• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Anonym
    Zafirah skrev 2011-09-14 11:03:03 följande:
    "Jag har en fundering"... En fundering som inte blivit besvarad trots 25 sidor med svar? Det verkar lite fanatiskt. Har din man bedragit dig med en ung kvinna, eller varför undrar du så, att det är på gränsen till besatthet?
    jag tror att det här är fel ställe att fråga på, här finns mest kvinnor.. bättre att ställa frågan inne på flashback
  • Micaela89

jaså och det vet du? du vet inte hur jag kommer känna senare i livet?
    jag kan inte sitta och tänka så: "Jag kanske inte borde vara tillsammans med denna underbara man, tänk om jag ångrar mig när jag blir äldre?"
    Och VARFÖR skulle jag göra det?! min syster var ihop med en man som var 26 år äldre än henne och hon ångrar det inte idag, även om det inte höll...
    du vet ingenting om mig, så hur kan du säga att jag kanske tycker så senare?
    även om jag skulle vara tillsammans med någon som är jämnårig så kanske jag sitter när jag blir äldre och ångrar mig? det behöver väl inte ha nåt med åldern att göra...
    jag kan i alla fall inte efter snart tre år med min blivande man, komma på en enda negativ sak som har att göra med våran åldersskillnad.

• Micaela89

tycker du verkar vara en extremt fördomsfull människa som tror att allt du hört från andra ska passa in på nästan alla....

• Zafirah
    Micaela89 skrev 2011-09-14 11:08:46 följande:
    jaså och det vet du? du vet inte hur jag kommer känna senare i livet?
    jag kan inte sitta och tänka så: "Jag kanske inte borde vara tillsammans med denna underbara man, tänk om jag ångrar mig när jag blir äldre?"
    Och VARFÖR skulle jag göra det?! min syster var ihop med en man som var 26 år äldre än henne och hon ångrar det inte idag, även om det inte höll...
    du vet ingenting om mig, så hur kan du säga att jag kanske tycker så senare?
    även om jag skulle vara tillsammans med någon som är jämnårig så kanske jag sitter när jag blir äldre och ångrar mig? det behöver väl inte ha nåt med åldern att göra...
    jag kan i alla fall inte efter snart tre år med min blivande man, komma på en enda negativ sak som har att göra med våran åldersskillnad.
    Precis, folk ångrar väl inte sina förhållanden enbart pga åldern, utan av andra skäl...
  • Micaela89
    Zafirah:
    ja så tycker jag med... inte kan jag sitta hela mitt liv och tänka : Nej så där kan jag inte göra då kanske jag ångrar mig senare i livet. det är ju DÅ jag förmodligen kommer att ångra mig om jag tänker så :P

men å andra sidan, vad jag tyckte var ju heller inte intressant :P
  • Anonym (Sofia)

Jag är 29, min kille är 20.

Vi träffades för ett år sedan genom hans äldre syskon som är i min ålder.
    Jag hade många betänkligheter och reservationer innan jag valde att inleda en relation med honom, men jag har inte ångrat mig en sekund.

Måste medge att jag innan jag träffade honom förmodligen hade samma sätt att se på  det som TS,  vad vill en vuxen med ett "barn"?  Har nu fått en ökad inblick och jag väljer att tro att det har att göra med hur man är som person.  Har haft två samborelationer innan honom,  båda har varit med killar som varit 5 resp 3 år äldre än mig. Jag ser mig inte som en "omogen" 29 åring som i hemlighet önskar att jag vore 21 igen.
    Jag har gjort mina resor, jag har läst två utbildningar, jag har gjort "boendekarriär" och känner mig mycket nöjd med livet runt 30.  Jag behöver intellektuellt utbyte,  någon att diskutera med och jag har ingenting till övers för så kallade tonårsdraman.  Jag har kommit till en punkt i mitt liv där jag föredrar hemmakväll framför utekväll och gärna slår mig till ro med någon.  Det vet han om och han uttrycker samma sak.

Min kille är proffessionell idrottsman, han har tränat dagligen sedan han var 13,  flyttade hemifrånär han var 15 och det gjorde nog mycket för hans mognad eftersom han sedan dess skött eget huhåll och försörjt sig själv.  Det här med att resa, festa loss och leva runt har pga av idrotten aldrig varit en del av planen för hur hans liv skulle bli.  Jag märker ingen större skillnad mellan honom och män i min egen ålder, och tänker att ålder är just en siffra.

Kan inte svara för någon annan,  men det var i alla fall min historia.

• Försök inte

Jag förstår inte varför det är så svårt att hålla sig till TS fråga.

Om någon är 25 och ihop med någon som är 35. Vem bryr sig?

Vi pratar ungar här. Varför vill man om man är runt 30 vara tillsammans med någon som är 15-20 år gammal.

Dvs är du 28 år då är frågan varför tänder du på en som är 15 år gammal?

• lollisen

Men gud vad jag blir frustrerad här!

Jag är oxå intresserad av att höra varför en 30+ nånting är intresserad av tex en 15-åringnånting... Jag är intresserad av att höra anledningen, inte bara "för att vi är kääääära"....

För det är inte ovanligt att många 30+nånting har det som återkommande "tema" att det är just yngre de "väljer" att bli kära i, då kan man lätt tro att de liksom lite söker sig till yngre och att det inte bara råkar bli som så att de kärar ner sig en gång... Förstår?

Jag har uppfattat det som att TS även denne är intresserad av varför, inte att folk ska gå i försvar och babbla en massa annat...? Har jag fel?

Så, är det nu någon som kan diskutera sakfrågan istället för att ta det som ett personligt angrepp och gå i försvar.?

Själv kan jag inte för mitt liv förstå hur man kan bli intresserad av någon som praktiskt taget kunnat vara ens egna barn. Det ÄR skillnad på en 30+nåt och en 15-åring, hur mycket många än vill att det inte ska vara nån skillnad...

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar