blir på "lika villkor".

Man ÄR ett barn när man är 15 och då tycker jag inte det är ok att en 26 är ihop med denna 15-åring.      

+1 från mig.
    En femtonåring ÄR ett barn och jag har otroligt svårt att se vad en människa på styvt tjugo år skulle ha för utbyte av en relation  med en tonåring som inte ens gått ut högstadiet.
    Jag vet att det under mina tonår fanns udda par som bestod av grabbar runt tjugofem som var tillsammans med flickor som var tretton. Jag vet inte. Jag är själv närmare trettio och brorsans äldsta är just över tretton år.... I mina ögon är det utnyttjande trots att de här unga flickorna/pojkarna tror att de är åtråvärda just för att de är 'mogna'.
    Jag hänger (egentligen) bara här för att jag blivit blockad på flashback.
  • DeathByPickles

... och jag fick nog inte riktigt fram vad jag menade i föregående inlägg. Tanken var att jag SER hur stor skillnad det är mellan mig och den här flickan, det här brorsbarnet på tretton år.
    Jag kan inte Någonstans i kroppen finna respekt för den vuxna man som skulle försöka inleda ett förhållande med henne. Inte nu, och inte om två korta år.

• DeathByPickles
    oOOo oOOo skrev 2011-09-13 21:13:15 följande:
    Antar att de ser ungefär samma saker som alla andra.
    De flesta människor runt trettio år ser ett BARN när de tittar på en femtonåring, inte en potentiell partner.
    Möjligtvis ett barn som kommer att växa upp att bli en osedvanligt vacker man eller kvinna... men fortfarande en tonåring, en människa som ine är riktigt vuxen.
  • DeathByPickles
    oOOo oOOo skrev 2011-09-13 21:23:13 följande:
    Tja, var det så enkelt så hade ju inte systemet behövt kolla leg
    Åh, trams! Jag tror nog att de flesta med hyfsad läsförståelse har vett att tolka mitt inlägg utan att spela på korkmattan, så att säga.
    Spendera ett par dagar tillsammans med en femtonåring - umgås i timmar och tala om allt mellan himmel och jord. Tycker du fortfarande att barnrumpan har vad som krävs för att bli en jämnlik, härlig och duglig livspartner? I så fall tror jag att man ska backa ett steg, andas och tala med en terapeut... eller helt enkelt gå vidare i livet och satsa på en partner som befinner sig någonstans i närheten av samma personutveckling.

Tycker man fortfarande att femtonåringen passar....? Då är det dags att vila på hälarna och mogna ett par år. .
  • DeathByPickles
    oOOo oOOo skrev 2011-09-13 21:39:30 följande:
    Vilken femtonåring? Alla femtonåringar är inte lika
    Nej, men alla femtonåringar är femton år,... och om man blir intellektuiellt attraherad av en tidig tonåring när man är trettio tror jag att man borde ta itu med sina Egna problem innan man söker en partner.
  • DeathByPickles
    Anonym skrev 2011-09-13 21:50:06 följande:
    Men generellt sett  tänker nog jag också att en "normal" 30-åring som fastnar för en tonåring, har nån form av problem. Att tycka hon är vacker/attraktiv - ja, det förstår jag absolut. men att i barnet se en jämbördig livspartner...det säger en del om 30-åringen.
    Är absolut på samma våglängd!
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar