Vuxna tillsammans med tonåringar
Tror ni missförstår TS. Jag tror inte TS stör sig på själva åldersskillnaden i sig utan mer på hur gammal (ung) den yngsta parten är.
Jag är 35 och min man är 46 = 11 års skillnad. Det är inget som varken vi eller omgivningen regerar på men om jag varit 15 och min man 26 är sitsen helt annorlunda. Om man är en normalt funtad 26-åring är man på en helt annan plats i livet än när man är 15. Det är i princip omöjligt att föhållandet blir på "lika villkor".
Man ÄR ett barn när man är 15 och då tycker jag inte det är ok att en 26 är ihop med denna 15-åring.
En femtonåring ÄR ett barn och jag har otroligt svårt att se vad en människa på styvt tjugo år skulle ha för utbyte av en relation med en tonåring som inte ens gått ut högstadiet.
Jag vet att det under mina tonår fanns udda par som bestod av grabbar runt tjugofem som var tillsammans med flickor som var tretton. Jag vet inte. Jag är själv närmare trettio och brorsans äldsta är just över tretton år.... I mina ögon är det utnyttjande trots att de här unga flickorna/pojkarna tror att de är åtråvärda just för att de är 'mogna'.